Opony rowerowe o nietypowych rozmiarach dopasowuje się pod kątem przeznaczenia jednośladu. Przykładowo rowery trekkingowe wykorzystywane są przeważnie do jazdy po asfalcie i utwardzonych duktach leśnych. Z tego powodu opony rowerowe 28 x 1 1 nie powinny stawiać zbyt dużego oporu toczenia. W praktyce oznacza to, że najlepszą opcją będzie typ semi-slick, czyli z gładkim środkiem i klockami na krańcach. W zależności od własnych preferencji i użytkowanej obręczy (szerokość) można wybrać wersję węższą (opona 32-630) lub szerszą (opony 635-40). Istotnym kryterium wyboru nietypowej opony jest też nawierzchnia, po której się jeździ. W przypadku rowerków biegowych, czyli pierwszych bicykli używanych przez maluszków, najlepsza będzie opona 12 cali z łagodnym, uniwersalnym bieżnikiem. Takie ogumienie sprawdzi się na twardym podłożu, z niewielkimi nierównościami, np. na asfaltowej ścieżce rowerowej, leśnym dukcie, chodniku, parkingu. Podobne wymagania powinna spełniać opona rowerowa 16 cali. Dlaczego? Takie ogumienie nakłada się na obręcze w rowerach przeznaczonych dla pociech w wieku przedszkolnym lub wzrośnie 85-122 cm. Zwykle rowerzyści w tym wieku korzystają z bicykli pod opieką starszych i jeżdżą po niewymagających technicznie, utwardzonych trasach. Współczesne opony do wózków dziecięcych mają najczęściej wielkość 12 cali. Przed zakupem należy jednak upewnić się co do szerokości obręczy (felgi) wózka, która rzutuje na optymalną szerokość opony. Prawidłowy dobór opony do obręczy sprzyja dłuższemu utrzymywaniu prawidłowego ciśnienia w kole. Niestandardowe są też opony do wózków inwalidzkich. Z jednej strony swoją średnicą (24 cale) odpowiadają oponom stosowanym w rowerach dla najstarszych dzieci (tzw. komunijnych) i dirt jumpingu. Jednak są od nich znacznie węższe. Typowa opona do wózka inwalidzkiego ma wymiary 24x1.0