Koszyk

Koszyk jest pusty

Korby rowerowe MTB

POLECAMY

U Ciebie już jutro!
-13% 127 zł
109 ,99 zł

POLECAMY

U Ciebie już jutro!
-27% 286 zł
209 ,99 zł

POLECAMY

U Ciebie już jutro!
-38% 684 zł
424 ,99 zł

POLECAMY

5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-31% 669 zł
458 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-23% 69 zł
52 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-9% 99 zł
89 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-8% 109 zł
99 ,99 zł
4,4

3 opinie

U Ciebie już jutro!
-28% 146 zł
104 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-35% 181 zł
116 ,99 zł
5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-37% 213 zł
134 ,99 zł
5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-31% 213 zł
145 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-39% 241 zł
147 ,99 zł

Nowość

U Ciebie już jutro!
-46% 358 zł
193 ,99 zł

bestseller

5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-37% 330 zł
207 ,99 zł

Mechanizm korbowy to element układu napędowego w rowerze. W przypadku jednośladu typu MTB lub trekking składa się on z dwóch korb (ramion), trzech zębatek oraz pająka, który łączy ramię z koronką. Z technicznego punktu widzenia mechanizm korbowy Shimano stanowi mechanizm dźwignicowy, który przenosi energię kinetyczną korby - wytwarzaną przez obracające się nogi użytkownika - na energię kinetyczną wału i tym samym wprawia w ruch rower. Mechanizm korbowy w rowerze można podzielić na wiele sposobów. Pierwszy to liczba zębów w w kolejnych tarczach. Bardzo popularna jest też typologia ze względu na sposób mocowania do osi suportu. Wyróżnia się cztery metody przytwierdzania korb do suportu: klin, kwadrat, wielowypust, system zintegrowany. Mechanizm korbowy na kwadrat stosowany jest w tańszych jednośladach. Nazwa pochodzi od kształtu przekroju osi suportu oraz kształtu otworu w ramieniu. Oś z ramieniem łączona jest śrubą, która nadaje konstrukcji odpowiednią sztywność bez nadmiernego zużycia jej podzespołów. Klin i kwadrat to rozwiązania, które obejmują starsze korby rowerowe. Rodzaje nowsze, tj. wielowypust i systemy ze zintegrowaną osią, wdrożono z uwagi na lepszą w stosunku do poprzedników efektywność w przekazywaniu mocy, większą wytrzymałość oraz sztywność. Jeśli chodzi o mechanizmy mocowane na wielowypust i połączone z osią, nie ma jednego standardu. Każdy dostawca opracował swój, które nie jest kompatybilny z produktami konkurentów. Wybierając mechanizm korbowy Suntour czy innego producenta, trzeba mieć na uwadze przeznaczenie roweru (profil terenu) i styl jazdy. Bardziej zaawansowane osoby, które jeżdżą intensywnie, powinny wybrać mechanizm z dużą liczbą biegów oraz zębów w zębatkach.