Koszyk

Koszyk jest pusty

Siodełka rowerowe

Siodełko to jeden z najważniejszych elementów roweru. Jeśli je dobrze dobierzemy, jazda będzie przyjemnością, jeśli źle - katorgą. Zakup siodełka rowerowego to trudna sprawa. Nie ma drugiego tak bardzo indywidualnego elementu w rowerze. Dla jednych dane siodełko będzie bardzo komfortowe, dla innych to samo siodełko będzie niewygodne. Wybierając siodełko rowerowe ważne jest, w jakim rowerze będziemy je stosować. Modele do kolarstwa szosowego i MTB (maratony, zawody XC) są stosunkowo wąskie i lekkie. Niektórzy producenci - na przykład firma WTB - pozwalają na wybór spośród trzech szerokości. WTB Rocket produkowany jest w wersji 130, 142 i 150 mm. Odpowiednią szerokość dopasowujemy na podstawie rozstawu naszych kości kulszowych.

POLECAMY

-21% 479 zł
379 ,99 zł

Wyprzedaż

-50% 99,90 zł
49 ,99 zł

Wyprzedaż

5,0

1 opinia

-45% 99,90 zł
54 ,99 zł

Wyprzedaż

4,0

1 opinia

-41% 99,99 zł
59  zł

Wyprzedaż

4,0

1 opinia

-37% 119,90 zł
75  zł

Siodło rowerowe stanowi piąty punkt podparcia rowerzysty. Stawia się przed nim zadanie niełatwe, bowiem musi zapewnić nam jak największy komfort jazdy przy ograniczonej powierzchni. Największym poziomem komfortu cechują się siodła turystyczne, często wyposażone w sprężyny. Ich duża szerokość i miękka wyściółka przystosowana jest do jazdy w wyprostowanej pozycji na rowerach trekkingowych i miejskich. Do jazdy MTB i szosowej przeznaczone są siodła sportowe, które są węższe, z twardszą wyściółką ale też znacznie lżejsze. Siodła sportowe umożliwiają też szybkie przesunięcie punktu ciężkości, co ma decydujące znaczenie na stromych podjazdach i zjazdach. Przy tego typu siodłach najlepiej używać wygodnych spodni z wkładką.

Siodełka do cięższych zastosowań - na przykład Enduro - muszą być przede wszystkim wytrzymałe. Niegdyś były także mniejsze od siodeł szosowych, aby zawodnik mógł łatwo zawisnąć nad tylnym kołem podczas zjazdu, ale po pojawieniu się sztyc regulowanych, nie jest to już takie ważne. W siodełkach do rowerów miejskich i trekkingowych liczy się przede wszystkim wygoda. Trudno sobie wyobrazić setki godzin spędzonych w podróży dookoła świata na wylajtowanym siodełku do XC. Modele trekkingowe i miejskie są szersze i grubiej wyściełane miękkimi materiałami niż ich wyczynowi kuzyni. Niektórzy producenci polecają dobieranie siodełka do przyjmowanej na rowerze sylwetki. W zależności czy siedzimy prosto (holendry), czy jesteśmy wyciągnięci do przodu (MTB), siodła mają inny kształt i inaczej wyprofilowane punkty podparcia. Ponadto modele przeznaczone do jednej dyscypliny (np. siodła szosowe) mogą być płaskie lub wypukłe z tyłu. Inne siodełka przeznaczone są dla gibkich zawodników, a inne dla sztywnych.