Wyszukana estetyka, opływowa bryła, rama i koła z karbonu oraz niezawodny osprzęt z zaawansowanej szosowej grupy Shimano Ultegra. Trzecia odsłona roweru LAPIERRE Aircode DRS 6.0 (2021 rok) jest szybsza, sztywniejsza i wygodniejsza od poprzedników.
Nowy model roweru szosowego Lapierre Aircode DRS 6.0 to bardzo wyrafinowana konstrukcja. Miłośnicy stylu i ergonomii docenią ją za wyróżniające się wzornictwo oraz dopracowane detale. Ci, którym zależy na świetnych parametrach jezdnych, zwrócą uwagę na smukłą sylwetkę, pozwalającą łatwiej pokonywać opór aerodynamiczny i sprawnie rozwijać spore prędkości na asfalcie.
Jednoślad wyposażono w sztywny stelaż z niską główką ramy i pochyloną górną rurą - to rozwiązanie pozwala przyjąć mocno pochyloną pozycję za kierownicą. Sztyca podsiodłowa jest cofnięta względem zwieńczenia tylnego trójkąta ramy (konstrukcja 3D Tubular) - dzięki temu konstrukcja efektywnie zmniejsza wstrząsy na nierównościach. Wszystko to przekłada się na wysoki komfort jazdy w dużym tempie. Praktycznym udogodnieniem, które zmniejsza opór aerodynamiczny, jest ukrycie wszystkich przewodów do obsługi napędu i hamulców wewnątrz ramy.
Masa roweru Lapierre Aircode DRS 6.0 w rozmiarze 57 cm.
Rower prowadzi się lekko, wygodnie i pewnie dzięki zastosowaniu elementów konstrukcyjnych wykonanych z włókna węglowego. Ten wytrzymały materiał wykorzystano w ramie, widelcu, kierownicy oraz sztycy podsiodłowej. Z karbonu powstały również obręcze - ten model napędzają koła LP Road Disc Carbon 38 o uniwersalnym profilu, wyróżniające się nie tylko niską masą i sporą wytrzymałością, ale również niezwykle sprawnym przenoszeniem mocy. Za bezpośredni kontakt z nawierzchnią odpowiadają wyścigowe bezdętkowe opony Schwalbe One Raceguard Tubeless Easy 700x27.
Napęd LAPIERRE Aircode DRS 6.0 obsługiwany jest przez lekkie, niezawodne i bardzo wydajne podzespoły Shimano z grupy Ultegra. Przednia przerzutka FD-R8000-F obsługuje dwutarczowy mechanizm korbowy z układem zębów 52-36. Z tyłu znajdziemy 11-rzędową kasetę z serii Shimano 105 CS-R7000 11-28T, współpracującą z przerzutką RD-R8000-GS. Układ hamulcowy zbudowano w oparciu o hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano SMRT800.