Koszyk

Koszyk jest pusty

Kółka przerzutek

4,5

6 opinii

-13% 38 zł
32 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,0

2 opinie

-15% 40 zł
33 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-14% 42 zł
35 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-17% 48 zł
39 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-12% 47,90 zł
41 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

44 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,7

3 opinie

45 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,7

17 opinii

-11% 56 zł
49 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,9

14 opinii

-33% 76 zł
50 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-16% 69,90 zł
58 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-16% 69,90 zł
58 ,99 zł
Dostawa GRATIS
2,0

1 opinia

-16% 69,90 zł
58 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

8 opinii

-25% 80 zł
59 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,0

1 opinia

-19% 79,90 zł
64 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-22% 90 zł
69 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-33% 93 zł
61 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-29% 169 zł
119 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-24% 170 zł
129 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Kółka przerzutki to element układu napędowego roweru, który podczas intensywnego eksploatowania zużywa się dosyć szybko. Dlatego jest to część wymagająca regularnej wymiany, podobnie jak rozciągający się podczas jazdy łańcuch. Nie ma złotej zasady określającej czas, po jakim należy wymienić kółka do przerzutki, wszystko zależy od liczby przejechanych kilometrów, warunków jazdy (błoto lub jego brak), a także jakości komponentów, z których złożony jest napęd. Kółko przerzutki tylnej ma istotny wpływ na precyzję działania zmiany przełożeń oraz płynność działania napędu. Jest to stosunkowo tania część, dlatego warto sprawdzać jej stan regularnie i bez wahania zmieniać w razie mocnego zużycia lub drobnego uszkodzenia. Dobrą praktyką jest montaż nowego kółka przerzutki przy okazji zmiany kasety oraz łańcucha. Zapewni to dobrą i płynną współpracę całego napędu.

Wybierając kółka przerzutki tylnej, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na kompatybilność z innymi elementami roweru oraz jakość komponentów. Kwestia dopasowania nie jest skomplikowana, wystarczy dobrać kółka do liczby koronek w kasecie oraz modelu użytkowanych przerzutek. Zazwyczaj są one dosyć uniwersalne i model dopasowany do 9-rzętowych kaset będzie pasował zarówno do przerzutek grupy Deore, LX, SLX, 105, jak i innych. Trzeba mieć na uwadze także liczbę zębów kółka - ich liczba waha się od 10 do 13.

Rowerzyści, którym zależy na najwyższej jakości, mogą dodatkowo zwrócić uwagę na rodzaj zastosowanych łożysk. Istnieją trzy rodzaje:

  • maszynowe
  • ślizgowe
  • kulkowe (praktycznie niestosowane obecnie)

Innym wartym uwagi parametrem jest materiał, z jakiego wykonano element. W przypadku kółka przerzutki stosuje się aluminium lub plastik.

Jeżeli kółko ma zachować długo swoja sprawność i działać bez zarzutu podczas każdej jazdy, trzeba regularnie o nie dbać poprzez konserwację. Wystarczy tutaj postępować podobnie jak w przypadku innych elementów napędu, czyli regularnie czyścić z zabrudzeń oraz smarować.