Cena (zł)
-
Marka
Ilość biegów
Stopniowanie
Kolor
Przeznaczenie
Typ bębenka
Dodatkowe parametry
Zobacz ofertę ()
Nowość

Kolor: brązowy-czarny

od 34.99 zł
Producent: SHIMANO

Wolnobieg Shimano MF-TZ50 14-28T ma wystarczający rozstaw przełożeń, by komfortowo pokonać większość tras, nawet pod górkę.

id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD129757
brązowy-czarny
Ilość biegów: 7

W magazynie wysyłka w 24h

> 12 szt.
Cena kat. 51.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 22%
39.99 zł

DD129756
brązowy-czarny
Ilość biegów: 6

W magazynie wysyłka w 24h

> 12 szt.
Cena kat. 45.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 22%
34.99 zł

Nowość
Bestseller

Kolor: brązowy

58.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 31%
39.99 zł
Producent: SHIMANO

W wolnobiegu Shimano MF-TZ500 zastosowano system Megarange, który pozwala na podjechanie pod nawet najbardziej strome wzniesienia.

id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD129758
brązowy
Ilość biegów: 7

W magazynie wysyłka w 24h

> 12 szt.
Cena kat. 58.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 31%
39.99 zł

Wolnobieg to jeden z dwóch standardów połączenia tylnych kół zębatych z piastą. Dawniej wolnobieg Shimano instalowano w każdym rowerze z przerzutkami. Obecnie stosuje się go w tańszych rowerach, jednośladach starszych generacji oraz bicyklach jednobiegowych (bez przerzutek), czego przykładem jest jednorzędowy wolnobieg BMX. Osoby jeżdżące rekreacyjnie i niezorientowane w technicznych szczegółach często zastanawiają się, co jest lepsze: wolnobieg czy kaseta. Ten pierwszy ma praktycznie tylko jedną zaletę – cenę. W przypadku rowerzystów rekreacyjnych, wsiadających na bicykl od czasu do czasu, może mieć to znaczenie (wolniejsze zużywanie części). Lecz w przypadku intensywnego korzystania z jednośladu argument ten traci na znaczeniu, gdyż zużycie jednej zębatki wiąże się z koniecznością wymiany całego mechanizmu, ponieważ poszczególne tryby są ze sobą trwale połączone. Z technicznego punktu widzenia wolnobieg 7-rzędowy czy każdy inny jest gorszym rozwiązaniem od wielotrybu. Przede wszystkim ten pierwszy gorzej od koronek nasuwanych na wielowypust bębenka rozkłada niekorzystne naprężenia oddziałujące na układ napędowy. Kolejną wadą jest to, że zestaw trybów nakręcanych na gwint korpusu piasty jest cięższy od kasety. W dodatku te ostatnie zapewniają większą sztywność.
4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku