Korby rowerowe szosowe i gravelowe

Korby szosowe i gravelowe różnią się nieco od tych, montowanych w rowerach górskich. Mechanizmy w „szosówkach” mają w zdecydowanej większości dwie tarcze. Te w rowerach szutrowych mogą mieć dwie lub – coraz częściej – jedną. Liczba zębów jest większa niż w rowerach MTB. O ile w szosówkach największa tarcza ma 50, 52 lub 53 zęby (najczęściej), o tyle w „góralach” jest to nie więcej niż 40. Kolarski świat obiegła informacja, że podczas czasówki w Giro d’Italia jeden z zawodników miał największą tarczę 60T!

Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
do

POLECAMY

4,7

3 opinie

-17% 471 zł
389 ,99 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

6 opinii

-13% 553 zł
479 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-48% 2 299 zł
1 199  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-25% 1 999 zł
1 499  zł
Dostawa GRATIS
-8% 6 135 zł
5 624  zł
Dostawa GRATIS
4,5

4 opinie

-9% 219 zł
199 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-8% 278 zł
254 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

3 opinie

-10% 374 zł
336 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

5 opinii

-15% 437 zł
371 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-15% 529 zł
449 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-18% 582 zł
479 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-18% 655 zł
539 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

5 opinii

-11% 733 zł
649 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-19% 839 zł
679 ,99 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-17% 1 016 zł
839 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-18% 1 039 zł
849 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-15% 599 zł
509 ,99 zł
Dostawa GRATIS
-14% 2 576 zł
2 208  zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Korby szosowe i gravelowe są zbudowane z trzech podstawowych elementów – tarczy, pająka i wkładu suportu. W najwyższych modelach do budowy serca korby – ramienia z pająkiem – używa się włókna węglowego. To przekłada się na niższą masę i większą sztywność.

Jeszcze kilka lat temu w rowerach gravelowych stosowano mechanizmy znane z szosówek. Pierwszą grupą, zaprojektowaną od początku dla modeli szutrowych, jest Shimano GRX. Czym się odróżnia? Przede wszystkim jest nieco inaczej zestopniowana. W gravelach duża tarcza ma najczęściej 46 lub 48 zębów, mała – 30T lub 32T. Celem tego zabiegu jest zapewnienie lżejszych przełożeń. To ukłon w stronę gravelowców jeżdżących w trudniejszym terenie.

Rowery szosowe mają większe tarcze. Amatorzy korzystają z kombinacji 50/34 lub 52/36, bardziej zaawansowani z zestawu 53/39. Zawodowcy dobierają tarcze do profilu trasy.

Istotnym parametrem jest długość korby w rowerze szosowym. Jeśli zmieniamy korbę, warto odczytać tę wartość ze starego modelu. Inną metodą jest bikefiting, po którym specjalista powie nam, jaki mechanizm będzie dla nas najodpowiedniejszy.

Ważny jest także standard mocowania osi suportu. W najnowszych modelach coraz częściej montuje się suporty pressfit, a więc wciskane. Jeśli mamy taki w naszym modelu, musimy go wymienić na podobny. Innym typem są miski wkręcane. Zwracamy też uwagę na standard osi.