Korby rowerowe szosowe i gravelowe

Korby szosowe i gravelowe różnią się nieco od tych, montowanych w rowerach górskich. Mechanizmy w „szosówkach” mają w zdecydowanej większości dwie tarcze. Te w rowerach szutrowych mogą mieć dwie lub – coraz częściej – jedną. Liczba zębów jest większa niż w rowerach MTB. O ile w szosówkach największa tarcza ma 50, 52 lub 53 zęby (najczęściej), o tyle w „góralach” jest to nie więcej niż 40. Kolarski świat obiegła informacja, że podczas czasówki w Giro d’Italia jeden z zawodników miał największą tarczę 60T!

Polecane marki
Pozostałe marki
brak wyników
Od
do

POLECAMY

bestseller

5,0

5 opinii

309 ,99 zł 309,99
-17% 374 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,7

3 opinie

369 ,99 zł 369,99
-21% 471 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

5,0

8 opinii

429 ,99 zł 429,99
-22% 553 zł
Dostawa GRATIS
4,6

5 opinii

189 ,99 zł 189,99
-13% 219 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

239 ,99 zł 239,99
-14% 278 zł
Dostawa GRATIS
5,0

5 opinii

359 ,99 zł 359,99
-18% 437 zł
Dostawa GRATIS
449 ,99 zł 449,99
-16% 535 zł
Dostawa GRATIS
459 ,99 zł 459,99
-13% 529 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

479 ,99 zł 479,99
-18% 582 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

529 ,99 zł 529,99
-19% 655 zł
Dostawa GRATIS
5,0

13 opinii

639 ,99 zł 639,99
-13% 733 zł
Dostawa GRATIS
719 ,99 zł 719,99
-14% 839 zł
Dostawa GRATIS
749 ,99 zł 749,99
-11% 839 zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

839 ,99 zł 839,99
-17% 1 016 zł
Dostawa GRATIS
849 ,99 zł 849,99
-18% 1 039 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

1 039  zł 1039,00
-13% 1 199 zł
Dostawa GRATIS

bestseller

Nowość

1 249  zł 1249,00
Dostawa GRATIS

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej
Korby szosowe i gravelowe są zbudowane z trzech podstawowych elementów – tarczy, pająka i wkładu suportu. W najwyższych modelach do budowy serca korby – ramienia z pająkiem – używa się włókna węglowego. To przekłada się na niższą masę i większą sztywność.

Jeszcze kilka lat temu w rowerach gravelowych stosowano mechanizmy znane z szosówek. Pierwszą grupą, zaprojektowaną od początku dla modeli szutrowych, jest Shimano GRX. Czym się odróżnia? Przede wszystkim jest nieco inaczej zestopniowana. W gravelach duża tarcza ma najczęściej 46 lub 48 zębów, mała – 30T lub 32T. Celem tego zabiegu jest zapewnienie lżejszych przełożeń. To ukłon w stronę gravelowców jeżdżących w trudniejszym terenie.

Rowery szosowe mają większe tarcze. Amatorzy korzystają z kombinacji 50/34 lub 52/36, bardziej zaawansowani z zestawu 53/39. Zawodowcy dobierają tarcze do profilu trasy.

Istotnym parametrem jest długość korby w rowerze szosowym. Jeśli zmieniamy korbę, warto odczytać tę wartość ze starego modelu. Inną metodą jest bikefiting, po którym specjalista powie nam, jaki mechanizm będzie dla nas najodpowiedniejszy.

Ważny jest także standard mocowania osi suportu. W najnowszych modelach coraz częściej montuje się suporty pressfit, a więc wciskane. Jeśli mamy taki w naszym modelu, musimy go wymienić na podobny. Innym typem są miski wkręcane. Zwracamy też uwagę na standard osi.