Oświetlenie rowerowe
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Kierownica szosowa to jeden z najbardziej charakterystycznych elementów kolarzówki. Jest ona wygięta w niepowtarzalny sposób, przez co rowerzysta może przyjąć bardziej aerodynamiczną pozycje. Ponadto dłonie mogą spoczywać na klamkomanetkach lub górnej części kierownicy. To daje co najmniej trzy możliwości chwytu. Dzięki temu rowerzysta może zmieniać położenie dłoni na kierownicy. W rowerach gravelowych także wykorzystuje się szosowe kierownice. Niektóre „żwirowe” modele maja nieco inne wygięcie dolnych części kierownicy.
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Patrzysz na kierownicę i od razu wiesz – szosówka.
Co ciekawe, historia kierownicy szosowej ma już prawie 150 lat! W 1880 roku rowery miały przednie koło znacznie większe od drugiego i osiągały zawrotną prędkość 10 km/h. Rowerzysta siedział półtora metra nad ziemią, co nie sprzyjało zmniejszeniu oporów aerodynamicznych. Użycie kierownicy szosowej sprawiło, że pozycja była znacznie bardziej opływowa. Dzięki niej, można było jeździć z prędkością 30 km/h!
Rowery przeszły znaczne zmiany, jednak kierownica szosowa niewiele się zmieniła. Nadal umożliwia zajęcie bardziej przyjaznej pozycji. Obecnie kierownice „baranek” wykonuje się najczęściej z dwóch rodzajów materiałów:
Najważniejsze parametry kierownicy szosowej to:
Obecnie każdy może kupić kierownicę o profilu, który mu najbardziej odpowiada. Nie ma tu żadnych wytycznych, choć szersze kierownice wybierają Ci, którzy są szersi w barkach.
Kierownica gravel wygląda bardzo podobnie do szosowej. To, co ją wyróżnia, jest odgięcie dolnych części. Dzięki temu rowerzysta ma lepszą kontrolę nad gravelem.