SUPERIOR XP 939 to model roweru do XC, oparty na aluminiowej ramie. Jest ona lekka i bardzo sztywna, do tego jej wyprodukowanie kosztuje mniej niż karbonowego odpowiednika. Dlatego budżet pozwolił na zamontowanie do roweru bardzo dobrych części.
12-biegowy napęd z jedną tarczą to marzenie każdego zaawansowanego rowerzysty. W XP 939 zamontowano części Shimano. Mechanizm korbowy i przerzutka tylna mają logo XT, manetka to sprawdzony SLX. Co daje takie połączenie?
- Kaseta z 12 trybami zapewnia krótkie skoki między biegami. To przekłada się na idealne dobranie przełożenia – w zależności od trudności trasy i kadencji.
- Zakres 10-51T wynosi 510 procent. Do niedawna tyle gwarantowały napędy dwurzędowe. Jednak pojedyncza tarcza ma zalety nie do przecenienia – obsługa napędu jest prostsza (myślisz tylko o jednej manetce), regulacja banalnie łatwa (jedna przerzutka zamiast dwóch), a masa całego napędu jest niższa.
- Biegów nie powinno więc w ogóle zabraknąć. Z przodu zastosowano tarczę 36T, która w połączeniu z kasetą umożliwia „zrobienie” trudnych podjazdów i dokręcenie na długich zjazdach.
SUPERIOR XP 939 ma jednak więcej zalet. Za komfort odpowiada amortyzator RockShox Recon RL. Ma on rurę wykonaną w standardzie „tapered”. Dolne łożysko o większej średnicy zapewnia precyzję kierowania. Widelec blokowany jest manetką, którą umieszczono na kierownicy. Nie trzeba więc odrywać dłoni przed zabraniem się za asfaltowy podjazd.
Mocnym punktem roweru jest rama. Do jej stworzenia wykorzystano stop Alu X6 Ultralite. Standard Boost pozwala zwiększyć sztywność połączenia rama-koło i precyzję przeniesienia napędu. Geometria ma zdecydowanie sportowe DNA. Górna rura jest długa (610 mm w rozmiarze M), a mostek bardzo krótki. Rower ma dość łagodny kąt główki – 69 stopni, co pozwala poszaleć na zjazdach.
Za kontakt z podłożem odpowiadają opony Schwalbe Racing Ralph. To – jak sama nazwa mówi – model wyścigowy. Jest często wykorzystywany podczas zawodów w suchych warunkach na zróżnicowanej nawierzchni.