Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Korby rowerowe

Korba rowerowa jest elementem układu napędowego, dzięki któremu siła wytworzona przez kolarza jest zamieniona na obrót tylnego koła. Co ciekawe sam pomysł został opatentowany już w 1869 roku. Od tego czasu mechanizm korbowy przeszedł zmiany, jednak zasadnicza idea się nie zmieniła. Dla przeciętnego rowerzysty największa różnica to liczba tarcz. Przez lata standardem w rowerach górskich były trzy. W modelach szosowych najczęściej montuje się dwie. Dziś rowery MTB ze średniej i wyższej półki mają przeważnie jedną tarczę. W „szosówkach” niewiele się zmieniło w tej kwestii.

Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
do

POLECAMY

4,8

15 opinii

59 ,99 zł 59,99
-20% 75 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

4,8

11 opinii

289 ,99 zł 289,99
-23% 378 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

bestseller

5,0

6 opinii

289 ,99 zł 289,99
-22% 374 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

4,9

6 opinii

329 ,99 zł 329,99
-27% 450 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

4,7

3 opinie

349 ,99 zł 349,99
-26% 471 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

5,0

8 opinii

399 ,99 zł 399,99
-28% 553 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

bestseller

5,0

2 opinie

399 ,99 zł 399,99
-30% 574 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

4,9

12 opinii

449 ,99 zł 449,99
-39% 737 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

499 ,99 zł 499,99
-23% 647 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

4,9

15 opinii

349 ,99 zł 349,99
-35% 537 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

489 ,99 zł 489,99
-36% 765 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

1 749  zł 1749,00
-30% 2 499 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

339 ,99 zł 339,99
-46% 632 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

109 ,99 zł 109,99
-8% 119 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

3 opinie

119 ,99 zł 119,99
-18% 147 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

129 ,99 zł 129,99
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,5

16 opinii

149 ,99 zł 149,99
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,7

21 opinii

169 ,99 zł 169,99
-25% 226 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,6

5 opinii

169 ,99 zł 169,99
-22% 219 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,8

4 opinie

179 ,99 zł 179,99
-19% 221 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,5

2 opinie

179 ,99 zł 179,99
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,4

3 opinie

199 ,99 zł 199,99
-20% 249 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

219 ,99 zł 219,99
-21% 278 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,0

1 opinia

229 ,99 zł 229,99
-9% 253 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,8

11 opinii

279 ,99 zł 279,99
-26% 378 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

299 ,99 zł 299,99
-14% 349 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

5 opinii

319 ,99 zł 319,99
-27% 437 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
359 ,99 zł 359,99
-25% 479 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

3 opinie

369 ,99 zł 369,99
-21% 471 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

369 ,99 zł 369,99
-25% 494 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Budowa mechanizmu korbowego nie zmieniła się rewolucyjnie od momentu powstania. Składa się on z trzech podstawowych elementów:

  • Ramion – z praktycznego punktu widzenia ramiona mogą różnić się długością. Wartość tą dobieramy według długości nogi i osobistych preferencji (kadencja). Droższe modele mają ramiona puste w środku, najdroższe wykonane są z carbonu;
  • Zębatek – w szosie mamy w znacznej większości dwie tarcze, w MTB od jednej do trzech. W zależności od zastosowania różnią się one ilością zębów. Sama konstrukcja – w porównaniu do modeli sprzed dekady – niewiele się zmieniła. Pewną różnicę przyniosły napędy jednorzędowe – zęby w takich tarczach mają inny kształt;
  • Osi suportu – element ten odpowiada za obrót korby w mufie ramy. W zależności od konstrukcji, może być on zintegrowany z mechanizmem korbowym lub stanowić osobny element. W najbardziej popularnych konstrukcjach firmy Shimano ze średniej i wyższej półki zobaczymy osie zintegrowane. Producent tłumaczy ten krok chęcią zwiększenia sztywności.

Z punktu widzenia użytkownika największe znaczenie ma liczba tarcz. Oczywiście pozostałe elementy (przednia i tylna przerzutka, manetka) muszą być z nią skorelowane. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i… wady.

  • Korba rowerowa 1-rzędowa – pomysł inżynierów firmy SRAM, który przyjął się powszechnie. Dziś większość rowerów MTB, a także część gravelowych, stosuje takie rozwiązanie. Jego zaletami są na pewno uproszczenie obsługi, serwisu i niższa masa zestawu;
  • Korba rowerowa 2-rzędowa – powszechnie stosowana w rowerach szosowych i… MTB. Co prawda to wariant przejściowy między starym a nowym rozwiązaniem, jednak niektórzy górale go celowo wybierają. Jego zaletami jest szeroki zakres przełożeń, wadą – przednia przerzutka;
  • Korba rowerowa 3-rzędowa – rozwiązanie to istnieje upowszechniło się wraz z pierwszymi rowerami górskimi. Obecnie stosuje się w starszych konstrukcjach tego typu, ale nie tylko. To doskonały pomysł do roweru trekkingowego lub crossowego. Dlaczego? Zapewnia najszerszy zakres przełożeń. Wada… wiadomo – przednia przerzutka.

Wybór korby do roweru jest dość skomplikowany. Istnieje mnóstwo standardów, a o suportach powstała niejedna praca naukowa. Jeżeli masz wątpliwości, skontaktuj się z naszymi doradcami!