Koszyk

Koszyk jest pusty

Korby rowerowe MTB

POLECAMY

Nowość

-26% 149,00 zł
109,99 zł

POLECAMY

Nowość

-23% 286,00 zł
219,99 zł

POLECAMY

Nowość

5,0

1 opinia

-25% 602,00 zł
449,99 zł

bestseller

4,0

1 opinia

-35% 137,00 zł
88,99 zł
5,0

1 opinia

-36% 196,00 zł
124,99 zł

Nowość

-23% 299,00 zł
229,99 zł

Mechanizm korbowy to element układu napędowego w rowerze. W przypadku jednośladu typu MTB lub trekking składa się on z dwóch korb (ramion), trzech zębatek oraz pająka, który łączy ramię z koronką. Z technicznego punktu widzenia mechanizm korbowy Shimano stanowi mechanizm dźwignicowy, który przenosi energię kinetyczną korby - wytwarzaną przez obracające się nogi użytkownika - na energię kinetyczną wału i tym samym wprawia w ruch rower. Mechanizm korbowy w rowerze można podzielić na wiele sposobów. Pierwszy to liczba zębów w w kolejnych tarczach. Bardzo popularna jest też typologia ze względu na sposób mocowania do osi suportu. Wyróżnia się cztery metody przytwierdzania korb do suportu: klin, kwadrat, wielowypust, system zintegrowany. Mechanizm korbowy na kwadrat stosowany jest w tańszych jednośladach. Nazwa pochodzi od kształtu przekroju osi suportu oraz kształtu otworu w ramieniu. Oś z ramieniem łączona jest śrubą, która nadaje konstrukcji odpowiednią sztywność bez nadmiernego zużycia jej podzespołów. Klin i kwadrat to rozwiązania, które obejmują starsze korby rowerowe. Rodzaje nowsze, tj. wielowypust i systemy ze zintegrowaną osią, wdrożono z uwagi na lepszą w stosunku do poprzedników efektywność w przekazywaniu mocy, większą wytrzymałość oraz sztywność. Jeśli chodzi o mechanizmy mocowane na wielowypust i połączone z osią, nie ma jednego standardu. Każdy dostawca opracował swój, które nie jest kompatybilny z produktami konkurentów. Wybierając mechanizm korbowy Suntour czy innego producenta, trzeba mieć na uwadze przeznaczenie roweru (profil terenu) i styl jazdy. Bardziej zaawansowane osoby, które jeżdżą intensywnie, powinny wybrać mechanizm z dużą liczbą biegów oraz zębów w zębatkach.