Koszyk

Koszyk jest pusty

Ramy rowerowe przełajowe

Wyścigi CX to jedna z najbardziej ekstremalnych i emocjonujących odmian kolarstwa. Aby znieść wymagania trudnej, prawie zawsze błotnistej trasy, potrzebny jest niezawodny rower. Jego najważniejszym elementem jest rama przełajowa, która musi znosić jazdę przez trudny teren oraz wytrzymywać mocne uderzenia, a przy tym być na tyle lekka, aby umożliwiać szybkie przenoszenie jednośladu. Rama przełajowa przypomina swoją budową model szosowy, różni je jednak: geometria, prześwity w widełkach oraz rodzaj zamontowanych hamulców. Najlepsze modele są w całości wykonane z karbonu, który doskonale pochłania drgania i jest bardzo lekki. Początkujący zawodnicy często sięgają po przełajowe ramy z aluminium, ponieważ ten materiał charakteryzuje się podobnymi właściwościami, a jest zdecydowanie tańszy.

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-24% 839 zł
639 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-24% 839 zł
639 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-26% 949 zł
699 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Cyclocross to jedna z najtrudniejszych odmian kolarstwa. Jazda przez wymagający, błotnisty teren to trudna przeprawa nie tylko dla zawodnika, ale także dla sprzętu. Najważniejszy element konstrukcji, czyli rama przełajowa wyraźnie przypomina modele szosowe. Pomimo ogólnych podobieństw, istnieje między nimi wiele istotnych różnić. Przede wszystkim musi być wyjątkowo wytrzymała i nie może mieć słabych punktów, tak aby znosić mocne wstrząsy i uderzenia, bez ryzyka pęknięcia. Rama przełajowa powinna również wyróżniać się bardzo niską masą. Nie chodzi wyłącznie o efektywniejszą jazdę, ale także o możliwość przenoszenia roweru na plecach, jak to często w zawodach CX się zdarza.

Najlepsze ramy przełajowe to konstrukcje wykonane z wysokiej jakości włókna węglowego. Zastosowanie karbonu nie tylko pozwala na maksymalne zredukowanie masy, ale także ogranicza siłę drgań przenoszonych na rowerzystę. Włóko węglowe zdecydowanie lepiej tłumi drgania niż aluminium. Wielu producentów w swoich bardziej budżetowych modelach stosuje ramy przełajowe zrobione właśnie z aluminium. Technologia cieniowa materiału pozwala na wzmocnienie najbardziej narażonych na przeciążenie punktów, przy jednoczesnym utrzymaniu niskiej masy ramy. Właśnie dlatego przełajowe ramy aluminiowe to bardzo popularny wybór wśród amatorów – są zdecydowanie tańsze, a ich odporność oraz masa nadają się do wymagań zawodów CX. Bez względu na materiał, z jakiego są wykonane, wszystkie ramy do przełajów charakteryzują się agresywną geometrią, krótkim widelcem oraz dużymi prześwitami w przednich i tylnych widełkach. Dzięki takim rozwiązaniom rowery CX są zwrotniejsze niż modele szosowe, a także mieszczą szersze opony i dobrze radzą jazdę w błocie.