Orca M20iLTD to aero rower szosowy zbudowany na bazie najwyższej jakości osprzętu oraz bardzo lekkiej ramy z włókna węglowego. Model przeznaczono dla kolarzy o wygórowanych wymaganiach wobec sprzętu i pod każdym względem oczekujących perfekcji. Połączenie doskonałej aerodynamiki z atutami takimi, jak lekkość oraz sztywność sprawiło, że jest to konstrukcja bez słabych punktów. Model Orca M20iLTD nadaje się do startowania w wyścigach o różnej charakterystyce – zarówno tych płaskich, jak i górskich.
Sekret tkwi w ramie
W najlepszych modelach z serii Orca producent zastosował ramę ze specjalnego rodzaju karbonu – OMX Carbon. Tak jest też w wersji M20iLTD. Materiał utworzono z włókien węglowych Hi-Mod, które są wytrzymalsze i lżejsze od standardowego. Dzięki laserowemu cięciu arkuszy udało się także ograniczyć ilość tworzywa wykorzystanego do produkcji ramy, co pozwoliło na dodatkową oszczędność na masie.
Karbonowa rama w rozmiarze 53 waży zaledwie 833 g, czyli jest jedną z najlżejszych na rynku. Sama niska masa to jednak dla hiszpańskiego producenta za mało, dlatego zadbał on o odpowiednie parametry aerodynamiczne. Kształty wszystkich najważniejszych elementów konstrukcji, czyli ramy, widelca oraz kierownicy zostały wyprofilowane w taki sposób, aby jak najbardziej zredukować opór powietrza.
Wyścigowa geometria roweru oraz specjalny widelec o konstrukcji Freeflow sprawiają, że Orbea Orca świetnie wypada nie tylko w tunelu aerodynamicznym, ale przede wszystkim w realnych warunkach. Ramiona widelca ograniczają turbulencje powietrza spowodowane przez boczny wiatr, dzięki czemu oszczędność energii jest podobna w różnych warunkach.
Masa roweru ORBEA Orca M20iLTD w rozmiarze 55
Nowoczesna integracja
Wszystkie kable schowano wewnątrz główki ramy oraz mostku, dlatego kokpit jest dobrze uporządkowany i prezentuje się minimalistycznie. Orca M20iLTD wykorzystuje elektroniczny system przerzutek, dlatego w aerodynamicznej sztycy o przekroju w kształcie litery „D” umieszczono baterie Di2. Gumowy kołnierz skutecznie chroni ją przed zanieczyszczeniami oraz wilgocią. Sama sztyca pomimo integracji daje się łatwo regulować.
Najwyższej jakości osprzęt
Przy doborze osprzętu Orbea postawiła wyłącznie na produkty z najwyższej półki. Napęd 2x12 to pełna elektroniczna grupa Shimano Ultegra z systemem Di2. Jest to zestaw działający bardzo płynnie i wydajnie, a także bardzo lekki. Korbę Ultegra R8100 34x50T zestawiono z kasetą Ultegra R8100 11-30, co zapewnia bardzo uniwersalny zakres przełożeń. Hydrauliczne hamulce tarczowe pochodzą z tej samej grupy - model Shimano R8170 zapewnia bardzo dużą siłą działania.
Koła to lekki i sztywny model z włókna węglowego, czyli Vision 40 SC. Stożek o wysokości 40 mm zapewnia zysk aerodynamiczny, bez niebezpieczeństwa niestabilności przy mocnych podmuchach wiatru z boku. Założone na obręcze opony to Vittoria Rubino Pro IV w rozmiarze 700x25c, jednak prześwit w ramie pozwala na montaż szerszego ogumienia – maksymalnie do 32 mm.