Koszyk

Koszyk jest pusty

Dźwignie hamulca rowerowego

POLECAMY

4,9

7 opinii

-21% 139 zł
109 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

41 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

41 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
4,0

1 opinia

-10% 61 zł
54 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
4,9

8 opinii

-29% 95 zł
66 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-37% 176 zł
110 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-19% 173 zł
139 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-19% 173 zł
139 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-19% 188 zł
151 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

-21% 213 zł
169  zł
U Ciebie już jutro!
-25% 235 zł
176 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-17% 350 zł
289 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
Produkty z dostawą od 72 godzin
5,0

1 opinia

-37% 169 zł
106 ,99 zł
5,0

1 opinia

-31% 402 zł
275 ,99 zł
-33% 925 zł
619 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-29% 1 000 zł
713 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Elementem układu odpowiedzialnego za zatrzymanie roweru jest dźwignia hamulca. Jej naciśnięcie uruchamia linkę, która powoduje dociśnięcie klocków do – w zależności od posiadanych hamulców – obręczy bądź tarczy. Choć z pozoru wszystkie klamki hamulcowe mogą wyglądać identycznie, dobiera się je do rodzaju hamulców. Inna dźwignia hamulca rowerowego występuje w hamulcach szczękowych (V-brake), inna w tarczówkach. Dlaczego to takie ważne? Klamka hamulca hydraulicznego oraz szczękowego przenosi siłę kontrującą do zacisku. Błędny dobór dźwigni może osłabić skuteczność systemu i narazić rowerzystę oraz innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Szczególny typ, manetki szosowe, występują w szosówkach, zwłaszcza tych nowoczesnych. W nich jedna konstrukcja, posiadająca dwie dźwignie, obsługuje układ hamulcowy i napędowy (przerzutki). Manetki hamulców mają najczęściej układ poziomy, czyli dźwignie montowane są równolegle do kierownicy. Tego typu rozwiązanie stosowane jest w większości rowerów. Szczególny przypadek znów stanowią klamki hamulcowe szosowe, które instalowane są w układzie wertykalnym, czyli prostopadle do kierownicy i podłoża. Jako że hamulce hydrauliczne powoli wkraczają także do świata szosowego, na rynku pojawiły sterowane elektronicznie klamkomanetki hydrauliczne.