Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Wosk do łańcucha to świetna alternatywa dla standardowych smarów. Zalety, takie jak czystsza oraz efektywniejsza praca napędu sprawia, że sięga po nią coraz szersze grono kolarzy. Wosk do roweru można aplikować w sposób klasyczny – zanurzając łańcuch w roztopionej substancji – lub poprzez posmarowanie ogniw specjalnym olejem z dodatkiem wosku, co jest zdecydowanie mniej czasochłonne.
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Nowość
Nowość
Nowość
Odbiór
w punkcie
Woskowanie łańcucha staje się coraz popularniejsze wśród rowerzystów. Dzieje się tak ze względu na doskonałe właściwości, jakie napędowi zapewni taki sposób smarowania. Nawoskowane ogniwa nie tylko generują mniejszy opór, ale także mniej brudzą się podczas jazdy, a także są lepiej zabezpieczone przed mokrymi warunkami.
Początkowo nakładanie wosku do łańcucha rowerowego wiązało się z mozolnym procesem (zanurzaniem łańcucha w wosku płynnym, czyli podgrzanym do około 70 stopni C). Jednak w ostatnich latach wielu producentów, takich jak Momum, CeramicSpeed, Squirt czy Hansline opracowało specjalne preparaty na bazie wosku, które w aplikacji przypominają standardowe oleje. Różnica polega na tym, że po nałożeniu trzeba je pozostawić do zaschnięcia.
Wśród wosków do roweru można znaleźć produkty o bardzo różnych możliwościach. Jedne z nich lepiej sprawdzą się na warunki wilgotne lub mieszane, a inne są szybko wymywane przez deszcz, dlatego należy stosować je tylko na suche trasy. Z tego powodu przy zakupie wosku do łańcucha najważniejszy jest wybór odpowiedniej formuły.
Popularnymi smarami z woskiem są modele wzbogacone o ceramiczne mikrocząsteczki, jak w modelach Momum Mic Wax oraz Finish Line Ceramix Wax. Tworzą one suchą warstwę wosku na ogniwach, dzięki czemu chronią je przed zanieczyszczeniami, a także wyciszają pracę napędu. Podobnie działa cieszący się świetnymi opiniami SQUIRT Long Lasting Chain Lube.
Z kolei HANSELINE Chain Wax ma formę płynniejszego oleju, który przy aplikacji zdecydowanie bardziej przypomina klasyczne oliwki.
Przed zakupem wosku do łańcucha należy mieć świadomość, że jego aplikacja „wybacza” zdecydowanie mniej niż standardowy olej. Większość producentów zaleca bardzo dokładne wyczyszczenie napędu przed nałożeniem preparatu. Należy wręcz wyjałowić ogniwa łańcucha, ponieważ w przeciwnym wypadku wosk nie wniknie w jego wnętrze, a z tego powodu nie zadziała prawidłowo.
Powiązane kategorie: