Najnowsza linia
XTR to jedne z najbardziej zaawansowanych komponentów rowerowych. Zupełnie nowa przerzutka przednia ze zmienioną konstrukcją łącznie z prowadzeniem linki.
CECHY- Nowa konstrukcja Side Swing
- Większy prześwit przy dużych kołach
- Wydajne prowadzenie linki zapewnia lekką zmianę przełożeń
- Wydajna zmiana przełożeń +50% w porównaniu z obecnym XTR
- Zwiększona przyczepność w rowerach o dłuższym zawieszeniu bez ocierania łańcucha
- Pasuje do tradycyjnych systemów mocowania
Specyfikacja:- Seria: XTR 9020
- Rok produkcji: 2015
- Przeznaczenie: MTB, Cross Country, Race, All Mountain, Trail, Enduro
- Materiał: aluminium
- Napęd: 2 x 11
- Kąt rury podsiodłowej: 66-69 st.
- Linia łańcucha: 48,4mm
- Rozmiar tarczy (max): 34-38T
- Pojemność: 10T
- Prowadzenie linki: Side-Pull
Wersje montażu:- High Clamp / Side-Swing / Side-Pull (34,9 / 31,8 / 28,6mm z adapterem)
- Low Clamp / Side-Swing / Side-Pull (34,9 / 31,8 / 28,6mm z adapterem)
- Direct Mount / Side-Swing / Side-Pull
- E-Type / Side-Swing / Side-Pull
- Kompatybilny z: HG-X11
- Technologia: Side-Swing
TECHNOLOGIAKonstrukcja Side Swing- zwiększony prześwit pomiędzy oponą a ramą
- dodatkowe 15 mm wolnej przestrzeni dla koła
- idealne rozwiązanie dla dużego koła 29"
- przeprojektowany mechanizm znajduje się tuż przy wózku, a nie przy obejmie
Nowe prowadzenie linki- nowe - boczne prowadzenie
- krótsza linka, mniej zakrętów
- system uproszczony do maksimum
Nowa konstrukcja sprężyny, krótsze ramię- przeprojektowana sprężyna napinająca
- położona w osi pionowej, zamiast w poziomej
- skrócenie ramienia pomiędzy osią obrotu, a punktem styku wózka z łańcuchem
- ułatwiona zmiana przełożeń - wymaga użycia mniejszej siły
Każda generacja technologii Shimano to odzwierciedlenie bieżących czasów, potrzeb rowerzystów i niezbędnych technologii.
Zgodnie z tym dziedzictwem, kolejna generacja napędu, Dyna-Sys, przynosi legendarną jakość, trwałość i niezawodne działanie.
A wszystko to po to, aby spełnić rosnące oczekiwania dzisiejszych rowerzystów.
Dynamic Systems Engineering – w skrócie Dyna-Sys- jest to wszechstronne przeprojektowanie wielu przemyślanych szczegółów i funkcji, które jawią się jako całość, a nie jedynie składowa części
- spaja rowerzystę, rower i trasę w jedną całość
- intuicyjna kombinacja przełożeń jest ważna dla transferu siły rowerzysty poprzez napęd
- optymalizacja zębatki ok. 32T jako Primary Driving Gear (główny bieg)
- umożliwia rowerzystom wyposażenie roweru w najnowsze amortyzatory, a nawet te najcięższe
- najbardziej strome i zabłocone trasy nie wytrzęsą najbardziej stabilnego napędu Shimano MTB
Dyna Sys 11- możliwość dysponowanie całym układem 11-rzędowym bez poświęcania niezbędnego rytmu
- poprawia rytm dzięki rytmicznej progresji przełożeń w najczęściej wykorzystywanym zakresie
- mniej zmiany przełożeń z przodu dzięki zoptymalizowanej liczbie zębów tarczy przedniej
- rowerzysta kontroluje kadencję i zużycie energii dzięki małej różnicy przełożeń z tyłu
- wydajna kombinacja przełożeń
- większa prędkość przy tym samym wysiłku
- wiele przełożeń z przodu pozwala utrzymać wyższą wydajność w całym zakresie