Owijki na kierownicę rowerową

Owijka rowerowa jest nieodzownym elementem kierownic typu „baranek”. Spotykana jest także w starszych typach jednośladów MTB. Bez niej rurki kokpitu byłyby trudne w utrzymaniu, a dodatkowo mogłoby powodować dyskomfort rowerzysty podczas jazdy. Z jej pomocą chwyt od razu staje się pewniejszy, co rzutuje również na lepsze sterowanie rowerem i panowanie nad nim. Zakładanie owijki nie jest czynnością skomplikowaną, ale należy wykonywać ją w określonych krokach, co z pewnością przyczyni się do trwałego przytwierdzenia tego elementu.

POLECAMY

159 ,99 zł 159,99
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,7

16 opinii

24 ,99 zł 24,99
-38% 39,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,7

16 opinii

24 ,99 zł 24,99
-38% 39,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,4

22 opinie

49 ,99 zł 49,99
-29% 69,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,4

22 opinie

49 ,99 zł 49,99
-29% 69,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,4

22 opinie

49 ,99 zł 49,99
-29% 69,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

5,0

1 opinia

4,5

8 opinii

44 ,99 zł 44,99
-13% 52 zł
Dostawa GRATIS
4,9

8 opinii

45 ,99 zł 45,99
-21% 57,90 zł
Dostawa GRATIS
4,9

8 opinii

45 ,99 zł 45,99
-21% 57,90 zł
Dostawa GRATIS
46 ,99 zł 46,99
Dostawa GRATIS
4,9

8 opinii

49 ,99 zł 49,99
-14% 57,90 zł
Dostawa GRATIS
4,9

8 opinii

49 ,99 zł 49,99
-14% 57,90 zł
Dostawa GRATIS
4,9

8 opinii

49 ,99 zł 49,99
-14% 57,90 zł
Dostawa GRATIS
4,5

8 opinii

49 ,99 zł 49,99
-9% 55 zł
Dostawa GRATIS
4,9

8 opinii

49 ,99 zł 49,99
-14% 57,90 zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Trzymanie gołych rurek kierownicy podczas wielogodzinnych przejażdżek, nie będzie należało do najprzyjemniejszych. Po pierwsze spocone dłonie będą się ześlizgiwać, a po drugie z czasem pojawi się nieprzyjemny ból, a nawet mogą powstać pęcherze. Dlatego właśnie, aby tego uniknąć stosuje się owijki rowerowe, które znajdują się na fabrycznym wyposażeniu szos, graveli, singlespeed’ów czy jednośladów typu ostre koło. Dawniej spotykane były także w rowerach MTB z kierownicami przypominającymi rogi.

Zakładanie owijki na kierownicę – krok po kroku

Owijki rowerowe pochłaniają większość drgań, przez co dłonie rowerzysty są lepiej chronione, a to pozwala w stu procentach skupić się na jeździe. Założenie tego akcesorium nie jest trudne i nawet niedoświadczeni w tym temacie rowerzyści, powinni sobie dobrze poradzić.

Owijki na kierownicę posiadają dwie strony. Od wewnętrznej znajduje się zwykle lepka warstwa, a od zewnętrznej najczęściej perforowana. Specjalna struktura gwarantuje komfortowy chwyt, a wilgoć pochodząca ze spoconych dłoni jest lepiej odprowadzana. Zakładanie owijki rozpoczynamy od przetarcia rurek i pozbycia się z ich powierzchni zanieczyszczeń. Taśmę nawijamy wokół nich, lekko nakładamy poszczególne warstwy na siebie. Zaczynamy od dolnej części kierownicy, ruchem „od zewnątrz do wewnątrz”. Na początku zostawiamy trochę wolnego brzegu na korek, aby owijka do roweru się lepiej trzymała. Omijamy okolice klamkomanetek i kończymy owijanie na mostku. Nadmiar przycinamy i przyklejamy taśmą, najlepiej w takim samym kolorze, co owijka kierownicy.

Owijka na kierownicę rowerową – na co zwrócić uwagę?

Przede wszystkim na materiał. Musi dobrze absorbować drgania, być przewiewny, trwały i przyjemny w dotyku. Taki właśnie jest Microtex. Z niego wykonana jest niejedna owijka szosowa, a także wiele modeli uniwersalnych. Warto przyjrzeć się grubości takiej taśmy. Niektóre z nich za sprawą dodatkowej warstwy żelu znacznie powiększą objętość kierownicy, ale za to doskonale poradzą sobie z pochłanianiem nierówności, co jest ważne w rowerach gravelowych. Użytkownicy, którzy mają doświadczenie w wyborze owijek polecają przyjrzeć się ich długości, strukturze oraz temu, czy od spodu znajduje się warstwa kleju. Kwestii estetycznej nie należy stawiać na pierwszym planie, ponieważ liczy się przede wszystkim wygoda.