Koszyk

Koszyk jest pusty

Korby rowerowe MTB

Mechanizm korbowy MTB to jeden z istotniejszych elementów napędu. To część, która przez dekady przechodziła niewielkie zmiany. Dopiero jednorzędowa rewolucja firmy SRAM sprawiła, że korby MTB zmieniły się na zawsze. Rezygnacja z jednej lub dwóch tarcz ułatwiła obsługę całego napędu, a rezygnacja z przedniej przerzutki ma same zalety. Także inne firmy poszły w ślady amerykańskiego producenta. Jaka jest przyszłość korb do MTB? Czy producenci nas jeszcze czymś zaskoczą?

POLECAMY

5,0

2 opinie

369 ,99 zł
-25% 494 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

4,9

6 opinii

369 ,99 zł
-18% 450 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

POLECAMY

4,8

11 opinii

469 ,99 zł
-36% 737 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

4,9

14 opinii

349 ,99 zł
-35% 537 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

489 ,99 zł
-36% 765 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

1 649  zł
-34% 2 499 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Wyprzedaż

1 749  zł
-30% 2 499 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

114 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,5

15 opinii

149 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

169 ,99 zł
-9% 186 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,5

2 opinie

179 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,7

18 opinii

189 ,99 zł
-16% 226 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,8

4 opinie

199 ,99 zł
-10% 221 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
229 ,99 zł
-9% 253 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

299 ,99 zł
-6% 319 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
359 ,99 zł
-20% 449 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

389 ,99 zł
-17% 471 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
399 ,99 zł
-24% 529 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,9

6 opinii

439 ,99 zł
-24% 582 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
449 ,99 zł
-25% 598 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
4,9

6 opinii

459 ,99 zł
-21% 582 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

489 ,99 zł
-4% 509 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

499 ,99 zł
-23% 647 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

2 opinie

519 ,99 zł
-24% 686 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
549 ,99 zł
-20% 689 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
589 ,99 zł
-14% 689 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
5,0

1 opinia

789 ,99 zł
-17% 956 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

959 ,99 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!
1 329  zł
-28% 1 834 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Nowość

2 199  zł
-8% 2 379 zł
Dostawa GRATIS
U Ciebie już jutro!

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Korby MTB składają się z trzech podstawowych elementów: pająka, tarcz i suportu. Przez lata mechanizm korbowy przechodził jedynie ewolucję. Zmieniały się materiały, producentom zależało na zmniejszeniu masa i zwiększeniu sztywności. Wszystko po to, by cała energia przekazywana była na tylne koło.

Dziś coraz częściej sięga się po carbon. Najwyższe modele mają ramiona i pająk wykonane z tego właśnie materiału. Gwarantuje on niską masę i niesamowitą wręcz sztywność. W niższych modelach stosuje się najczęściej wysokiej jakości aluminium. Dla zmniejszenia masy ramiona są zwykle puste w środku. Innym zabiegiem jest zbieranie materiału od wewnętrznej strony (drążenie).

Wybierając korbę MTB musimy zwrócić uwagę na:

  • Standard mocowania osi suportu. Istnieje bardzo wiele wersji. Najbardziej popularny podział zależy od rodzaju mocowania. Mamy więc suporty wkręcane albo wciskane. Ważna jest też średnica osi;
  • Długość ramion korby MTB. Najłatwiej zmierzyć ją suwmiarką – od osi gniazda na pedał do osi mocowania. Niektóre modele mają tę wartość wygrawerowaną na wewnętrznej stronie ramienia;
  • Liczbę tarcz. Mając w rowerze napęd 3-rzędowy, musimy kupić mechanizm 3-rzędowy. Co ciekawe, możemy przejść na napęd 2-rzędowy i nie zawsze wymaga to wymiany manetki. Niektóre modele Shimano mają możliwość zmiany liczby obsługiwanych biegów przedniej przerzutki za pomocą przełącznika na manetce;
  • Liczbę zębów poszczególnych tarcz. Jeśli mamy np. jedną tarczę 32T i odpowiada nam to, wymieńmy na identyczną. Jeśli uważamy, że przełożenia są za twarde, możemy wymienić obecną tarczę na taką z mniejszą liczbą zębów. Jest za miękko? Robimy odwrotnie.
  • Zmieniając tarczę (tarcze) musimy pamiętać o kompatybilności mocowania. Obecnie coraz częściej stosuje się technologię direct – zębatka jest przykręcana za pomocą wielowypustu.