Koszyk

Koszyk jest pusty

Korby rowerowe szosowe i gravelowe

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do

POLECAMY

bestseller

5,0

1 opinia

-36% 354 zł
227 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,5

2 opinie

-32% 429 zł
289 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

2 opinie

-38% 531 zł
329 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-34% 839 zł
549 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-31% 919 zł
629 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-20% 1 999 zł
1 599  zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-29% 211 zł
149 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-25% 268 zł
199 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-37% 413 zł
259 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-22% 487 zł
379 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-19% 529 zł
429 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-27% 643 zł
469 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-24% 707 zł
539 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-14% 639 zł
549 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-27% 839 zł
609 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-22% 919 zł
713 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-23% 2 453 zł
1 889  zł
Dostawa GRATIS
-15% 2 299 zł
1 949  zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-32% 5 919 zł
3 999  zł
Dostawa GRATIS
-38% 566 zł
349 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-26% 563 zł
414 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-21% 1 146 zł
899 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-19% 2 453 zł
1 999  zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Mechanizmy korbowe szosowe i gravelowe, tak samo jak mechanizmy stosowane w innych rowerach, zbudowane są z ramion, tarcz i pająka. Niekiedy wymienia się również oś suportu, z którą - w odmianach z wyższej półki - korba szosowa jest zintegrowana. Elementy te ściśle ze sobą współpracują i wpływają na efektywność przenoszenia mocy.

Najważniejsze cechy korb szosowych to liczba zębów w koronkach i długość ramion. Najczęściej mechanizmy korbowe na szosę mają dwie tarcze. Popularne konfiguracje tarcz to: 50/34 (kompaktowa), 52/36 (półkompaktowa) oraz 53/39. Te dwie pierwsze używane są zwykle przez entuzjastów kolarstwa, ostatnia – przez mocnych amatorów i zawodowców. Korby zbudowane są zwykle z aluminium i stali. W najdroższych modelach ramiona i część „pająka” mogą być wykonane z włókna węglowego. W najniższych grupach osprzętu można spotkać mechanizmy z trzema tarczami, na przykład w konfiguracji 50/39/30.

W rowerach gravelowych montuje się mechanizmy korbowe znane z szosówek. Najczęstszy wybór to kompakt – 50/34. Jednak producenci zdają sobie sprawę, że rowerzyści, jeżdżący na po szutrach, oczekują bardziej miękkich przełożeń. Stąd tarcze w konfiguracji 48/32, a nawet 46/30. Zdarza się, że niektóre rowery wyposażone są w mechanizmy korbowe z jedna tarczą, np. z 40 zębami. Znacznie to upraszcza obsługę napędu, choć odbywa się kosztem mniejszego zakresu przełożeń i większych skoków pomiędzy biegami. Przy zastosowaniu kasty 10-42 taki napęd ma rozpiętość przełożeń 420 procent.

Zarówno w przypadku mechanizmów korbowych do rowerów szosowych, jak i gravelowych, istotny jest standard osi. Obecnie stosuje się niemal wyłącznie łożyska zewnętrzne, które zapewniają spora sztywność. W starszych rowerach można spotkać osie na kwadrat lub wielowypust (na przykład shimanowski Octalink). Ramiona mechanizmów korbowych mają najczęściej długość 170 mm, 172,5 mm lub 175 mm.