Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Sztyce podsiodłowe o standardowej budowie to najczęstszy wybór wśród rowerzystów. W porównaniu do innych rodzajów wsporników, ich zadanie sprowadza się przede wszystkim do połączenia ramy i siodełka. Niektóre modele, o profilu w kształcie „łezki” zmniejszają opory powietrza. Wśród najchętniej wybieranych marek znajdują się Easton, Race Face czy Token.
POLECAMY
45 opinii
Darmowa
dostawa
POLECAMY
WYPRZEDAŻ
WYPRZEDAŻ
10 opinii
WYPRZEDAŻ
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
52 opinie
2 opinie
7 opinii
13 opinii
Odbiór
w punkcie
Sztyce podsiodłowe o standardowej budowie stosowane są we wszystkich rodzajach rowerów. Doskonale sprawdzają się osobom jeżdżącym rekreacyjnie. Występują w wersjach z offsetem lub bez niego.
Sztyce podsiodłowe różnią się między sobą przede wszystkim wymiarami: średnicą i długością. Idealnie byłoby wybrać model o parametrach identycznych, jak te, które ma komponent zamontowany fabrycznie. Nie zawsze jest to jednak możliwe.
W przypadku wyboru modelu o mniejszej średnicy powinniśmy wyposażyć się również w redukcję. Wybór wariantu większego zawsze będzie nietrafionym, ponieważ wspornik nie zmieści się do otworu rury podsiodłowej. Za długą sztycę natomiast w większości przypadkach można skrócić w serwisie.
Najczęściej to komponenty wykonane z aluminium, jednak coraz częściej pojawiają się modele wykonane z bardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Włókno węglowe, czyli popularny carbon, to tworzywo łączące w sobie dużą wytrzymałość i niską wagę. Pozwala na znaczne zmniejszenie masy wspornika. Dodatkowo rozprasza drgania o wysokiej częstotliwości, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa. W bogatej ofercie tego typu produktów znajdziemy m.in. Token TK9143-3k, Accent Execute Carbon czy Race Face Next SL.
Niektóre części droższych wsporników, niekiedy wykonuje się z tytanu. Tworzywo znacznie lepiej niż carbon radzi sobie z rozpraszaniem nierówności. Masą jest jednak zbliżony do aluminium. W sztycy Zipp SL Speed rurka wykonana jest z carbonu, jarzemko natomiast jest tytanowe.
Wsporniki różnią się od siebie sposobem montażu. Część z nich przykręcana jest za pomocą jednej śruby, inne – za pomocą dwóch. Dobrym przykładem tych pierwszych są Accent SP-252 czy PRO LT. Drugie to np.: Kalloy SP-DC1, Accent SP-408 lub XLC All Ride SP-O01. Istnieją także modele o niestandardowych sposobach mocowania. Sztyca Dartmoor Fusion L nie posiada standardowego jarzemka i pasuje wyłącznie do kompatybilnego siodła, którego integralną częścią jest śruba.