Rower gravel Rondo Ratt CF1 to nowy poziom najwyższej jakości, o nietuzinkowym wyglądzie i połączeniu prędkość klasycznego roweru szosowego, z terenowym charakterem roweru gravel. To wszystko dla zapewnienia maksymalnej swobody jazdy. Co go wyróżnia? Rama z włókna węglowego, wykonana w technologii EPS, z wewnętrznym prowadzeniem przewodów i Pasywnymi Strefami Zawieszenia, zestawiona z unikalnym widelcem TwinTop Carbon Fork o zmiennej geometrii i customowym offsecie, a do tego szerokie opony 650B i niezawodne komponenty. Wyjątkowa przyczepność i stabilność, bez uszczerbku dla zwinności i komfortu – idealny wybór dla każdego kolarza poszukującego sportowej jazdy bez ograniczeń i w zróżnicowanym terenie.
Najważniejsze cechy:
Nowa definicja roweru
Rowery gravel szturmem wdarły się na scenę rowerową, praktycznie od razu zdobywając rzeszę fanów. Zważając na ich praktyczność oraz połączenie najlepszych cech z kilku rowerowych światów, nie powinno to dziwić. Ich naturalnym środowiskiem są szutry, nie boją się również przygód na szosie. Brakuje im jednak nieskrępowanej prędkości, która na szosie jest pożądana. Co w takim wypadku? Odpowiedzią jest nowy Allroad od Rondo. Raat CF1, o świetnej sportowej geometrii, łączy to co najlepsze i dodaje do tego szybkość i wszechstronność, niezależnie od gładkości pokonywanej powierzchni. Jest szerzej, ale skuteczniej. Bez kompromisów.
Sprzyjająca konstrukcja
Ratt CF1 zbudowany został w oparciu o wygodną i responsywną ramę, o spłaszczonych geometrycznych kształtach, z charakterystycznym załamaniem górnej rury. Za projekt ramy odpowiada uznany Jurek Dąbrowski, człowiek o rozległej wiedzy z zakresu inżynierii, projektowania, materiałoznawstwa i inżynierii produkcji. Specjalnie zaprojektowany widelec z wydłużonym offsetem zapewnia bardziej stromy kąt główki ramy dla wyścigowej zwinności i bezpośredniej reakcji. Dzięki kołom Rondo X HUNT 650B i oponom Vittoria Terreno Zero o szerokości 47 milimetrów, z łatwością odnajdzie się na gładkim asfalcie, jak i na szutrowych drogach. Dla zwolenników rowerów Road+ istnieje możliwość zamontowania kół 700C i opon o szerokości do 38 mm. Napęd to solidna i niezawodna grupa osprzętu Shimano GRX RX800 w układzie 2x11, z przednimi zębatkami 48/31T, zestawionymi z kasetą Sunrace CSRX1 o przełożeniu 11-32T. Dla jeszcze większego komfortu, ergonomiczne siodełko Selle San Marco Shortfit, opiera się o karbonową sztycę Rondo Carbon w najpopularniejszej średnicy 27.2 mm. Rower jest również wyposażony w lekką karbonową kierownicę Easton EC70 SL, z wygodnym profilem dla łatwiejszej zmiany pozycji.
Technologie:
EPS Technology
Technologia produkcji ram rowerowych wykonanych z włókna węglowego, polegająca na laminowaniu arkuszy węglowych wokół form styropianowych o idealnie gładkich powierzchniach i pozostawieniu tych form wewnątrz formy podczas ciśnieniowej fazy produkcji. Proces EPS pozwala zoptymalizować ukształtowanie warstw, dzięki czemu finalny produkt ma mniejszą masę, przy jednoczesnym zwiększeniu sztywności i wytrzymałości. Dodatkowo eliminowane są drobne niedoskonałości, powstające przy tradycyjnych metodach produkcji oraz zredukowana jest nadmierna koncentracja naprężeń wewnątrz ramy.
Pasywne Strefy Zawieszenia
Konstrukcja ramy, ze strategicznie rozmieszczonymi różnymi strukturami włókna węglowego, dla zapewnienia dodatkowego komfortu jazdy poprzez tłumienie drobnych drgań i nierówności. Pasywne strefy zawieszenia o większej elastyczności, znajdują się w obrębie haku, dolnej części rury podsiodłowej i tylnej części górnej rury, podczas gdy pozostała część ramy zachowuje wymaganą sztywność.
TwinTip Carbon Fork
Unikalna konstrukcja widelca, z dwupozycyjną regulacją, umożliwiającą zmianę geometrii roweru oraz jego charakterystyki, między agresywniejszą, a bardziej komfortową. Pozycja „Lo” to optymalna konfiguracja do szybkiej jazdy w trudnym, technicznym terenie lub długodystansowej jazdy po płaskich, szutrowych drogach. Z kolei Pozycja „Hi” jest dedykowana do szybkiej jazdy po gładkim asfalcie lub szybkich, płaskich, szutrowych drogach. Zmiana z pozycji jest możliwa w ciągu kilku minut, nawet w połowie trasy na szlaku.