Cena (zł)
-
Marka
Dedykowany do kasety
Ilość zębów
Kolor
Dodatkowe parametry
Oś mechanizmu korbowego INNY OMK-0279

(0)

Wyprzedaż

Kolor: srebrny

15.00 zł
Producent: INNY

Ocena klientów:
id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD66383
srebrny
Rodzaj: klin

W magazynie wysyłka w 24h

1 szt.
15.00 zł

Zębatka korby to jeden z najważniejszych elementów mechanizmu korbowego i układu napędowego w rowerze. Jej jakość istotnie wpływa na efektywność pedałowania i przekazywania mocy na koła oraz płynność i głośność zmiany przełożeń. Zębatki rowerowe przednie można podzielić m.in. ze względu na wielkość, co ściśle wiąże się z przeznaczeniem jednośladu. Tarcza mechanizmu korbowego w rowerze szosowym jest zdecydowanie większa w stosunku do koronek używanych w innych typach bicykli, dlatego ma więcej zębów. Duża liczba zębów i spora średnica blatu umożliwia rozwijanie na takich jednośladach dużych prędkości (nawet 50-60 km/h). Innym kryterium podziału zębatek jest surowiec, z jakiego powstają. W niższych klasach sprzętu tarcza Shimano jest stalowa (np. segment Claris), w wyższych – aluminiowa (np. segment Ultegra w szosówkach i Deore XT w MTB). Zębatki rowerowe różnią się także standardem mocowania na korbie, czyli liczbą śrub i ich rozstawem określanym w milimetrach. Wybór mocowania zależy od stylu jazdy, typu roweru oraz samej korby. Co prawda istnieją cztery główne standardy przytwierdzania koronek do korby, ale oprócz nich spotkać można wiele rozwiązań nietypowych. W związku z tym zanim kupi się zębatki do korby XT, należy zmierzyć rozstaw śrub w tarczy i ustalić liczbę obsługiwanych blatów.
4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku