Lapierre Prorace CF 8.9 to drugi w hierarchii hardtail francuskiego producenta. Karbonowa rama, kompletny napęd Shimano XT i lekkie koła wykonane z włókna węglowego to atuty, które dadzą Ci przewagę nad innymi.
Najbardziej charakterystycznym elementem Prorace CF 8.9 jest rama. Tylne widełki nie mają kontaktu z rurą podsiodłową. Takie rozwiązanie francuski producent stosuje od 2015 roku. Pozwala ono na lepsze rozpraszanie wibracji, które przekazywane są z kół. Technologia „3D Tubular concept” stosowana była wcześniej w rowerach szosowych i zdobyła uznanie wśród kolarzy.
Napęd oparto na podzespołach Shimano XT. Grupa ta ma 12 biegów. Kaseta 10-51 zapewnia bardzo szeroki zakres przełożeń. Biegów nie zabraknie na trudnych podjazdach, jak i zjazdach, gdzie można ostro dokręcić. Napęd uzupełniono o manetkę, mechanizm korbowy i łańcuch, również z logo XT.
Masa roweru Lapierre Prorace CF 8.9 w rozmiarze 18,5.
Jednym z ciekawszych elementów roweru są koła, oparte na karbonowych obręczach. Standard Boost – czyli poszerzonej do 148 mm piasty – zapewnia niezrównaną sztywność. Zastosowane opony Maxxis Rekon Race 2,35 doskonale sprawdzą się w umiarkowanie trudnym terenie. Są jednak szerokie, jak na rower XC, co zwiększa ich dzielność terenową.
Jakie atuty ma jeszcze Lapierre Prorace CF 8.9?
- Amortyzator to Fox 32 Step Cast. Pokrycie powłoką Kashima zapewnia bardzo czułą pracę. Do tego jego złoty kolor świetnie komponuje się z lakierem roweru. Widelec obsługiwany jest za pomocą dwupozycyjnej manetki. Standard mocowania koła to oczywiście Boost, który zapewnia doskonałą sztywność.
- Hamulce Shimano XT. W połączeniu z tarczami 180 mm (przód) i 160 mm (tył) świetnie hamują. Modulacja jest na bardzo wysokim poziomie, a klamka dobrze leży pod palcami.
- Kierownica RaceFace Turbine ma długość 760 milimetrów i pomaga w walce na najbardziej stromych podjazdach.
- Siodło to uznany model Fizika – Tajga Black.
Dla kogo jest Lapierre Prorace CF 8.9? Bezkompromisowego zawodnika, który chce wystartować w zawodach XC lub maratonie. Nie musisz nic w tym rowerze zmieniać, w fabrycznej konfiguracji może bez wstydu stanąć na starcie imprezy europejskiej rangi. I pomóc Ci ją wygrać.