Koszyk

Koszyk jest pusty

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta 52 363 40 50

Godziny pracy:

pon. - pt.: 08:00 - 16:00

Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Dźwignie hamulca rowerowego

  • 4,7 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

POLECAMY

4,9

8 opinii

Paczkomat 24h GRATIS
-29% 85,00 zł
59,99 zł

POLECAMY

Nowość

Paczkomat 24h GRATIS
-24% 171,00 zł
129,99 zł

POLECAMY

5,0

2 opinie

Paczkomat 24h GRATIS
-24% 194,00 zł
147,99 zł
5,0

1 opinia

Paczkomat 24h GRATIS
-10% 39,00 zł
34,99 zł
5,0

1 opinia

Paczkomat 24h GRATIS
-10% 39,00 zł
34,99 zł
Paczkomat 24h GRATIS
-18% 50,00 zł
40,99 zł
4,0

1 opinia

Paczkomat 24h GRATIS
-23% 56,00 zł
42,99 zł
Paczkomat 24h GRATIS
-18% 55,00 zł
44,99 zł
5,0

1 opinia

Paczkomat 24h GRATIS
-18% 56,00 zł
45,99 zł
Paczkomat 24h GRATIS
-32% 115,00 zł
77,99 zł
4,9

7 opinii

Paczkomat 24h GRATIS
-12% 113,00 zł
99,99 zł
Paczkomat 24h GRATIS
-32% 156,00 zł
105,99 zł

Nowość

Paczkomat 24h GRATIS
-23% 215,00 zł
164,99 zł
Paczkomat 24h GRATIS
-29% 382,00 zł
269,99 zł

Nowość

Dostawa 24h GRATIS
-26% 822,00 zł
609,99 zł

Elementem układu odpowiedzialnego za zatrzymanie roweru jest dźwignia hamulca. Jej naciśnięcie uruchamia linkę, która powoduje dociśnięcie klocków do – w zależności od posiadanych hamulców – obręczy bądź tarczy. Choć z pozoru wszystkie klamki hamulcowe mogą wyglądać identycznie, dobiera się je do rodzaju hamulców. Inna dźwignia hamulca rowerowego występuje w hamulcach szczękowych (V-brake), inna w – tarczówkach. Dlaczego to takie ważne? Klamka hamulca hydraulicznego oraz szczękowego przenosi siłę kontrującą do zacisku. Błędny dobór dźwigni może osłabić skuteczność systemu i narazić rowerzystę oraz innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Szczególny typ, manetki szosowe,występują w szosówkach, zwłaszcza tych nowoczesnych. W nich jedna konstrukcja, posiadająca dwie dźwignie, obsługuje układ hamulcowy i napędowy (przerzutki). Manetki hamulców mają najczęściej układ poziomy, czyli dźwignie montowane są równolegle do kierownicy. Tego typu rozwiązanie stosowane jest w większości rowerów. Szczególny przypadek znów stanowią klamki hamulcowe szosowe, które instalowane są w układzie wertykalnym, czyli prostopadle do kierownicy i podłoża. Jako że hamulce hydrauliczne powoli wkraczają także do świata szosowego, na rynku pojawiły sterowane elektronicznie klamkomanetki hydrauliczne. To już jednak opcja dla prawdziwych pasjonatów, którzy mają większy budżet.

Oceny klientów centrumrowerowe.pl na Trusted Shops: 4.7 / 5 z 21473