Zaślepki i korki kierownicy rowerowej

Korki i zaślepki do kierownicy rowerowej to drobne elementy wykończające nasz jednoślad. Warto jednak nie bagatelizować ich znaczenia, ponieważ oprócz wpływu na estetykę pojazdu mają również spore znaczenie praktyczne. Korki do kierownicy osłaniają jej wnętrze przed niepożądanymi elementami, mogącymi dostać się do jej wnętrza i z czasem uszkodzić konstrukcję kokpitu. Ponadto w razie przewrócenia się jednośladu, przyjmują na siebie siłę uderzenia kierownicy o ziemię. Mogą więc uchronić ją przed pęknięciem czy odkształceniem. Zaślepki kierownicy rowerowej wykonane są z nylonu lub aluminium oraz montowane na wcisk, lub wkręcane. Przejrzyj ofertę sklepu CentrumRowerowe.pl i dobierz model najlepiej pasujący do specyfikacji Twojego jednośladu!

24 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

26 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

26 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,4

5 opinii

45 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Zaślepki i korki do kierownicy to jedne z bardziej niepozornych akcesoriów rowerowych. Można by pomyśleć, że mają tylko i wyłącznie funkcję estetyczną, wykańczając linię sterów. Zaślepki kierownicy rowerowej często występują w dowolnych wariantach kolorystycznych, mają różne wzory i kształty. Okazuje się jednak, że spełniają również praktyczne i bardzo ważne zadania w jednośladzie. Po pierwsze, zatykają wlot do wnętrza rury kokpitu. W ten sposób uniemożliwiają błotu, wodzie oraz brudowi przedostanie się do środka i minimalizują prawdopodobieństwo pojawienia się ewentualnej korozji. Po drugie, zaślepka do kierownicy roweru amortyzuje ją, gdy dojdzie do wywrotki. Kiedy stery uderzają o podłożę, korki pochłaniają część powstającej wskutek tego zdarzenia energii kinetycznej. Dzięki temu znacznie zmniejsza się prawdopodobieństwo, że kierownica ulegnie jakiemuś uszkodzeniu, np. pęknięciu, wgnieceniu, odkształceniu czy nawet porysowaniu.

Z czego mogą być wykonane korki do kierownicy?

Na rynku można znaleźć wiele, bardzo zróżnicowanych produktów tego typu. Najczęściej spotykane zaślepki wykonane są z plastiku (nylonu), który jest przede wszystkim tani. Wiele modeli wytworzono z aluminium, przez co są lekkie i wytrzymałe. Niektóre z nich dodatkowo pokryte są warstwą połyskującego chromu. Tak wykończona zaślepka zyskuje dodatkowe walory dekoracyjne.

Nie można jednak stwierdzić, że korki rowerowe wyprodukowane z materiałów syntetycznych są mniej atrakcyjne wizualnie. Ich sporym atutem jest praktycznie nieograniczona paleta kolorów, w jakich mogą występować. Ponadto wersje plastikowe mają jeszcze tę zaletę, że w razie konieczności można je łatwo skrócić i dopasować do indywidualnych preferencji.

Sposoby montażu zaślepek rowerowych

Zaślepkę można zamontować na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest po prostu wciśnięcie korka do wnętrza rury. Drugą metoda zakłada jego wkręcenie, dzięki przechodzącej przez oś korka śruby z gwintem. To, który z wariantów zostanie zastosowany, zależy od rodzaju kierownicy, dla której dedykowany jest produkt.