Darmowa
dostawa
Wróć do Części rowerowe
Nie wiesz, gdzie kupić dętkę do roweru? U nas znajdziesz ich szeroką ofertę, spośród której z pewnością wybierzesz model spełniający Twoje wymagania i dopasowany do Twojego jednośladu. W naszym sklepie dostępne są dętki rowerowe w wielu rozmiarach, wyposażone w wentyle różnego typu. Za ich wysoką jakość odpowiadają renomowani producenci, tacy jak m.in. Schwalbe i Continental. Proponujemy także akcesoria, takie torebki podsiodłowe, dzięki którym zabierzesz zapasową dętkę w każdą podróż.
Wróć do Części rowerowe
POLECAMY
3 opinie
Wyprzedaż
1 opinia
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Chociaż z pozoru dętka jest mało istotna, to w rzeczywistości jest zgoła inaczej. Jej zadaniem jest utrzymywanie optymalnego ciśnienia powietrza w oponie, dlatego ma ona ogromny wpływ na właściwą pracę czy okres eksploatacji ogumienia w rowerze.
Właściwy dobór dętki do opony rowerowej jest podstawą. Dlatego zacząć należy od sprawdzenia szerokości i średnicy ogumienia, w czym pomoże Ci specjalne oznaczenie, widoczne na jego boku. Opony mają bezpośrednie przełożenie na dętki rowerowe – rozmiary obu powinny się pokrywać.
Trzeba zwrócić uwagę, że producenci stosują różne zapisy rozmiarów, dlatego warto rozróżniać przynajmniej dwa, najpopularniejsze ich typy.
Potrafiąc rozszyfrować te oznaczenia, bez większych kłopotów można dobrać rozmiary dętek rowerowych do konkretnych jednośladów.
Drugą, równie istotną kwestią jest wybranie odpowiedniego rodzaju wentyla – Schrader, Dunlop lub Presta. Najprościej, jeżeli nowa dętka w rowerze będzie miała ten sam typ i długość zaworu, co jej poprzedniczka. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że ten zmieści się w dedykowanym otworze w obręczy i wszystko będzie działało, jak należy. Trzeba być uważnym, ponieważ wiele zależy od samego jednośladu. Przykładowo dętka do roweru szosowego może cechować się dłuższym wentylem z uwagi na wyższy profil koła.
To uzależnione jest od indywidualnych potrzeb. Przykładowo dętka szosowa, zakładana w rowerach pozwalających wykręcać najlepsze czasy, będzie lżejsza niż dętka do roweru górskiego. Na ich masę wpływ ma przede wszystkim materiał, z jakiego zostały wykonane. Z jednej strony może być to butyl, czyli syntetyczna guma kauczukowa, a z drugiej lateks. Pierwszy wariant jest cięższy, ale jego atutem jest lepsze trzymanie powietrza.
Marzeniem wielu rowerzystów są także dętki rowerowe nie do przebicia. Producenci, zdają sobie z tego sprawę i wciąż szukają rozwiązań, które przedłużyłyby trwałość tych elementów. Trzeba jednak wiedzieć, że niezawodna dętka antyprzebiciowa jako taka (jeszcze) nie istnieje.
Może Cię zainteresować:
Bagażniki na rowery | Wieszaki na rower | Pokrowce rowerowe | Stojaki serwisowe na rower | Smary do łańcucha |