Nie znaleziono żadnego produktu. Spróbuj zmienić kryteria szukania.

Wyczyść filtry i zobacz listę produktów

Tysiące produktów z naszej oferty nie są obecnie prezentowane na stronach sklepu,
ponieważ czekają na opracowanie.

Dlatego jeśli szukasz informacji lub produktu, którego nie znalazłeś na naszych stronach to:
sprawdź nasze CENTRUM POMOCY / FAQ lub skontaktuj się z naszym doradcą

Amerykańska firma Sram powstała kiedy na rynku istniało Shimano i długo, długo nic. Wprowadzając na rynek manetki obrotowe Gripshift i wykonane z grilonu przerzutki tylne w systemie ESP, Sram wstrząsnął światkiem rowerowym. Innowacje nadal są głównym celem Sram a oferta firmy aktualnie obejmuje wszystkie możliwe komponenty rowerowe. Ciągła współpraca z producentami rowerów i zawodnikami sprawia, że mamy do czynienia z produktami świeżymi a zarazem dopracowanymi i przetestowanymi. Do produktów Sram które zdobyły szczególne uznanie użytkowników należą: manetki Trigger, Gripshifty, przerzutki tylne, kasety w systemie Power Glide, łańcuchy i korby.
Elementem układu odpowiedzialnego za zatrzymanie roweru jest dźwignia hamulca. Jej naciśnięcie uruchamia linkę, która powoduje dociśnięcie klocków do – w zależności od posiadanych hamulców – obręczy bądź tarczy. Choć z pozoru wszystkie klamki hamulcowe mogą wyglądać identycznie, dobiera się je do rodzaju hamulców. Inna dźwignia hamulca rowerowego występuje w hamulcach szczękowych (V-brake), inna w – tarczówkach. Dlaczego to takie ważne? Klamka hamulca hydraulicznego oraz szczękowego przenosi siłę kontrującą do zacisku. Błędny dobór dźwigni może osłabić skuteczność systemu i narazić rowerzystę oraz innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo. Szczególny typ, manetki szosowe,występują w szosówkach, zwłaszcza tych nowoczesnych. W nich jedna konstrukcja, posiadająca dwie dźwignie, obsługuje układ hamulcowy i napędowy (przerzutki). Manetki hamulców mają najczęściej układ poziomy, czyli dźwignie montowane są równolegle do kierownicy. Tego typu rozwiązanie stosowane jest w większości rowerów. Szczególny przypadek znów stanowią klamki hamulcowe szosowe, które instalowane są w układzie wertykalnym, czyli prostopadle do kierownicy i podłoża. Jako że hamulce hydrauliczne powoli wkraczają także do świata szosowego, na rynku pojawiły sterowane elektronicznie klamkomanetki hydrauliczne. To już jednak opcja dla prawdziwych pasjonatów, którzy mają większy budżet.
4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku