Tło

Odwiedź nasz salon we Wrocławiu. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Szybkozamykacze i osie do kół rowerowych

Szybkozamykacze i osie to elementy, dzięki którym zamontujemy koło do widełek przednich lub tylnych. Wbrew pozorom pełnią ważną funkcję. To od nich między innymi zależy sztywność połączenia piasty i ramy oraz widelca. Użycie niektórych modeli znacznie „usztywnia” koło, przez co jazda jest bardziej precyzyjna. W jaki sposób wybrać odpowiedni model? Na co należy zwracać uwagę?

brak wyników
Od
Do
Rączka do zacisków DT SWISS RWS Plug In
68 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie w sobotę!

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę
Oś piasty przedniej OXFELD
99 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie w sobotę!
Osie piast przelotowych TOKEN TK12SL
5,0

1 opinia

347 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie w sobotę!
Szybkozamykacz do kół FFWD
59 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie w sobotę!
Szybkozamykacz do kół FFWD
59 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie w sobotę!

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
Oś piasty ROCK SHOX Maxle Lite
239 ,99 zł
Cena katalogowa: 279 zł
Dostawa GRATIS
Wyślemy w 5-30 dni
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Szybkozamykacze do kół rowerowych przez lata występowała w dwóch najważniejszych standardach: szosowym i MTB. Średnica osi zawsze wynosiła 5 mm, z przodu długość też była taka sama – 100 mm. Z tyłu w wariancie szosowym ośka miała 130 mm, a w MTB – 135 mm. W ostatnich latach zmieniono standardy mocowania kół. Zamiast szybkozamykaczy producenci zaczęli stosować osie stałe.

Najpopularniejsze wymiary to:

  • 12x100 mm, 15x100 mm, 15x110 mm. Takie rozwiązanie stosowane jest w przednich piastach. Pierwszy wariant wykorzystuje się w rowerach szosowych i gravelowych. Drugi i trzeci stosowany jest w MTB, przy czym 15x110 mm oznacza wersję „boost”;
  • 12x142 mm oraz 12x148 mm. Osie o takich wymiarach stosowane są z tyłu. Pierwsza wersja używana jest w rowerach szosowych, gravelowych i MTB. Druga – standard boost – wykorzystywany jest tylko w rowerach górskich.

Dlaczego producenci zaczęli stosować osie stałe? Dają one sztywniejsze połączenie – koło-widełki. Niektórzy producenci starają się wykorzystać istniejące standardy. I tak DT Swiss oferuje ośki o standardowych wymiarach (5x100 mm, 5x130 mm, 5x135 mm), które zapewniają większą sztywność.