Wyścigi XC to prawdziwa esencja MTB. Miłośnicy kolarstwa górskiego, którzy biorą udział w tych wymagających zawodach, muszą nie tylko odznaczać się hartem ducha i doskonałym przygotowaniem fizycznym, ale także odpowiednim sprzętem, który sprosta intensywnemu użytkowaniu na trudnych szlakach. Rower MTB Mondraker F-Podium Carbon doskonale sprawdzi się na dużych zawodach, zapewniając użytkownikowi nienaganne działanie i pozwalając na osiąganie świetnych wyników. Jedno spojrzenie wystarczy, aby stwierdzić, że wyróżnia go także atrakcyjny design, który rzuca się w oczy.
Lekka, karbonowa rama
Do stworzenia ramy wykorzystano karbon. To materiał charakteryzujący się unikalnymi właściwościami, które pożądane są w każdej dziedzinie kolarstwa. Jest nie tylko bardzo lekki, ale również wytrzymały. Bardzo ważną cechę, zwłaszcza w MTB stanowi też świetne tłumienie mikrodrgań, poprawiające komfort jazdy oraz sztywność, gwarantującą odpowiednią responsywność roweru i pewne manewrowanie. Docenić należy również progresywną geometrię. Górna rura została wygięta kawałek za mocno skróconym mostkiem, co pozwala na przyjęcie bardziej dynamicznej, stabilnej pozycji. Całość wyróżnia się też nienaganną estetyką. Przewody poprowadzono wewnątrz ramy, co sprawia, że prezentuje się ona naprawdę świetnie.
Pełne zawieszenie
Jeszcze do niedawna pełne zawieszenie spotykane było jedynie w grawitacyjnych dyscyplinach MTB. Obecnie konstruktorzy zaczęli wykorzystywać je również w przypadku szybkich, wyścigowych rowerów do XC. Nie inaczej jest w przypadku modelu Mondraker F-Podium Carbon. W przedniej części zastosowano amortyzowany widelec FOX 34 Step Cast Float Grip EVOL Performance o skoku 110 mm. Świetnie tłumi on wstrząsy oraz uderzenia powstałe przy najechaniu frontowym kołem na przeszkodę. Chroni to przed niebezpiecznym upadkiem, co bezpośrednio przekłada się na większe bezpieczeństwo rowerzysty. Skok można w każdej chwili zablokować z poziomu kierownicy za pomocą specjalnej manetki. Ułatwia to utrzymanie płynności jazdy i pokonywanie wzniesień. W tylnej części zamontowano damper FOX Float DPS SV Performance Elite ze skokiem 100 mm. Dzięki niemu bez problemu utrzymasz stabilność podczas pokonywania trudnych odcinków i lądowania z niewielkich uskoków.
Napęd, który Cię nie zawiedzie
Napęd 1x12 odpowiada najnowocześniejszym trendom. Wyposażono go w komponenty od amerykańskiego giganta SRAM oraz należącej do niego marki Truvativ. Jednorzędowa korba bezproblemowo współpracuje z kasetą o dwunastu koronkach, charakteryzujących się rozpiętością 11-50T. Zmianę biegów umożliwia tylna przerzutka z grupy SRAM GX Eagle, wyposażona w technologie Type 3 roller bearing clutch gwarantującą sztywność łańcucha oraz Cage Lock, ułatwiającą zdejmowanie tylnego koła. Za jej obsługę odpowiada manetka z serii NX, zapewniająca wygodną i precyzyjną zmianę biegów. Błyskawicznie dopasujesz funkcjonowanie układu napędowego do swoich aktualnych potrzeb i ukształtowania terenu.
Solidne hamulce
Wyścigi XC to nie tylko szybka jazda po górskich szlakach, ale również umiejętne hamowanie. Aby zapewnić doskonałą kontrolę nad prędkością oraz bezpieczeństwo, producent wyposażył model Mondraker F-Podium Carbon w dwutłoczkowe hamulce SRAM Level T2. Gwarantują one pewne działanie zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach, co sprawia, że poradzą sobie nawet w niesprzyjających okolicznościach pogodowych. Atut stanowią również tarcze w rozmiarze 180 mm, które zapewniają dużą moc hamowania.
Doskonała przyczepność dzięki oponom MAXXIS
Ostre wchodzenie w zakręty oraz poruszanie się po błotnistych lub sypkich nawierzchniach grożą utratą kontroli nad rowerem, dlatego w rowerze zastosowano bezdętkowe opony MAXXIS Rekon Race. Znajduje się w nich wkładka EXO protection, która zwiększa odporność na przebicia, poprawiając bezpieczeństwo rowerzysty. Bieżnik z dużymi klockami wgryza się w podłoże, gwarantując świetną przyczepność nawet podczas dynamicznej jazdy. Ogumienie założono na mocne, 29-calowe, przystosowane do systemów bezdętkowych obręcze Mavic Crossmax wykonane w technologii hookless.