Koszyk

Koszyk jest pusty

Dźwignie hamulca rowerowego

POLECAMY

4,9

8 opinii

-29% 85,00 zł
59,99 zł

POLECAMY

5,0

2 opinie

-24% 194,00 zł
147,99 zł
5,0

1 opinia

-10% 39,00 zł
34,99 zł
4,0

1 opinia

-20% 56,00 zł
44,99 zł
5,0

1 opinia

-18% 56,00 zł
45,99 zł
4,9

7 opinii

-12% 113,00 zł
99,99 zł
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
Rowery Unity

Rowery miejskie

Logo Unity

Wygodne
i w rozsądnej cenie

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Elementem układu odpowiedzialnego za zatrzymanie roweru jest dźwignia hamulca. Jej naciśnięcie uruchamia linkę, która powoduje dociśnięcie klocków do – w zależności od posiadanych hamulców – obręczy bądź tarczy. Choć z pozoru wszystkie klamki hamulcowe mogą wyglądać identycznie, dobiera się je do rodzaju hamulców. Inna dźwignia hamulca rowerowego występuje w hamulcach szczękowych (V-brake), inna w – tarczówkach. Dlaczego to takie ważne? Klamka hamulca hydraulicznego oraz szczękowego przenosi siłę kontrującą do zacisku. Błędny dobór dźwigni może osłabić skuteczność systemu i narazić rowerzystę oraz innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Szczególny typ, manetki szosowe,występują w szosówkach, zwłaszcza tych nowoczesnych. W nich jedna konstrukcja, posiadająca dwie dźwignie, obsługuje układ hamulcowy i napędowy (przerzutki). Manetki hamulców mają najczęściej układ poziomy, czyli dźwignie montowane są równolegle do kierownicy. Tego typu rozwiązanie stosowane jest w większości rowerów. Szczególny przypadek znów stanowią klamki hamulcowe szosowe, które instalowane są w układzie wertykalnym, czyli prostopadle do kierownicy i podłoża. Jako że hamulce hydrauliczne powoli wkraczają także do świata szosowego, na rynku pojawiły sterowane elektronicznie klamkomanetki hydrauliczne. To już jednak opcja dla prawdziwych pasjonatów, którzy mają większy budżet.