Kierownice szosowe

Kierownica szosowa to jeden z najbardziej charakterystycznych elementów kolarzówki. Jest ona wygięta w niepowtarzalny sposób, przez co rowerzysta może przyjąć bardziej aerodynamiczną pozycje. Ponadto dłonie mogą spoczywać na klamkomanetkach lub górnej części kierownicy. To daje co najmniej trzy możliwości chwytu. Dzięki temu rowerzysta może zmieniać położenie dłoni na kierownicy. W rowerach gravelowych także wykorzystuje się szosowe kierownice. Niektóre „żwirowe” modele maja nieco inne wygięcie dolnych części kierownicy.

POLECAMY

-23% 389 zł
299 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Wyprzedaż

-28% 529 zł
379  zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Nowość

-21% 1 199 zł
949  zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

1 opinia

1 358  zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

109 ,99 zł
Dostawa GRATIS

bestseller

5,0

2 opinie

-10% 145 zł
129 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

4 opinie

-15% 159 zł
134 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

149 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-19% 209 zł
169 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

-19% 228 zł
184 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-23% 259 zł
199 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

249 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

-30% 429 zł
299  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

-6% 426 zł
399 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

669 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Nowość

-19% 1 599 zł
1 299  zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Patrzysz na kierownicę i od razu wiesz – szosówka.

Co ciekawe, historia kierownicy szosowej ma już prawie 150 lat! W 1880 roku rowery miały przednie koło znacznie większe od drugiego i osiągały zawrotną prędkość 10 km/h. Rowerzysta siedział półtora metra nad ziemią, co nie sprzyjało zmniejszeniu oporów aerodynamicznych. Użycie kierownicy szosowej sprawiło, że pozycja była znacznie bardziej opływowa. Dzięki niej, można było jeździć z prędkością 30 km/h!

Rowery przeszły znaczne zmiany, jednak kierownica szosowa niewiele się zmieniła. Nadal umożliwia zajęcie bardziej przyjaznej pozycji. Obecnie kierownice „baranek” wykonuje się najczęściej z dwóch rodzajów materiałów:

  • Aluminium – to rozwiązanie stosunkowo tanie. Kierownice wykonane z tego materiału mogą być lekkie, ale trudno zejść poniżej pewnego poziomu;
  • Carbon, zwany inaczej włóknem węglowym, przenosi ten element na wyższy poziom. Kierownica szosowa karbonowa posiada kształt taki, jaki chce projektant. Dzięki temu można stworzyć model, który nie zakłóca przepływu powietrza.

Najważniejsze parametry kierownicy szosowej to:

  • Reach, czyli inaczej zasięg. Jest odległość od środka profilu poziomego do najdalej odsuniętego punktu kierownicy;
  • Drop to inaczej spadek. Parametr ten mówi o odległości pomiędzy górnym i dolnym chwytem;
  • Szerokość kierownicy oznacza odległość między osiami dolnych części kierownicy.

Obecnie każdy może kupić kierownicę o profilu, który mu najbardziej odpowiada. Nie ma tu żadnych wytycznych, choć szersze kierownice wybierają Ci, którzy są szersi w barkach.

Kierownica gravel wygląda bardzo podobnie do szosowej. To, co ją wyróżnia, jest odgięcie dolnych części. Dzięki temu rowerzysta ma lepszą kontrolę nad gravelem.