Opony rowerowe

POLECAMY

4,9

27 opinii

-33% 90 zł
59 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Nowość

4,5

7 opinii

-8% 72 zł
65 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,8

67 opinii

72 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Black Week

-23% 129 zł
99  zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Nowość

-24% 249 zł
189  zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,9

25 opinii

-19% 235 zł
189 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Nowość

5,0

1 opinia

-20% 249 zł
199  zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Black Week

-24% 289 zł
219  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,9

40 opinii

67 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,5

2 opinie

-12% 25,99 zł
22 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

5,0

1 opinia

-11% 26,99 zł
23 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

5,0

4 opinie

24 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,0

1 opinia

-13% 39,99 zł
34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,6

15 opinii

58 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

26 ,99 zł
Dostawa GRATIS
29 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

33 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

7 opinii

34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

7 opinii

34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,9

7 opinii

34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,8

4 opinie

34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,8

9 opinii

35 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-5% 39 zł
36 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,4

18 opinii

36 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

36 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-5% 39 zł
36 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,7

13 opinii

37 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,9

7 opinii

37 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

37 ,99 zł
Dostawa GRATIS
4,4

10 opinii

38 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Ze względu na niezliczoną ilość modeli i ich zastosowań, dobór opony do roweru może przyprawić o zawrót głowy. Opony 28-calowe stosuje się zazwyczaj w rowerach miejskich, trekkingowych oraz crossowych. Jeśli często jeździmy po drogach o gorszej nawierzchni, warto założyć opony z wkładką antyprzebiciową. Osobną kategorię tworzą opony szosowe, które zapewniają niskie opory toczenia. W rowerach górskich MTB stosuje się opony terenowe o średnicy 26, 27,5 lub 29 cali. W bogatej ofercie wielu producentów znajdziemy modele przystosowane do użytku w najróżniejszych warunkach jazdy, także zimowych. Dla osób, które mają już dość problemów z dętkami, producenci przygotowali alternatywę w postaci płynów uszczelniających. Można je zastosować w specjalnie przystosowanych do tego kołach i oponach. Zawsze jednak warto być wyposażonym w łatki i klej do naprawy dętki lub opony.

Czym różni się opona zwijana od drutowej?

Główna różnica między oponą zwijaną i drutową wiąże się z budową rantu opony, tzn. elementu opierającego się na krawędzi obręczy. W oponach drutowych głównym elementem rantu jest stalowy drut, zaś w oponie zwijanej funkcję tę pełnią elastyczne włókna o wysokiej wytrzymałości, takie jak aramid (kevlar). Stosowanie opon zwijanych wiążę się z wieloma korzyściami. Najważniejsze z nich to:

  1. Niższa waga i tym samym niższa bezwładność koła, która pozwala na szybsze nabieranie prędkości.
  2. Możliwość łatwiejszego transportu opony - można ją np. łatwo spakować do torby w czasie wyprawy.
  3. Uwolnienie użytkownika od ryzyka związanego z korozją drutu (w razie pęknięcia warstwy gumy pokrywającej rant) lub jego skrzywieniem (włókna aramidowe są na tyle elastyczne, że nie odkształcają się trwale nawet po wielu miesiącach przechowywania).

Bardzo często opony zwijane są także wykonywane z wyższej klasy materiałów - mają gęstszy oplot (główną część strukturalną, odpowiedzialną m.in. za odporność na przebicia i opory toczenia) i są wykonane z lepszych mieszanek gumowych. Jest to jednak ściśle zależne od konkretnego modelu opony. Jedyną wadą opon zwijanych jest nieznacznie podwyższone ryzyko zsunięcia się opony z obręczy przy bardzo gwałtownej utracie ciśnienia. Jest to jednak zjawisko bardzo rzadkie i jego ryzyko wielu rowerzystów uznaje za pomijalne.