Tarcze mechanizmu korbowego i inne części do korb

Nowe tarcze mechanizmu korbowego mogą tchnąć nowe życie w sfatygowany napęd. Uszkodzenie lub zużycie jednej koronki nie musi oznaczać wymiany całej korby, w niektórych przypadkach opłacalniejszym rozwiązaniem okazuje się zastąpienie wyłącznie wymagających tego części. Warto zadbać o dobry stan korby, ponieważ od jej działania zależy nie tylko płynność zmiany przełożeń, ale także efektywność jazdy czy głośność pracy napędu.

Wyprzedaż

-18% 219 zł
179 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-41% 459 zł
269 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-46% 579 zł
309 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

28 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-5% 39 zł
36 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

38 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

38 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-20% 50 zł
39 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

-16% 49 zł
40 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-27% 59 zł
42 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,7

3 opinie

-30% 64 zł
44 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,8

5 opinii

-30% 71 zł
49 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-29% 72 zł
50 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,0

2 opinie

-27% 73 zł
52 ,99 zł
Dostawa GRATIS

bestseller

4,6

11 opinii

-20% 70 zł
55 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,6

11 opinii

-12% 66 zł
57 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-32% 88 zł
59 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,0

1 opinia

-14% 70 zł
59 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-25% 96 zł
71 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-31% 108 zł
74 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-29% 108 zł
76 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Tarcze mechanizmu korbowego zdecydowanie są jednymi z najważniejszych elementów układu napędowego w rowerze. Od ich stanu oraz jakości zależy płynność zmiany biegów, skuteczność przekazywania energii z pedałów na koła, a także głośność pracy napędu.

Przednia tarcza mechanizmu korbowego może różnić się w zależności od upodobań rowerzysty. Koronki w rowerach szosowych będą znacznie większe od tych spotykanych w innych typach jednośladów. Duża średnica blatu oraz drobne stopniowanie, czyli duża liczba zębów pozwalają na osiąganie zawrotnych prędkości rzędu 40-50km/h. Z drugiej strony, tak „agresywna” tarcza mechanizmu korbowego może spowodować problemy na trudnych podjazdach, ponieważ rowerzyście zabraknie miękkich przełożeń.

Poszczególne modele koronek do przednich korb różnią się także w zależności od materiału, z jakiego je wykonano. Najbardziej pożądane cechy to niska masa, sztywność oraz znakomita wytrzymałość surowca, dlatego najlepsze modele wykonuje się ze specjalnie obrobionego aluminium (np. szosowe Shimano Ultegra czy górskie Deore XT). W niższych segmentach osprzętu częściej stosuje się stal, która jest bardzo odporna na zużywanie się, ale waży nieco więcej (np. Shimano Claris).

Wybierając części do mechanizmu korbowego, warto zwrócić także uwagę na sposób ich mocowania. Różnice dotyczą nie tylko liczby śrub, ale także ich rozstawu. Pozwoli to na uniknięcie niemiłej niespodzianki przy próbie wymiany koronek.