Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Buty rowerowe MTB to bardzo ważny element kolarskiej garderoby. To także wyzwanie dla producentów. Rowerowe obuwie górskie musi być lekkie, wytrzymałe i niezawodne. Buty MTB możemy podzielić na letnie i zimowe. Te pierwsze są znacznie bardziej przewiewne, drugie – zabudowane. Poza tym ważna jest też możliwość montażu bloków. Najpopularniejszy system połączenia obuwia z pedałem to shimanowski SPD.
POLECAMY
3 opinie
POLECAMY
3 opinie
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
POLECAMY
OKAZJE
1 opinia
POLECAMY
OKAZJE
POLECAMY
POLECAMY
OKAZJE
12 opinii
OKAZJE
8 opinii
3 opinie
3 opinie
1 opinia
69 opinii
69 opinii
69 opinii
1 opinia
3 opinie
4 opinie
61 opinii
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Z myślą o osobach, które preferują jazdę rowerem górskim, stworzono buty SPD MTB. Charakteryzują się one dużą sztywnością podeszwy, która na palcach i po bokach wzmacniana jest gumą. Wykonana z wytrzymałych materiałów cholewka butów górskich skutecznie opiera się niszczącemu oddziaływaniu kamieni, brudu czy uderzeniu o twarde podłoże. By zapewnić cyrkulację powietrza stopie, cholewka butów MTB jest pokryta – w zależności od producenta – siateczką (Shimano) lub mikrootworami (Sidi). Syntetyczne materiały, z jakich wykonywane są buty MTB, łatwo utrzymać w czystości. Buty rowerowe SPD są wyposażone w mechanizm zatrzaskowy ukryty w podeszwie. To – w połączeniu z jej wyrazistym bieżnikiem – umożliwia rowerzyście względnie wygodne chodzenie i swobodny podbieg w trudnym terenie. Z reguły bloki montowane są na dwie śruby. Niekiedy otwory mocujące mają podłużny kształt, a na przodzie można wkręcić kolce poprawiające przyczepność do podłoża (rozwiązanie polecane osobom startującym w zawodach przełajowych). Buty Shimano SPD są cięższe od swoich szosowych odpowiedników. Wynika to z innego materiału, który producent wykorzystuje do wytwarzania podeszwy. Jednak wyższe modele butów MTB też powstają z włókna węglowego i pod względem ciężaru nie ustępują egzemplarzom przystosowanym do jazdy po szosie.
Mechanizm SPD wymaga znacznie mniejszych bloków od szosowych zatrzasków LOOK, co pozwala na "ukrycie" bloku w zagłębienu podeszwy i wygodne chodzenie. System ten umożliwia też znacznie łatwiejsze wpinanie i wypinanie się z pedałów w porównaniu z mechanizmem Look. Słabiej jednak "trzyma" nogę, co powoduje, że nieco gorzej transmituje energię pedałowania. System SPD jest prawie taką samą normą w rowerach górskich, jak system LOOK w rowerach szosowych i kopiuje go wiele różnych firm, między innymi: Ritchey, Wello czy Wellgo. Największą wadą systemu SPD jest jego stosunkowo mała odporność na zabrudzenie błotem, które się dość często zdarza w kolarstwie górskim.