Koszyk

Koszyk jest pusty

Standardowe piasty rowerowe MTB

Wyprzedaż

-36% 612 zł
389  zł
-29% 101 zł
71 ,99 zł
5,0

1 opinia

-38% 141 zł
86 ,99 zł
-35% 168 zł
108 ,99 zł
5,0

1 opinia

-14% 144,99 zł
124 ,99 zł
-46% 259 zł
139  zł
5,0

3 opinie

-30% 209 zł
146 ,99 zł

Piasta MTB V-brake przeznaczona jest do tradycyjnych rowerów górskich. Chodzi o jednoślady sprzed kilkunastu lat, w których nie montowano jeszcze hamulców tarczowych. Piasta tylna V-brake dostępna jest w różnych rozmiarach. Najpopularniejsze rozwiązanie to szerokość 135 mm oraz grubość 12 lub 10 mm (ta druga wersja w slangu określana jest jako piasta 135x10). W niektórych kołach tylnych występują piasty o rozstawie 142 i 150 mm. Również piasta przednia V-brake występuje w kilku wariantach. Najczęściej spotykany ma 100 mm szerokości oraz 15 mm grubości. Dość popularne są też przednie piasty 110 na 20 mm, natomiast do nowszych rozwiązań należy piasta o rozstawie 110 mm i grubości 15 mm. Wybierając piastę do roweru MTB z hamulcami V-brake, należy wziąć pod uwagę także rodzaj używanego mechanizmu zębatkowo-zapadkowego. Chodzi o to, że niektóre modele współpracują z kasetą, a inne – z wolnobiegiem. Piasta V-brake na wolnobieg charakteryzuje się tym, że na jej kołnierzu wydrążony jest gwint, na który nakręca się zestaw kół zębatych. Tymczasem na piaście w wersji z kasetą nacięty jest wielowypust, na który nasuwa się zębatki. Bez względu na to, czy piasta jest kompatybilna z wolnobiegiem, czy z kasetą, przy jej doborze należy pamiętać o liczbie rzędów w mechanizmie zębatkowo-zapadkowym. Ten parametr jest z kolei powiązany z liczbą biegów w rowerze.