Tło

Odwiedź nasz salon we Wrocławiu. Dowiedz się więcej

Program
lojalnościowy

4,9/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Dętki rowerowe 24 cali

Dętka 24-calowa stosowana jest w rowerach dziecięcych, dla trochę starszych pociech. Z tego względu dostępne są modele z wentylami nie tylko Dunlop oraz samochodowymi, ale także w wersjach presta. Aby wybrać odpowiedni wariant, trzeba dopasować jego szerokość do konkretnej opony. Tylko wtedy dętka rowerowa 24-calowa spełni swoje zadanie, gwarantując młodemu użytkownikowi bezpieczeństwo i komfort jazdy. Na CentrumRowerowe.pl znajdziesz modele od popularnych marek, np. Schwalbe, czy Continental.

Polecane marki
Od
Do
5,0

7 opinii

27 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

5 opinii

27 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
5,0

18 opinii

Sprzedaż od 2 szt.
29 ,99 zł / szt.
Cena katalogowa: 30 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Dętki rowerowe 24-calowe najczęściej montowane są w rowerach młodzieżowych, wyposażanych w mniejsze koła niż „dorosłe” modele. Taki rozmiar sprawia, że młodzi rowerzyści mogą komfortowo jeździć na zwrotnych i dopasowanych do ich fizjonomii jednośladach. Trzeba jednak pamiętać, że dętka musi być dobierana bezpośrednio do opony, co pozwoli na dłuższą eksploatację. W tym celu należy kierować się oznaczeniami widocznymi na ogumieniu, które odczytać można ze ścianki bocznej. Dętka rowerowa 24-calowa będzie właściwa do opon o tej samej średnicy. Ich szerokość natomiast powinna mieścić się w zakresie podanym przez producenta dętki.

Dętka 24-calowa: zwróć uwagę na wentyl!

Kolejnym ważnym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest typ wentyla. Ten musi pasować do otworu w obręczy, w innym razie prawdopodobnie czeka nas powtórne poszukiwanie dętki 24”.

Wyróżnia się trzy rodzaje zaworów:

  • Dunlop (DV): to bardzo proste, ale coraz rzadziej stosowane rozwiązanie, nazywane po prostu wentylem rowerowym;
  • Schrader (AV): ten wariant jest najpopularniejszy ze względu na swoją uniwersalność. Odpowiada on wentylom znanym z samochodów, dlatego za jego pomocą bez problemu napompujemy koło nawet przy kompresorze na stacji benzynowej;
  • Presta (SV/ FV): jest zdecydowanie węższy niż poprzednie rodzaje, dlatego najczęściej można spotkać się z nim w rowerach szosowych.

Kiedy już ustalimy, jaki rodzaj zaworu nam odpowiada, trzeba jeszcze upewnić się, że jego długość jest optymalna. Jeśli spełnimy wszystkie powyższe warunki, kupiona przez nas dętka 24” będzie trafionym wyborem.