Koszyk

Koszyk jest pusty

Opony rowerowe

POLECAMY

4,8

9 opinii

-19% 59,00 zł
47,99 zł

POLECAMY

5,0

1 opinia

-29% 90,00 zł
63,99 zł

POLECAMY

4,9

6 opinii

-28% 90,00 zł
64,99 zł

POLECAMY

5,0

1 opinia

Opona MAXXIS Ikon
Dostawa 24h GRATIS
-14% 119,00 zł
101,99 zł

POLECAMY

5,0

1 opinia

-26% 235,00 zł
174,99 zł
4,5

6 opinii

-5% 79,00 zł
74,99 zł

Wyprzedaż

-26% 189,00 zł
139,00 zł

Wyprzedaż

-11% 189,00 zł
169,00 zł
4,6

9 opinii

-15% 62,00 zł
52,99 zł

Ze względu na niezliczoną ilość modeli i ich zastosowań dobór opony do roweru może przyprawić o zawrót głowy. Opony 28-calowe stosuje się zazwyczaj w rowerach miejskich, trekkingowych oraz crossowych. Jeśli często jeździmy po drogach o gorszej nawierzchni warto założyć opony z wkładką antyprzebiciową. Osobną kategorię tworzą opony szosowe, które zapewniają niskie opory toczenia. W rowerach górskich MTB stosuje się opony terenowe o średnicy 26, 27,5 lub 29 cali. W bogatej ofercie wielu producentów znajdziemy modele przystosowane do użytku w najróżniejszych warunkach jazdy, także zimowych. Dla osób, które mają już dość problemów z dętkami producenci przygotowali alternatywę w postaci płynów uszczelniających. Można je zastosować w specjalnie przystosowanych do tego kołach i oponach. Zawsze jednak warto być wyposażonym w łatki i klej do naprawy dętki lub opony.

Czym różni się opona zwijana od drutowej?

Główna różnica między oponą zwijaną i drutową wiąże się z budową rantu opony, tzn. elementu opierającego się na krawędzi obręczy. W oponach drutowych, głównym elementem rantu jest stalowy drut, zaś w oponie zwijanej funkcję tę pełnią elastyczne włókna o wysokiej wytrzymałości, takie jak aramid (kevlar). Stosowanie opon zwijanych wiążę się z wieloma korzyściami. Najważniejsze z nich to:

1. Niższa waga i tym samym niższa bezwładność koła, która pozwala na szybsze nabieranie prędkości. 2. Możliwość łatwiejszego transportu opony - można ją np. łatwo spakować do torby w czasie wyprawy. 3. Uwolnienie użytkownika od ryzyka związanego z korozją drutu (w razie pęknięcia warstwy gumy pokrywającej rant) lub jego skrzywieniem (włókna aramidowe są na tyle elastyczne, że nie odkształcają się trwale nawet po wielu miesiącach przechowywania).

Bardzo często opony zwijane są także wykonywane z wyższej klasy materiałów - mają gęstszy oplot (główną część strukturalną, odpowiedzialną m.in. za odporność na przebicia i opory toczenia) i są wykonane z lepszych mieszanek gumowych. Jest to jednak ściśle zależne od konkretnego modelu opony. Jedyną wadą opon zwijanych jest nieznacznie podwyższone ryzyko zsunięcia się opony z obręczy przy bardzo gwałtownej utracie ciśnienia. Jest to jednak zjawisko bardzo rzadkie i jego ryzyko wielu rowerzystów uznaje za pomijalne.