Lapierre Overvolt AM 5.6 to elektryczny rower górski z pełnym zawieszeniem. Intencją słynnego, francuskiego producenta było stworzenie bardzo wszechstronnego eMTB enduro, a ogromne możliwości nowego modelu potwierdzają, że udało mu się spełnić to założenie.
Wersja AM 5.6 świetnie spisuje się zarówno na wymagających podjazdach, jak i trudnych technicznie zjazdach. Zastosowany w nim centralny silnik elektryczny Bosch Performance Line CX obniża środek ciężkości i przesuwa go nieco do przodu, dzięki czemu rower lepiej radzi sobie w terenie, a także jest zwrotniejszy.
Lapierre Overvolt AM 5.6 jest fullem eMTB w konfiguracji mullet, co oznacza, że z przodu wyposażono go w 29” calowe koła, a z tyłu 29”. Zwłaszcza w czasie zjazdów pozwala to na skorzystanie z najważniejszych zalet obu najpopularniejszych rozmiarów. Większa średnica z przodu zapewnia lepszą kontrolę przy pokonywaniu przeszkód i nierówności, natomiast mniejsza z tyłu pozwala na zachowanie maksymalnej zwinności.
Najważniejsze atuty modelu Overvolt AM 5.6:
- Czwartej generacji silnik Bosch Performance Line CX o maksymalnym momencie obrotowym 85 Nm. Zapewnia od niezawodne wsparcie pedałowania, a także duże przyspieszenie. Pozwala na dużo łatwiejsze pokonywanie podjazdów, dzięki czemu można czerpać jeszcze więcej przyjemności z jazdy.
- Akumulator Bosch PowerTube o pojemności 625 Wh. Wyróżniają go kompaktowe wymiary i bardzo dobra odporność na uszkodzenia mechaniczne. Na jednym ładowaniu w optymalnych warunkach wystarcza na ponad sto kilometrów zasięgu.
- Pełne zawieszenie z najwyższej półki, które przenosi wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom. Przedni amortyzator to RockShox 35 Gold RL o skoku 160 mm i z 44 mm offsetu, czyli model do typowego enduro. Natomiast damper to dobrze pracujący Lapierre Shock TRUNNION 205x60MM. Taki zestaw świetnie sprawdza się na szlakach.
- Mieszany rozmiar kół (Mullet) – 29” na przodzie i 27,5” na tyle.
- Solidny i dobrze pracujący w trudnych warunkach napęd Shimano 1x11. Niemal kompletną grupę Deore uzupełnia specjalny mechanizm korbowy, którego wzmocniona konstrukcja lepiej znosi obciążenia związane z przenoszeniem mocy generowanej przez silnik Boscha.
- Czterotłokowe hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano M4100, czyli rozwiązanie gwarantujące ogromną siłę działania i przyjazną modulację.