Cena (zł)
-
Marka
Kolor
Do hamulców hydraulicznych
Do hamulców mechanicznych
Montaż
Dodatkowe parametry
Dźwignia hamulca MAGURA HC / do MT6, MT7, MT8, MT Trail Carbon

(0)

Kolor: czarny

139.00 zł
Producent: MAGURA

Wygodna dźwignia hamulca Magura HC może być obsługiwana jednym palcem. Zapewnia doskonała modulację siły hamowania. Posiada Reach Adjust.

Ocena klientów:
id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD125876
czarny
Waga: 100 g

W magazynie wysyłka w 24h

1 szt.
139.00 zł

Elementem układu odpowiedzialnego za zatrzymanie roweru jest dźwignia hamulca. Jej naciśnięcie uruchamia linkę, która powoduje dociśnięcie klocków do – w zależności od posiadanych hamulców – obręczy bądź tarczy. Choć z pozoru wszystkie klamki hamulcowe mogą wyglądać identycznie, dobiera się je do rodzaju hamulców. Inna dźwignia hamulca rowerowego występuje w hamulcach szczękowych (V-brake), inna w – tarczówkach. Dlaczego to takie ważne? Klamka hamulca hydraulicznego oraz szczękowego przenosi siłę kontrującą do zacisku. Błędny dobór dźwigni może osłabić skuteczność systemu i narazić rowerzystę oraz innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Szczególny typ manetek występuje w rowerach szosowych, zwłaszcza tych nowoczesnych. W nich jedna konstrukcja, posiadająca dwie dźwignie, obsługuje układ hamulcowy i napędowy (przerzutki). Manetki hamulców mają najczęściej układ poziomy, czyli dźwignie montowane są równolegle do kierownicy. Tego typu rozwiązanie stosowane jest w większości rowerów. Szczególny przypadek znów stanowią klamki hamulcowe szosowe, które instalowane są w układzie wertykalnym, czyli prostopadle do kierownicy i podłoża. Jako że hamulce hydrauliczne powoli wkraczają także do świata szosowego, na rynku pojawiły sterowane elektronicznie klamkomanetki hydrauliczne. To już jednak opcja dla prawdziwych pasjonatów, którzy mają większy budżet.
4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku