Koszyk

Koszyk jest pusty

Ramy rowerowe

Zdecydowanie najważniejszym elementem roweru jest rama. Stanowi ona szkielet, do którego przymocowywane są pozostałe części rowerowe. Ważne, aby była ona indywidualnie dopasowana do przyszłego użytkownika. Przy wyborze odpowiedniego modelu należy zwrócić uwagę na materiał, z jakiego została ona wykonana. Obecnie najpopularniejsze są aluminium oraz włókno węglowe, które pozwalają na zbudowanie lekkiej i zarazem wytrzymałej konstrukcji. Równie istotnym aspektem jest także geometria ramy, która decyduje o charakterze naszego jednośladu. Definiuje ona, czy mamy do czynienia z rowerem szosowym, trekkingowym, crossowym czy MTB.

POLECAMY

4,0

1 opinia

-6% 1 049 zł
989 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,0

1 opinia

-6% 1 049 zł
989 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-24% 789 zł
599 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-6% 1 049 zł
989 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-15% 3 399 zł
2 899  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-14% 3 599 zł
3 099  zł
Dostawa GRATIS
-15% 2 599 zł
2 199  zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-23% 789 zł
609 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-24% 839 zł
639 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-24% 839 zł
639 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-26% 949 zł
699 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-8% 1 299 zł
1 199  zł
Dostawa GRATIS
3 349 zł
3 299  zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Jak powszechnie wiadomo, rower składa się z wielu elementów. Najważniejszym z nich jest niewątpliwie rama - szkielet, do którego przymocowane są pozostałe części rowerowe. Decyduje ona, czy mamy do czynienia z rowerem szosowym, trekkingowym, crossowym czy MTB, dlatego tak ważne jest, aby była dopasowana do indywidualnych potrzeb przyszłego użytkownika. Rama rowerowa składa się przede wszystkim z rury podsiodłowej, której długość wyraża się w centymetrach lub w calach. Wyróżnić można również górną rurę odpowiadającą za to, jaką pozycję zajmujemy na rowerze. W rowerach damskich - zwłaszcza w modelach trekkingowych i crossowych – górna rura będzie trochę bardziej obniżona w stronę rury podsiodłowej. Wszystko po to, aby wsiadanie i zsiadanie nie sprawiało najmniejszego problemu. Jednym z elementów budowy jest także główka ramy rowerowej. Tutaj szczególnie istotna jest przede wszystkim jej długość - im będzie dłuższa, tym bardziej wyprostowani będziemy siedzieć na siodełku. Analogicznie, pochylona i agresywna sylwetka wiąże się z krótszą główką.

Obecnie najpopularniejszym materiałem, z którego wykonywane są ramy to aluminium. Najpopularniejszym stopem jest zdecydowanie Alu 7005 T6, który za sprawą wytrzymałości posłuży nam na długie lata. W przypadku droższych modeli stawia się na Alu 6061 T6, który jest odporny na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne. Producenci stawiają na niego również ze względu na jego plastyczność, dzięki której może on być dowolnie ukształtowany. Zdaniem wielu zarówno zaletą, jak i wadą aluminium jest sztywność. Ramy rowerowe wykonuje się również z włókna węglowego, powszechnie nazywanego carbonem. Wyróżnia je przede wszystkim niska waga, wytrzymałość, bardzo dobre tłumienie drgań czy odporność na korozję. Obecnie odeszło się od stali, głównie z uwagi na fakt, że rama stalowa wykonana z tego materiału jest ciężka i podatna na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne.

Równie ważnymi kwestiami, co osprzęt są rozmiar oraz geometria ramy, która jest dopasowywana odpowiednio do wzrostu. To szczególnie ważne, ponieważ tylko wtedy rowerzysta będzie w stanie cieszyć się komfortową jazdą.

Rama rowerowa damska a męska – jak je odróżnić? Statystycznie kobiety są lżejsze i niższe od mężczyzn. Co za tym idzie, ramiona u pań usytuowane są bliżej siebie, kości kulszowe posiadają mniejszy rozstaw, natomiast nogi względem tułowia są dłuższe. Z tego powodu producenci w damskich modelach jednośladów stosują mniejsze koła, węższą kierownicę czy szersze siodełko, które zazwyczaj jest usytuowane bliżej kierownicy. Niemniej jednak należy pamiętać, że statystyka jest tylko statystyką, a każdy z nas ma różną budowę ciała, dlatego wybór odpowiedniej ramy to kwestia bardzo indywidualna.