Otwieranie i zamykanie tego menu:
Ctrl + M
Niebieskie tło - informacja o otwarciu sklepu stacjonarnego
Odwiedź nasz salon w Krakowie. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Koszyk jest pusty

Koła rowerowe

Koła rowerowe to jeden z najważniejszych elementów jednośladu. To w dużej mierze od nich zależą właściwości roweru – przede wszystkim przyspieszanie i możliwość utrzymania prędkości. Z uwagi na materiał możemy wyróżnić koła aluminiowe i koła karbonowe. To właśnie z tych surowców może być wykonana obręcz. Piasta jest najczęściej zrobiona z aluminium (korpus, czasami bębenek) i stali (pozostałe elementy). Szprychy wytworzone są przeważnie ze stali nierdzewnej. Najważniejszą cechą kół rowerowych jest średnica. Najczęściej spotykane „dorosłe” modele mają 26, 27,5, 28 i 29 cali.

Pozostałe marki
brak wyników
Od
Do
Sortuj
  • Popularność
  • Cena
  • Ilość opinii
  • Ocena
  • Rabat

Superoferta

PREZENTY

Komplet kół MAVIC Allroad S Disc
5,0

1 opinia

979 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 1 099 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie

POLECAMY

Koło tylne SHIMANO Deore WH-MT500
5,0

14 opinii

299 ,99 zł
-11% Najniższa cena: 339,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie

POLECAMY

Komplet kół FFWD TYRO SET FCC Komplet kół FFWD TYRO SET FCC
Do 10 rat 0%
5,0

11 opinii

3 099  zł
Cena katalogowa: 4 299 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie
Komplet kół SENSA Supra RA Comp
5,0

2 opinie

399 ,99 zł
-11% Najniższa cena: 449,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie
Koło tylne DT SWISS M 1900 Spline
5,0

2 opinie

599 ,99 zł
-14% Najniższa cena: 699,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie DT SWISS M 1900 Spline
449 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 499,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło tylne DT SWISS XM 1700 Spline
899 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 999,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło tylne KELLYS Wasper Koło tylne KELLYS Wasper
99 ,99 zł
-16% Najniższa cena: 119,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie KELLYS Wasper Koło przednie KELLYS Wasper
5,0

1 opinia

109 ,99 zł
Cena katalogowa: 139 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dysk tylny FFWD DISC
Do 10 rat 0%
4 699  zł
-10% Najniższa cena: 5 259 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dysk tylny FFWD Falcon RB
Do 10 rat 0%
5 799  zł
-10% Najniższa cena: 6 499 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dysk tylny FFWD Falcon
Do 10 rat 0%
7 249  zł
-10% Najniższa cena: 8 099 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło tylne DT SWISS ARC 1100 Koło tylne DT SWISS ARC 1100
9 899  zł
Cena katalogowa: 11 345 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie KELLYS Event Koło przednie KELLYS Event
4,8

4 opinie

89 ,99 zł
Cena katalogowa: 129 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie
Koło tylne KELLYS Event Koło tylne KELLYS Event
4,8

10 opinii

109 ,99 zł
Cena katalogowa: 139 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie
Koło przednie KELLYS Draft
4,1

10 opinii

119 ,99 zł
Cena katalogowa: 159 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Dostępny również stacjonarnie
Koło przednie KELLYS Draft
4,1

10 opinii

139 ,99 zł
Cena katalogowa: 189 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie KELLYS Draft Disc F
5,0

8 opinii

199 ,99 zł
-20% Najniższa cena: 249,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie KELLYS Draft Dynamo V-brake Koło przednie KELLYS Draft Dynamo V-brake
5,0

1 opinia

249 ,99 zł
Cena katalogowa: 369 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Komplet kół RODI Viper 19
269 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 299,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Komplet kół OCTANE ONE Solar Pro
799 ,99 zł
-20% Najniższa cena: 999,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie KELLYS Draft Disc F
5,0

8 opinii

179 ,99 zł
Cena katalogowa: 259 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło przednie SHIMANO Deore WH-MT500
5,0

9 opinii

284 ,99 zł
Cena katalogowa: 413 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło tylne SHIMANO Deore WH-MT500
5,0

14 opinii

304 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 339,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło MAVIC Crossride Disc  27,5
4,0

1 opinia

579 ,99 zł
-10% Najniższa cena: 649,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Koło tylne MAVIC Crossride FTS-X
4,7

6 opinii

699 ,99 zł
Cena katalogowa: 769 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Komplet kół MAVIC Crossride FTS-X 27,5
1 199  zł
-11% Najniższa cena: 1 349 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Zacisk piasty ACCENT Profi
39 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Zacisk piasty ACCENT Bolt
5,0

3 opinie

41 ,99 zł
Cena katalogowa: 44,90 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
Zacisk piasty ACCENT Bolt
5,0

3 opinie

41 ,99 zł
Cena katalogowa: 44,90 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Koło rowerowe to jedna z najbardziej podstawowych części roweru. Odpowiedni dobór jego rozmiaru oraz jakości jego podzespołów umożliwia znaczną optymalizację szybkości pokonywania szlaków. Koła szosowe charakteryzują się średnicą 28 cali i podzespołami zoptymalizowanymi dla uzyskania możliwie niskiej wagi. Jeśli interesuje cię wysoka jakość wykonania, sprawdź koła szosowe od FFWD - holenderskiej marki.

