Koszyk

Koszyk jest pusty

Kaski rowerowe RUDY PROJECT

Kask Rudy Project można zobaczyć podczas największych zawodów kolarskich na świecie. Jest on używany przez zawodników Team Bahrain Merida przynajmniej do 2023 roku. Początki firmy sięgają 1985 roku i włoskiego Treviso. Jej produkty – także kaski Rudy – są dystrybuowane w ponad 60 krajach. W ich projektowanie zaangażowani są nie tylko konstruktorzy, ale także kolarze, którzy je testują. Komfort kasku Rudy gwarantują otwory tak zaprojektowane, by powietrze swobodnie mogło cyrkulować. Bezpieczeństwo zapewnia połączenie powłoki poliwęglanowej i styropianu EPS. Niska masa przekłada się z kolei na komfort noszenia.

Wyprzedaż

-28% 760,00 zł
549,99 zł
-32% 719,00 zł
489,00 zł

Kask rowerowy nie jest elementem obowiązkowym według polskich przepisów. Jednak korzystanie z niego zdecydowanie zmniejsza ryzyko obrażeń głowy. Co więcej, w niektórych krajach trzeba go mieć na głowie podczas jazdy rowerem, w przeciwnym razie możemy dostać mandat.

Kask rowerowy – od skóry do pianki

Głowa jest szczególnie ważna – tego nie trzeba tłumaczyć. Dlatego już na początku XX wieku stosowano podczas jazdy rowerem czapki skórzane, by ją ochronić. W okresie międzywojennym skórę zastąpił… metal. W 1975 roku świat ujrzał Bell Biker, który był zrobiony z m.in. z polistyrenu. To sprawiło, że kaski rowerowe stawały się coraz bardziej popularne.

W 1984 roku kask na rower doczekał się dedykowanych norm. Wtedy to American National Standards Institute opracował standardy, które powinien spełniać. Pozwoliło to wyeliminować z rynku trefne rozwiązania. Jeszcze w latach 90. opracowano nową konstrukcję kasku. Miał on wyściółkę ze spienionego polistyrenu i twardą warstwę zewnętrzną.

Kask na rower – budowa i działanie

Od tego czasu kask przeszedł ewolucję. Niemal każdy współczesny model zbudowany jest ze skorupy, wykładziny piankowej, której zadaniem jest ochrona, wyściółki (ma zapewniać komfort) i pasków mocujących, wyposażonych w zapięcie.

Kaski sprzedawane w Unii Europejskiej testowane są przy prędkości 20 km/h. Ich działanie polega na rozkładaniu sił, powstających przy uderzeniu, na maksymalnie dużą powierzchnię. Poza tym skorupa ma zadanie pochłonąć energię, która wytwarzana jest podczas wypadku. Oczywiście kask na rower nie może wpływać na pozycję głowy. Dlatego im lżejszy, tym lepszy.