Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Dętki rowerowe 24 cali

Dętka 24-calowa stosowana jest w rowerach dziecięcych, dla trochę starszych pociech. Z tego względu dostępne są modele z wentylami nie tylko Dunlop oraz samochodowymi, ale także w wersjach presta. Aby wybrać odpowiedni wariant, trzeba dopasować jego szerokość do konkretnej opony. Tylko wtedy dętka rowerowa 24-calowa spełni swoje zadanie, gwarantując młodemu użytkownikowi bezpieczeństwo i komfort jazdy. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz modele od popularnych marek, np. Schwalbe, czy Continental.

Polecane marki
Od
do
5,0

7 opinii

19 ,99 zł 19,99
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę
5,0

14 opinii

23 ,99 zł 23,99 / szt.
Sprzedaż od 2 szt.
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

29 ,99 zł 29,99
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej

Dętki rowerowe 24-calowe najczęściej montowane są w rowerach młodzieżowych, wyposażanych w mniejsze koła niż „dorosłe” modele. Taki rozmiar sprawia, że młodzi rowerzyści mogą komfortowo jeździć na zwrotnych i dopasowanych do ich fizjonomii jednośladach. Trzeba jednak pamiętać, że dętka musi być dobierana bezpośrednio do opony, co pozwoli na dłuższą eksploatację. W tym celu należy kierować się oznaczeniami widocznymi na ogumieniu, które odczytać można ze ścianki bocznej. Dętka rowerowa 24-calowa będzie właściwa do opon o tej samej średnicy. Ich szerokość natomiast powinna mieścić się w zakresie podanym przez producenta dętki.

Dętka 24-calowa: zwróć uwagę na wentyl!

Kolejnym ważnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest typ wentyla. Ten musi pasować do otworu w obręczy, w innym razie prawdopodobnie czeka nas powtórne poszukiwanie dętki 24”.

Wyróżnia się trzy rodzaje zaworów:

  • Dunlop (DV): to bardzo proste, ale coraz rzadziej stosowane rozwiązanie, nazywane po prostu wentylem rowerowym;
  • Schrader (AV): ten wariant jest najpopularniejszy ze względu na swoją uniwersalność. Odpowiada on wentylom znanym z samochodów, dlatego za jego pomocą bez problemu napompujemy koło nawet przy kompresorze na stacji benzynowej;
  • Presta (SV/ FV): jest zdecydowanie węższy niż poprzednie rodzaje, dlatego najczęściej można spotkać się z nim w rowerach szosowych.

Kiedy już ustalimy, jaki rodzaj zaworu nam odpowiada, trzeba jeszcze upewnić się, że jego długość jest optymalna. Jeśli spełnimy wszystkie powyższe warunki, kupiona przez nas dętka 24” będzie trafionym wyborem.