Cena (zł)
-
Marka
Kolor
Typ produktu
Dodatkowe parametry
Kółka przerzutki SRAM X9

(1)

Kolor: czarny

105.00 zł 75.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 29%
Producent: SRAM

Kółka przeznaczone do przerzutki tylnej SRAM X-9 2005-2007.

Ocena klientów:
id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD22065
czarny

W magazynie wysyłka w 24h

1 szt.
75.00 zł Cena kat. 105.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 29%

Amerykańska firma Sram powstała kiedy na rynku istniało Shimano i długo, długo nic. Wprowadzając na rynek manetki obrotowe Gripshift i wykonane z grilonu przerzutki tylne w systemie ESP, Sram wstrząsnął światkiem rowerowym. Innowacje nadal są głównym celem Sram a oferta firmy aktualnie obejmuje wszystkie możliwe komponenty rowerowe. Ciągła współpraca z producentami rowerów i zawodnikami sprawia, że mamy do czynienia z produktami świeżymi a zarazem dopracowanymi i przetestowanymi. Do produktów Sram które zdobyły szczególne uznanie użytkowników należą: manetki Trigger, Gripshifty, przerzutki tylne, kasety w systemie Power Glide, łańcuchy i korby.
Przerzutki to części układu napędowego, które podlegają dość szybkiemu zużyciu. Tempo zużycia zależy od intensywności eksploatacji roweru. Na szczęście nie trzeba wymieniać całej przerzutki, gdyż są to elementy złożone z mniejszych podzespołów: kółka przerzutki XT, haka, wózka, tulei i uszczelek, śrub i sworzni. Zdecydowanie najczęściej wymienia się kółka przerzutki. O nowe kółko przerzutki warto zadbać przy okazji każdej wymiany napędu, czyli kół zębatych i łańcucha rowerowego. W dużym stopniu to właśnie od stanu tych komponentów zależy płynność zmiany przełożeń i precyzja ich działania. Kółka przerzutki tylnej dopasowuje się do liczby koronek w kasecie oraz modelu użytkowanych przerzutek. Można też kierować się rodzajem zastosowanych w nich łożysk (kulkowe, maszynowe, ślizgowe) albo materiałem (kompozyt, aluminium). Wybierając kółko przerzutki tylnej, należy mieć na uwadze także liczbę zębów. Ta ostatnia waha się od 10 do 13. Niekiedy konieczność wymiany przerzutek albo ich części pojawia się nie wskutek wyeksploatowania, tylko zniszczenia spowodowanego np. upadkiem w trakcie jazdy albo nieuwagą przy przestawieniu roweru w garażu, piwnicy czy w innych okolicznościach. Dobrym przykładem jest wózek przerzutki, którym łatwo zahaczyć o wystający pręt czy inny przedmiot. W trakcie upadku na bok od strony napędu cierpi też hak przerzutki tylnej. Z nim jest ten kłopot, że dobiera się go pod kątem geometrii ramy. W dodatku produkty poszczególnych producentów nie są ze sobą kompatybilne, więc nie zawsze zużytą albo zniszczony element można zastąpić zamiennikiem, który akurat ma się pod ręką. Inną częścią, która może się przydać rowerzyście, jest adapter przerzutka tylna direct mount. Dotyczy to sytuacji, gdy do starej ramy chcemy zamontować nową przerzutkę. Dawniej przerzutkę tykną mocowało się bowiem pod oś piasty, a dziś standardem jest na śrubę, czyli do haka umieszczonego w ramie.
4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku