Darmowa
dostawa
Wróć do Części rowerowe
O wygodzie podczas jazdy na rowerze decyduje przede wszystkim pozycja, jaką przyjmujemy. Jednak nie tylko geometria ramy na nią wpływa. Mostek rowerowy, określany także jako wspornik kierownicy również ma ogromne znaczenie. Z jednej strony odpowiada on za sterowność jednośladu, a z drugiej to właśnie od niego zależy, czy nasza sylwetka będzie bardziej rekreacyjna, czy sportowa. W sklepie CentrumRowerowe.pl znajdziesz modele o różnej długości i kącie nachylenia, w tym także wsporniki regulowane. Na pewno wybierzesz coś dla siebie!
Wróć do Części rowerowe
POLECAMY
7 opinii
Wyprzedaż
1 opinia
2 opinie
bestseller
2 opinie
bestseller
5 opinii
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Mostek rowerowy, czyli inaczej wspornik kierownicy, to niewielki, ale niezwykle ważny element jednośladu. Łączy on kierownicę z ramą, umożliwiając nam sterowanie przednim kołem. To jednak nie wszystko, za co odpowiada ta część. Ma ona także ogromny wpływ na pozycję, jaką przyjmujemy podczas jazdy, która z kolei przekłada się na nasz komfort.
Ze względu na sposób montażu wyróżnia się mostki rowerowe:
Chcąc dobrać nowy wspornik kierownicy rowerowej, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Jednym z nich są poszczególne wymiary, które pozwolą na prawidłowy montaż. Pośród nich kluczowe są średnice – rury sterowej widelca (najczęściej 1, 1 i 1/8 lub 1,5 cala), a także kierownicy (głównie 25,4/ 31,8/ 35 mm). Oprócz tego niezwykle ważne jest indywidualne dopasowanie długości oraz kąta mostka kierownicy.
Odpowiedź na to pytanie zależy od indywidualnych potrzeb. Im wspornik kierownicy roweru jest dłuższy, tym nasza sylwetka jest bardziej aerodynamiczna, natomiast im jest on krótszy, tym przyjmujemy bardziej pionową pozycję, a ciężar ciała przenoszony jest do tyłu. Dlatego mostki rowerowe szosowe zazwyczaj są dłuższe niż mostki mtb, choć oczywiście nie zawsze jest to regułą. Na pozycję ciała, jaką przyjmujemy podczas jazdy, a co za tym również na naszą wygodę, wpływa także kąt nachylenia mostka. Ten może być dodatni albo ujemny (względem rury sterowej). Najbardziej uniwersalny jest wspornik kierownicy regulowany, który pozwala na zmianę kąta. Dzięki temu mamy szansę przetestować różne możliwości i w efekcie ustawić mostek regulowany optymalnie do naszych aktualnych oczekiwań, a nawet terenu, po jakim się poruszamy.