Koła trekkingowe i crossowe również zbudowane są w oparciu o obręcze 28 calowe, natomiast komponenty dobrano z myślą o długotrwałym działaniu. Największy wybór kół można znaleźć wśród rowerów górskich. W naszej ofercie znajdziecie Państwo koła o średnicy 26 cali, 27,5 cala oraz 29 cali przeznaczone pod hamulce tarczowe.

Koła rowerowe możemy podzielić przede wszystkim z uwagi na średnicę:

  • Koła 26 calowe – ten standard obowiązywał od czasu powstania MTB aż do „29-calowej” rewolucji. Obecnie można je spotkać w tańszych rowerach;
  • Koła rowerowe 27,5 to próba pogodzenia standardów „26” i „29”. W praktyce producenci rowerów raczej odchodzą od tego pomysłu;
  • Koła 28 cali – standard ten stosowany jest w rowerach szosowych, a także zwykle w trekkingowych i crossowych;
  • Koła 29 calowe – obecnie większość modeli MTB jest w nie wyposażona.

Bardzo ważnymi cechami kół rowerowych są masa i sztywność. Producenci starają się znaleźć złoty środek pomiędzy nimi. Niska masa sprawia, że rower łatwiej napędzić. Wysoka sztywność odpowiada z kolei za przekazanie całej mocy w napęd.

Kupując koło rowerowe musimy pamiętać o kilku rzeczach. Poza średnica są to:

  • Rodzaj mocowania hamulca – rozróżniamy wersje tarczowe i typu v-break lub szczękowe;
  • Szerokość piasty – najczęściej w nowych rowerach stosuje się standard boost (z przodu oś ma 110 mm długości i 15 mm średnicy, z tyłu odpowiednio 148 mm i 12 mm). Nieco starszy ma z przodu 100 mm x 15 mm, z tyłu 142 mm x 12 mm. Najbardziej powszechny to „qr” – przednia oś ma 100 mm x 5 mm, tylna 135 mm x 12 mm. Liczby te dotyczą rowerów MTB. W szosówkach stosuje się przeważnie 100 mm x 5 mm (przód) i 130 mm x 5 mm (tył).

Koła rowerowe na łożyskach maszynowych są obecnie częściej stosowane niż na wersjach regulowanych. Zaletą tych pierwszych jest łatwy serwis – w przypadku zużycia wystarczy wymienić łożyska. Te drugie, stosowane przeważnie przez Shimano, są lżejsze.

W cięższych odmianach MTB – enduro i DH - stosuje się przeważnie koła wzmocnione.

Zalety dużych kół są niepodważalne. Dzięki temu, że mają większą średnicę, kąt natarcia na przeszkodę jest mniejszy. Duże koło znacznie lepiej wygładza pofałdowania terenu i lepiej tłumi nierówności. Ma też oczywiście swoje wady - więcej waży, a rower nie jest tak zwrotny jak na małym kole. Producenci dostosowali jednak geometrię roweru pod duże obręcze, dzięki czemu wady praktycznie zniknęły. Teraz koła 29-calowe stosuje się niemal we wszystkich rowerach MTB. Spotykamy je od wycieniowanych rowerach typu cross, przez lekkie fulle po maszyny enduro z dużym skokiem.

Dwa lata po hucznej premierze dużych kół w Europie podczas Pucharu Świata w XC, Szwajcar Nino Schurter pokazał wszystkim dziwny rower. Koła niby duże, ale mniejsze od klasycznych 29-calowców. Po zawodach jego manager powiedział, że wielkość tych kół to... 27,5 cala.

Producenci podchwycili pomysł. Nowy standard reklamowano jako połączenie zalet obu rozmiarów - 26 i 29 cali. Dziś rowery na małych kołach sprzedawane są tylko w segmencie dla początkujących, zaś duże przegrywają rywalizacje ze średnimi. Zdaje się jednak, że branża nie powiedziała ostatniego słowa. Kilka lat temu zaczęły się przebijać rowery typu fatbike. Klasyczną średnicę 26 cali połączono z ogromnymi oponami szerokości 4-5". Taki rower świetnie jedzie po piachu albo na głębokim śniegu. W normalnych warunkach jest... ociężały.

Producenci rowerów stwierdzili, że pomysł jest wart rozwinięcia. Średnie i duże koła rozpoczęto produkować w wersjach na szersze opony - nawet 3 cale już nikogo nie szokują. Od powiększonych gabarytów wziął nazwę nurt: rowery na "plusach". Łączą one zalety fatbików, a więc lepszą przyczepność i uniwersalność typowych kół. Warto zaznaczyć, że niemal każda zmiana standardu kół wiąże się z koniecznością wymiany ramy i widelca, a często i napędu. Od jakiegoś czasu producenci sprzedają rowery, które umożliwiają zastosowanie dwóch rozmiarów: dużych i średnich "plusów".