Technologie Magura

wnętrze fabryki magura

Czy to w branży samochodowej, AGD, czy naszej ulubionej rowerowej, produkty renomowanych niemieckich firm zawsze znajdują się wysoko na liście życzeń. Zwykło się mówić, że są niezawodne, dobrze zaprojektowane i jeszcze lepiej wykonane. Nie inaczej jest z Magurą. Firma zaczynająca dawno temu od hydraulicznych hamulców rowerowych obecnie w ofercie posiada także amortyzatory, sztyce regulowane z bezprzewodowym sterowaniem oraz dampery. Magura zasłynęła z hamulców rowerowych i do dzisiaj, są to najliczniej reprezentowane produkty w jej portfolio. Hamulce hydrauliczne z oferty Magury możemy podzielić na dwa rodzaje:

  • Seria HS i jej szosowa odmiana RT. Śmiało można powiedzieć, że HS to najbardziej kultowe szczękowe hamulce, jakie kiedykolwiek powstały. Ciężko wyobrazić sobie zawodniczy rower trialowy, w którym użyto coś innego, niż modele z tej serii. Ich cechą charakterystyczną zawsze była świetna modulacja połączona z bardzo dużą siłą hamowania, wszystko to okraszone zostało niemiecką niezawodnością. O jakości projektu hamulca niech świadczy fakt, że na przestrzeni ponad 20 lat ich konstrukcja przeszła jedynie drobne usprawnienia. W tej serii znajdziemy następujące modele: HS11, HS22, HS33 R, HS33 R Firmtech, HS33 R Trail, HS33 R Urban, HS33 RE, RT 6 TT i RT 8 TT.



  • Seria MT czyli, obecnie bardzo popularne i często spotykane we współczesnych rowerach, hamulce tarczowe. W tej kategorii Magura także ma legendarny produkt na swoim koncie, Gustava M. Był to zjazdowy hamulec, który niezawodnością i siłą przeniósł hamowanie na zupełnie inny poziom. W serii MT spotkamy się zarówno z hamulcami z zaciskami dwutłoczkowymi: MT2, MT4, MT4 E, MT6, MT8 Carbon, jak i z zaciskami czterotłoczkowymi: MT5, MT5E, MT7, MT7 Danny Macaskill i MT Trail Carbon.

    Technologie

    Wybierając hamulce Magury i przeglądając ich specyfikacje, spotkamy się z wieloma nazwami i oznaczeniami przypisanymi do danego modelu. Na pierwszy rzut oka wiele z nich nic nam nie mówi. Postaram się zatem uchylić trochę rąbka tajemnicy:

  • Royal Blood - tym razem nie chodzi o arystokratyczne korzenie i błękitną krew w żyłach ale o olej mineralny, który wypełnia układ hydrauliczny w każdym modelu hamulców Magura. Oczywiście ma on niebieską barwę.

  • Carbotecture - kompozytowy materiał, które cechuje się dobrą wytrzymałością i bardzo niską wagą. Magura wykorzystuje go miedzy innymi do budowy korpusów klamek hamulcowych.

  • Carbotecture SL - droższa w produkcji i jeszcze lżejsza wersja wspomnianego wyżej materiału. Stosowana jest w najwyższych modelach Magury.

  • HC3 Lever blade - klamka hamulcowa, użyta w modelu MT7 Danny Macaskill. Pozwala na regulację siły hamulca poprzez zmianę przełożenia klamki. Jest to ewenement na rynku tarczowych hamulców hydraulicznych.

  • Flip-Flop - tą samą klamkę hamulcową można stosować zarówno po prawej i po lewej stronie kierownicy.

  • EBT - śruba zamykająca zbiorniczek wyrównawczy w klamce hamulcowej. Posiada 2 uszczelki, zamykające dostęp dla powietrza. Odkręcamy ją przy pomocy Torxa T25 czyli tego samego klucza, którym dokręcamy tarcze hamulcowe.

  • Ebike Switch - w modelach przeznaczonych do rowerów elektrycznych naciśniecie klamki hamulcowej uruchamia światło stopu i wyłącza elektryczne wspomaganie. Tak, dożyliśmy takich czasów.

  • BAT - Bite Adjustment Technology - regulacja momentu, w który klocki hamulcowe dotykają tarczy w trakcie wciskania klamki hamulcowej. Bardziej po ludzku: regulujemy moment, w którym hamulce zaczynają spowalniać.

  • TRA - Tool-less Reach Adjusment - regulacja odległości ustawienia dzwigni hamulca w stosunku do kierownicy. Nie wymaga użycia narzędzi.

  • Carbolay - pod ta nazwą kryje się popularny carbon. Magura wykonuje z tego materiału między innymi dźwignie hamulcowe i elementy obejm klamki hamulcowej.

  • Magnetixchange - klocki hamulcowe trzymają się w zacisku dzięki mały magnesom. Ułatwia to wymianę, ponieważ nie musimy wyciągać żadnych zawleczek ani odkręcać śrub. Dodatkowo, nie latają i nie hałasują podczas jazdy.

  • Light Action Braking - dotyczy serii RT czyli hamulców hydraulicznych szosowych. Osie obrotu hamulca wsparte są na łożyskach kulkowych co powoduje lekką pracę zacisku hamulca i dźwigni hamulcowej.


    hamulce  magura do e-bike

    Powrót do kategorii

    4.7 /5
    95% klientów poleca ten sklep
    19 511 opinii od 2009 roku