SUPERIOR XP 929 to karbonowy wycinak, którego żywiołem jest XC. Lekka i sztywna rama, niezły amortyzator i dobry osprzęt sprawiają, że to świetny sprzęt do startu w zawodach.
Zacznijmy jednak od ramy. Materiał to karbon, opatrzony tajemniczym symbolem. To idealne tworzywo do budowy ram – lekkie, sztywne i bardzo wytrzymałe. Główka ramy jest poszerzana, co przekłada się na znacznie większą precyzję sterowania. Temu samemu służy standard Boost, zastosowany w tylnych widełkach. Oś koła ma długość 148 mm, linia łańcucha jest przesunięta, a to z kolei sprawia, że połączenie rama-koło jest bardzo sztywne. Kable przerzutki i hamulca puszczone są wewnątrz, rower wygląda dzięki temu bardzo schludnie. Całości dopełnia nowoczesna geometria ramy z długą górną rurą, krótkim mostkiem i łagodnym kątem widelca.
Jakie inne atuty ma SUPERIOR XP 929?
- Napęd z jedną tarczą i 12 przełożeniami z tyłu. Kaseta ma zakres 11-51T. Dzięki temu nie było potrzeby zmiany bębenka na standard Shimano Micro Spline, co wiąże się z niższą ceną zębatek, jeśli będziemy musieli je wymienić.
- Pomimo zastosowania kasety 11-51, zakres przełożeń i tak jest imponujący. 463 procent to wystarczająco wiele, by podjechać trudny podjazd i dokręcić na zjeździe. To wszystko w napędzie z jedną tarczą!
- Przerzutka tylna i manetka to Shimano SLX. Trzecia grupa w hierarchii Japończyków zapewnia pewną zmianę przełożeń.
- Pewne hamowanie zapewnia zestaw – także od Shimano - BL-MT401/BR-MT400. W takim rowerze trudno sobie wyobrazić coś innego niż hydrauliczne tarczówki.
Za amortyzację odpowiada RockShox Recon RL. Pojedyncza sprężyna powietrzna pozwala precyzyjnie ustawić twardość według swoich preferencji. Amortyzator jest blokowany manetką z kierownicy. Dzięki temu nie musimy odrywać dłoni, by zwiększyć efektywność jazdy podczas podjazdu.
29-calowe koła są idealnym wyborem na każde warunki. Niezależnie od tego, czy jedziesz techniczną ścieżką, czy asfaltowym podjazdem – duże koło zawsze Cię wspomoże. Szczególnie, że w modelu XP 929 zastosowano świetne opony – Schwalbe Racing Ralph. To model często wybierany przez maratończyków na trasy o zróżnicowanej nawierzchni.
Całość uzupełniają komponenty, sygnowane logo ONE1. Szeroka, 760-milimetrowa kierownica, i dobrej jakości chwyty pozwalają zapanować nad rowerem w każdych warunkach. Na wyróżnienie zasługuje też siodło uznanej włoskiej firmy Fizik (model Taiga).