Rowery trekkingowe

Rowery trekkingowe pozwalają na przejechanie dziesiątek, a nawet setek kilometrów dziennie. Możesz się na nich wybrać zarówno na wypad za miasto, jak i przejechać świat dookoła. Wszystko zależy od wyobraźni. Rower trekkingowy ma zwykle bogate wyposażenie. Bagażnik (lub czasami dwa) pozwala na przypięcie sakw i przewiezienie ładunku. Błotniki i osłona łańcucha ułatwiają jazdę w deszczu. Oświetlenie – zazwyczaj na dynamo – umożliwia jazdę po zmroku. Rama roweru wyprawowego ma specjalną geometrię, dzięki której możemy spędzić wiele godzin na siodełku bez bólu pleców.

Wyprzedaż

-8% 2 399 zł
2 199  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-8% 2 499 zł
2 299  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-8% 2 499 zł
2 299  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-9% 3 499 zł
3 199  zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

-7% 4 499 zł
4 199  zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

-7% 1 449 zł
1 349  zł
Dostawa GRATIS
-4% 1 399 zł
1 349  zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

1 499  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

1 599  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

1 599  zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-3% 1 749 zł
1 699  zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-3% 1 749 zł
1 699  zł
Dostawa GRATIS
4,5

2 opinie

-8% 1 949 zł
1 799  zł
Dostawa GRATIS
-7% 2 149 zł
1 999  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

2 149  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

2 499  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

2 690  zł
Dostawa GRATIS
5,0

1 opinia

-5% 3 999 zł
3 799  zł
Dostawa GRATIS
-15% 4 999 zł
4 249  zł
Dostawa GRATIS
-15% 4 999 zł
4 249  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

4 590  zł
Dostawa GRATIS
-8% 4 999 zł
4 599  zł
Dostawa GRATIS
-17% 5 990 zł
4 999  zł
Dostawa GRATIS

Nowość

5 990  zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Rowery trekkingowe – jak wybrać odpowiedni model?

Rowery trekkingowe to bardzo uniwersalne modele, które sprawdzą się zarówno na szosie, jak i w lekkim terenie. Ich przeznaczeniem są jednak wyprawy – zarówno kilkugodzinne, jak i kilkumiesięczne. Ale „trekkingi” służą nie tylko do wycieczek. Mogą równie dobrze pełnić rolę rowerów miejskich. Mają bagażnik, na którym przewieziemy ładunek oraz błotniki, dzięki którym można jeździć nawet wtedy, gdy jest mokro.

Rower trekkingowy – cechy

Rower trekkingowy można łatwo rozpoznać. Bagażnik albo nawet dwa to nie są jedyne cechy charakterystyczne.

  • Rama roweru trekkingowego ma łagodne kąty, które gwarantują komfortową jazdę. Na takim rowerze pozycja jest wyprostowana. Rama modeli wyprawowych jest zwykle aluminiowa. Niektóre zrobione są ze stali, która lepiej tłumi drgania. Drugą zaletą „stalówki” jest prostota naprawy, gdy zepsuje się daleko od szosy. Ważna jest też wytrzymałość. Czasami musi znieść wagę rowerzysty plus kilkadziesiąt kilogramów bagażu.
  • Opony w rowerach wyprawowych muszą być tak jak rama – mocne. Są szersze niż w szosówkach, ale węższe niż w MTB. Bieżnik zwykle jest mało wyraźny, by zapewnić niskie opory toczenia. Niektóre modele to slicki. Niemal zawsze gumy mają warstwę antyprzebiciową.
  • Koła mają zazwyczaj średnicę 28 cali. Czasami są mniejsze – jak w „starym” MTB – ale to coraz rzadziej spotykany obrazek. Najważniejszą cechą kół jest… wytrzymałość. W trekkingu nie stosuje się superlekkich konstrukcji, liczy się moc.
  • Widelec w modelach wyprawowych może być zrobiony w dwóch wersjach. W pierwszej jest sztywny – aluminiowy lub karbonowy. Pierwszy – tańszy, drugi - lepiej tłumi drgania. Oba są bardzo lekkie i świetnie sobie radzą na asfaltowych i utwardzonych nawierzchniach. Jeśli zamierzasz wjechać w teren, lepszy będzie widelec amortyzowany. Jego wadą – w porównaniu do sztywniaków - jest zwykle wyższa cena, konieczność serwisu i większa masa.
  • Napęd w rowerach trekkingowych jest przeważnie oparty na grupach MTB lub dedykowanych trekkingowych. Firma Shimano – potentat w produkcji części rowerowych – ma w swojej ofercie serie Acera T3000, Alivio T4000, Deore T6000, LX T670, XT T8000. To, co łączy wszystkie te grupy, to szeroki zakres przełożeń, mechanizm korbowy z trzema tarczami, i manetki cynglowe. W najbardziej zaawansowanych modelach można spotkać napędy, oparte na piastach wielobiegowych z paskiem zamiast łańcucha.
  • Hamulce w modelach wyprawowych najczęstsze rozwiązanie to hamulce v-brake. Są proste i bardzo łatwe w serwisie. Można je naprawić nawet na środku Sahary. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie hydraulicznych hamulców szczękowych, np. Magur HS 33. Ostatnio producenci trekkingów coraz chętniej stawiają na hamulce tarczowe.
  • Pozostałe elementy siodło, kierownica i mostek muszą gwarantować komfort. W modelach trekkingowych często spotyka się także amortyzowaną sztycę.