Koszyk

Koszyk jest pusty

Standardowe piasty rowerowe MTB

  • 4,7 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

POLECAMY

-12% 119,00 zł
104,99 zł

POLECAMY

-26% 399,00 zł
294,99 zł

Wyprzedaż

BLACK WEEK

-36% 612,00 zł
389,00 zł
-34% 129,00 zł
84,99 zł
-34% 152,00 zł
99,99 zł
5,0

1 opinia

-37% 174,36 zł
109,99 zł
-28% 159,00 zł
114,99 zł
5,0

1 opinia

-14% 144,99 zł
124,99 zł

BLACK WEEK

-46% 259,00 zł
139,00 zł
5,0

1 opinia

-30% 199,00 zł
139,99 zł
5,0

3 opinie

-29% 196,00 zł
139,99 zł

Nowość

-23% 194,00 zł
149,99 zł

Piasta MTB V-brake przeznaczona jest do tradycyjnych rowerów górskich. Chodzi o jednoślady sprzed kilkunastu lat, w których nie montowano jeszcze hamulców tarczowych. Piasta tylna V-brake dostępna jest w różnych rozmiarach. Najpopularniejsze rozwiązanie to szerokość 135 mm oraz grubość 12 lub 10 mm (ta druga wersja w slangu określana jest jako piasta 135x10). W niektórych kołach tylnych występują piasty o rozstawie 142 i 150 mm. Również piasta przednia V-brake występuje w kilku wariantach. Najczęściej spotykany ma 100 mm szerokości oraz 15 mm grubości. Dość popularne są też przednie piasty 110 na 20 mm. Do nowszych rozwiązań należy piasta o rozstawie 110 mm i grubości 15 mm. Wybierając piastę do roweru MTB z hamulcami V-brake, należy wziąć pod uwagę także rodzaj używanego mechanizmu zębatkowo-zapadkowego. Chodzi o to, że niektóre modele współpracują z kasetą, a inne – z wolnobiegiem. Piasta V-brake na wolnobieg charakteryzuje się tym, że na jej kołnierzu wydrążony jest gwint, na który nakręca się zestaw kół zębatych. Tymczasem na piaście w wersji z kasetą nacięty jest wielowypust, na który nasuwa się zębatki. Bez względu na to, czy piasta jest kompatybilna z wolnobiegiem, czy z kasetą, przy jej doborze należy pamiętać o liczbie rzędów w mechanizmie zębatkowo-zapadkowym. Ten parametr jest z kolei powiązany z liczbą biegów w rowerze.