Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Koszyk jest pusty
Owijka rowerowa jest nieodzownym elementem kierownic typu „baranek”. Spotykana jest w rowerach typu gravel i szosowych. Bez niej rurki kokpitu byłyby trudne w utrzymaniu, a dodatkowo mogłoby powodować dyskomfort rowerzysty podczas jazdy. Z pomocą owijki na kierownicę chwyt od razu staje się pewniejszy, co rzutuje również na łatwiejszym sterowaniu. Wiele modeli w różnorodnych opcjach kolorystycznych i wykonanych z trwalych materiałów znajdziesz na CentrumRowerowe.pl.
Filtry
POLECAMY
29 opinii
Darmowa
dostawa
POLECAMY
25 opinii
POLECAMY
25 opinii
18 opinii
29 opinii
7 opinii
25 opinii
7 opinii
28 opinii
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
7 opinii
28 opinii
28 opinii
28 opinii
27 opinii
31 opinii
31 opinii
34 opinie
28 opinii
28 opinii
28 opinii
1 opinia
Odbiór
w punkcie
Owijki rowerowe są bardzo praktyczne. Bez nich trzymanie gołych rurek kierownicy podczas wielogodzinnych przejażdżek, nie należałoby do najprzyjemniejszych. Po pierwsze spocone dłonie mogłyby się ześlizgiwać, a po drugie z czasem pojawiłby się nieprzyjemny ból, a nawet pęcherze. Dlatego właśnie, aby tego uniknąć, stosuje się owijki rowerowe, które znajdują się na fabrycznym wyposażeniu modeli szosowych oraz graveli. Produkują je takie marki jak Eyen, Fizik, Supacaz i Lizard Skins.
Przede wszystkim na materiał. Musi dobrze absorbować drgania, być przewiewny, trwały i przyjemny w dotyku. Do wykonania owijki na rower używa się EVA, gumy, pianki, poliuretanu, skóry syntetycznej i innych.
Warto przyjrzeć się grubości takiej taśmy (od 1,8 mm do 4 mm). Niektóre z nich za sprawą dodatkowej warstwy żelu znacznie powiększą średnicę kierownicy, ale za to doskonale poradzą sobie z tłumieniem wstrząsów, co jest ważne w rowerach gravelowych. Użytkownicy, którzy mają doświadczenie w wyborze owijek, polecają przyjrzeć się ich długości, strukturze oraz temu, czy od spodu znajduje się warstwa kleju.
Założenie owijki nie jest trudne i nawet niedoświadczeni w tym temacie rowerzyści, powinni sobie dobrze poradzić. Od jej wewnętrznej strony znajduje się zwykle lepka warstwa, a od zewnętrznej najczęściej perforowana. Specjalna struktura gwarantuje komfortowy chwyt, a wilgoć pochodząca ze spoconych dłoni jest lepiej odprowadzana.
Montaż owijki rozpoczynamy od przetarcia rurek i pozbycia się z ich powierzchni zanieczyszczeń. Taśmę nawijamy wokół nich, lekko nakładamy poszczególne warstwy na siebie. Zaczynamy od dolnej części kierownicy, ruchem „od zewnątrz do wewnątrz”. Na początku zostawiamy trochę wolnego brzegu na korek, aby owijka do roweru się lepiej trzymała. Omijamy okolice klamkomanetek i kończymy owijanie na mostku. Nadmiar przycinamy i przyklejamy taśmą, najlepiej w takim samym kolorze, co owijka kierownicy.
Powiązane kategorie: