Odbiór
w punkcie
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Jeśli uświadomisz sobie, że od dwóch wąskich kawałków gumy stykających się w każdej chwili z podłożem zależy twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy zrozumiesz jak ważne są dobrze dobrane opony rowerowe. Różne średnice, różne mieszanki gumy, wiele typów wkładek antyprzebiciowych, bieżnik miejski, terenowy, szosowy, konstrukcja drutowa lub zwijana, instalacja tubeless lub z użyciem tradycyjnych dętek. W Centrumrowerowe.pl posiadamy opony rowerowe każdego typu i to w najlepszych cenach!
POLECAMY
143 opinie
Odbiór
w punkcie
POLECAMY
160 opinii
177 opinii
361 opinii
POLECAMY
POLECAMY
POLECAMY
POLECAMY
POLECAMY
1 opinia
WYPRZEDAŻ
12 opinii
Darmowa
dostawa
WYPRZEDAŻ
172 opinie
WYPRZEDAŻ
7 opinii
WYPRZEDAŻ
238 opinii
WYPRZEDAŻ
15 opinii
102 opinie
39 opinii
74 opinie
74 opinie
26 opinii
20 opinii
74 opinie
348 opinii
20 opinii
348 opinii
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Ze względu na niezliczoną ilość modeli i ich zastosowań, dobór opony do roweru może przyprawić o zawrót głowy. Opony 28-calowe stosuje się zazwyczaj w rowerach miejskich, trekkingowych oraz crossowych. Jeśli często jeździmy po drogach o gorszej nawierzchni, warto założyć opony z wkładką antyprzebiciową. Osobną kategorię tworzą opony szosowe, które zapewniają niskie opory toczenia oraz specjalnie wzmocnione opony do rowerów elektrycznych. W rowerach górskich MTB stosuje się opony terenowe o średnicy 26, 27,5 lub 29 cali. W bogatej ofercie wielu producentów znajdziemy modele przystosowane do użytku w najróżniejszych warunkach jazdy, także zimowych. Dla osób, które mają już dość problemów z dętkami, producenci przygotowali alternatywę w postaci płynów uszczelniających. Można je zastosować w specjalnie przystosowanych do tego kołach i oponach. Zawsze jednak warto być wyposażonym w łatki i klej do naprawy dętki lub opony.
Główna różnica między oponą zwijaną i drutową wiąże się z budową rantu opony, tzn. elementu opierającego się na krawędzi obręczy. W oponach drutowych głównym elementem rantu jest stalowy drut, zaś w oponie zwijanej funkcję tę pełnią elastyczne włókna o wysokiej wytrzymałości, takie jak aramid (kevlar). Stosowanie opon zwijanych wiążę się z wieloma korzyściami. Najważniejsze z nich to:
Bardzo często opony zwijane są także wykonywane z wyższej klasy materiałów - mają gęstszy oplot (główną część strukturalną, odpowiedzialną m.in. za odporność na przebicia i opory toczenia) i są wykonane z lepszych mieszanek gumowych. Jest to jednak ściśle zależne od konkretnego modelu opony. Jedyną wadą opon zwijanych jest nieznacznie podwyższone ryzyko zsunięcia się opony z obręczy przy bardzo gwałtownej utracie ciśnienia. Jest to jednak zjawisko bardzo rzadkie i jego ryzyko wielu rowerzystów uznaje za pomijalne.
Może Cię zainteresować:
Oleje do łańcucha | Multitoole rowerowe | Klucze do suportu | Koszulki na rower | Kurtki na rower |