Fulcrum

Słowo fulcrum pochodzi z łaciny i oznacza "punkt podparcia". Powszechniej używają go m.in. fizycy gdy chcą opisać np. miejsce styku, w którym główny pręt huśtawki opiera się na stojaku. Dla cyklistów Fulcrum to raczej luksusowa marka kół rowerowych.

Koło rowerowe obute w oponę ma malutki punkt styku z podłożem i w czasie jazdy zdrowie rowerzysty fundamentalnie zależy od dwóch niewielkich punktów podparcia. Znając pierwotne znaczenie słowa Fulcrum można docenić marketingowy kunszt twórców tego brandu. Aż chciałoby się dowiedzieć kto był tak językowo sprawny. Niestety, strona internetowa Fulcrum informuje jedynie, że markę założyło 3 inżynierów z branży lotniczej w roku 2004, we włoskim mieście Vicenza.

Zwykle za firmami z branży rowerowej stoi jeden lub kilku pasjonatów, którzy odniósłszy sukces promują dzieło życia. Wszystkim serwują emocjonujące historie o innowacyjnym pomyśle, trudnych początkach, rozwoju i wielkiej sławie. Tymczasem inżynierowie od kół są anonimowi. Aby zaspokoić rosnącą ciekawość trzeba sobie uzmysłowić, że Vicenza to siedziba legendarnej włoskiej firmy rowerowej Campagnolo. Tu jest klucz do rozwiązania zagadki, Fulcrum to stosunkowo młoda, wydzielona marka kół produkowanych przez Campagnolo. Teraz przed oczami staje nam wielka historia kolarstwa; założyciel firmy Tullio Campagnolo, wynalezienie szybkozamykaczy oraz nowoczesnych przerzutek rowerowych.

Gdy już wyobraźnię opuszczą obrazy zwycięstw Eddiego Merckxa w latach 70 pojawia się pytanie, po co taka legenda branży stworzyła nową anonimową markę odcinając się od chwalebnej przeszłości. W ramach odpowiedzi wystarczy zastanowić się nad własnymi sprzętowymi marzeniami, czy śniliśmy o eleganckich i pięknych kołach od Włochów, czy raczej o karbonowych Zippach wyglądających jak części Gwiazdy Śmierci.

Wielka jest potęga marketingu, bo przecież to Campagnolo było pionierem zastosowań kompozytów w osprzęcie rowerowym i technologicznie koła z Vicenzy nie odstają od propozycji amerykańskich. Czasami tradycja ciąży i aby zdobyć uwagę klientów łaknących postępu warto zaproponować swoje sprawdzone rozwiązania jako nowość od młodych i dynamicznych inżynierów lotnictwa.

Poniżej kilka przykładów zaawansowanych technologii dzielonych przez koła Campagnolo i Fulcrum.

asymetryczny kołnierz piasty tylnej


super uszczelnione łożyska ceramiczne cult


uniwersalne obręcze dętkowo - bezdętkowe

Powrót do kategorii

4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku