Odbiór
w punkcie
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Na płynność działania i bezawaryjność napędu roweru może wpływać wiele czynników. Niektóre z nich są dosyć skomplikowane, inne mniej, jednak najbardziej podstawowe kwestie należy sprawdzać regularnie. Zalicza się do nich m.in. stopień wyciągnięcia łańcucha oraz poziom zużycia kasety lub wolnobiegu. Konieczność wymiany poszczególnych elementów napędu może być również podyktowany preferencjami użytkownika. Kaseta z dużą liczbą zębów na największej zębatce ułatwi pokonywanie stromych podjazdów, a ciasne stopniowanie kasety pozwala na łatwiejsze utrzymanie pożądanej kadencji.
POLECAMY
OKAZJE
29 opinii
Odbiór
w punkcie
POLECAMY
OKAZJE
50 opinii
POLECAMY
OKAZJE
72 opinie
POLECAMY
OKAZJE
93 opinie
POLECAMY
OKAZJE
52 opinie
Darmowa
dostawa
POLECAMY
OKAZJE
70 opinii
POLECAMY
35 opinii
10 opinii
1 opinia
2 opinie
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Napęd rowerowy w naturalny sposób zużywa się podczas jazdy, dlatego niektóre jego elementy od czasu do czasu wymagają wymiany. Częstotliwość może różnić się w zależności od jakości komponentów oraz liczby przejeżdżanych w ciągu roku kilometrów, jednak stan części takich jak łańcuch, kaseta lub wolnobieg warto kontrolować regularnie, przynajmniej kilka razy w sezonie. Dlaczego jest to tak istotne? Wyciągnięty łańcuch nie zachowuje oryginalnych odstępów między ogniwami, co z kolei powoduje szybsze ścieranie się zębów kasety oraz korby. Odkształcenie nie powinno przekraczać 0,75% długości oryginalnej i warto tej wartości pilnować za pomocą specjalnej miarki do łańcucha, ponieważ jest to najtańszy i najprostszy do wymiany element napędu. Natomiast zużyta kaseta – wolnobieg w tańszych rowerach – powoduje nieprecyzyjną pracę całego napędu, co objawia się przede wszystkim charakterystycznymi „przeskokami” na najczęściej używanych koronkach. Zazwyczaj odpowiadają za nie właśnie spiłowane zębatki w poszczególnych koronkach kasety.
Wymiana części napędu może być spowodowana chęcią poprawy komfortu jazdy czy zmiany charakteru roweru. Kaseta o małej liczbie zębów na największych koronkach sprawdzi się do pokonywania płaskich tras, jednak na ostrych podjazdach przełożenia mogą okazać się zbyt twarde. W tym przypadku nie warto nie forsować kolan siłową jazdą z niską kadencją, tylko wymienić kasetę na model o zestopniowaniu lepiej dopasowanym do naszych potrzeb i możliwości. Najlepiej przy okazji zmienić także łańcuch, aby zapewnić napędowi idealne zgranie. Pamiętajmy też, że przy takiej modyfikacji konieczna może okazać się wymiana innych elementów, np. przerzutki.