BH

Rowery BH to typowy przykład hiszpańskiego temperamentu. Można je porównać do producenta samochodów – Seata. Są perfekcyjnie zrobione, ale nie zapomniano o pięknie. Modele z dwuliterowym logo to uczta dla estetów. Marka BH narodziła się w 1909 roku. Została stworzona, by… produkować broń. Jej pełna nazwa to Beistegui Hermanos S.A. (BH). W 1919 roku BH rozpoczęła produkcję rowerów. Jednak wojna domowa w Hiszpani sprawiła, że w 1936 roku znowu przestawiono fabrykę na wytwarzanie broni. Jaj mury opuszczały kopie pistoletów Ruby i Mauser C96.

Marka BH
Od
do

POLECAMY

Nowość

-10% 5 299 zł
4 749  zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Nowość

9 499  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-29% 17 299 zł
12 299  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-33% 6 999 zł
4 699  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

-10% 5 279 zł
4 749  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

2 499  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

6 999  zł
Dostawa GRATIS
-10% 14 999 zł
13 499  zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Dziś BH ma swoją siedzibę w Vitoria-Gasteiz, stolicy Kraju Basków. W latach 60. w głównej fabryce produkowano nie tylko ramy, ale wszystkie części – od siodełek po szprychy. Dziś w modelach hiszpańskiego producenta wykorzystuje się oczywiście elementy innych firm, które się wyspecjalizowały w produkcji danego asortymentu. Za to części z fabryk BH można znaleźć… w samochodach BMW i Mercedes.  

Obecnie BH produkuje około 200 000 rowerów rocznie. Ponad połowa z nich eksportowana jest poza Hiszpanię.


Byle szybciej w dół

Marka opanowała wszystkie dyscypliny – od kolarstwa po w pełni zawieszone „elektryki”.

Najpierw przyjrzyjmy się tym ostatnim. Zanim BH rozpoczęło produkcję modeli e-bike, stworzyło zespół, składający się z fachowców od projektowania geometrii rowerów MTB, zawieszenia, silników elektrycznych i informatyków. Owocem ich pracy jest rodzina Atom X. Należą do niej modele hardtail i w pełni zawieszone, które pozwalają cieszyć się jazdą po najtrudniejszych szlakach.

BH to także znakomite modele MTB bez wspomagania. Te z największym skokiem wykorzystywane są podczas kultowych zawodów Enduro World Series, które rozgrywane są na najtrudniejszych szlakach na świecie. System zawieszenia zastosowany w rowerach BH to Split Pivot. Zapewnia niską masę, wytrzymałość i efektywność pracy. Dzięki niemu nie będziesz musiał się ograniczać nawet na najtrudniejszych ścieżkach.

Hiszpanie robią także doskonałe rowery górskie. Rama modelu BH Ultimate Evo 8.5 wykonana jest oczywiście z karbonu. Napęd zbudowano na częściach Shimano XT M8100. Jedna tarcza z przodu i 12 biegów z tyłu dają bardzo szeroki zakres przełożeń, łatwość obsługi i serwisu, a także niższą masę całości. Standard Boost sprawia, że rower idzie jak po sznurku nawet podczas najbardziej karkołomnych zjazdów. Szczególnie, że za amortyzację odpowiada widelec Fox SC.     


Gravel na prąd

BH G8 Disc 7.0 to ultraszybka szosówka. Rama aero, karbonowe koła z wysokimi obręczami i elektryczny osprzęt Shimano Di2 stworzone są po to, by łamać kolejne rekordy na Stravie. To tylko próbka możliwości hiszpańskiej firmy. O potencjale rowerów szosowych od Hiszpanów świadczy fakt, że były one wykorzystywane w zawodowym peletonie.   

BH GravelX Alu 1.0 to przykład świetnego modelu żwirowego. Ma napęd z jedną tarczą i kasetą 11-42. Takie zastawienie zapewnia szeroki zakres przełożeń, łatwość obsługi i serwisu. Sztywne osie przekładają się na większą precyzję prowadzenia, a hamulce tarczowe zapewniają świetną kontrolę nad rowerem.

Hiszpańska marka robi także świetne rowery miejskie. Są one zaprojektowane w technologii TS System. Bateria jest zintegrowana z dolną rurą i sprawia, estetyka roweru przypomina bardzo tradycyjne modele. Dzięki wspomaganiu możesz przejechać znacznie więcej kilometrów niż do tej pory.

Ale typów rowerów, które wychodzą z fabryki BH, jest znacznie więcej. W jej asortymencie są rowery do triathlonu, przełaju, fitness, klasyczne, BMX i składane. Aaa, są jeszcze gravele i szosówki… w wersji z napędem elektrycznym!

Z firmą BH współpracuje Michał Fonala, znany pod nickiem Majkcycling. Bloger jeździ na szosowych modelach hiszpańskiej marki.