Cena (zł)
-
Marka
Ilość biegów
Stopniowanie
Kolor
Przeznaczenie
Typ bębenka
Dodatkowe parametry

Kolor: brązowy

63.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 29%
44.90 zł
Producent: SHIMANO

Siedmiorzędowy wolnobieg wykonane z wytrzymałej stali. Wyposażony w frezowane zębatki.

id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD25903
brązowy
Ilość biegów: 7, Stopniowanie: 14-28

Dostępny wysyłka w 3-5 dni

Cena kat. 63.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 29%
44.90 zł


Kolor: czarny

od 91.00 zł
Producent: SHIMANO

Lekki i prosty w budowie wolnobieg jednorzędowy. Stosowany w rowerach typu 'single', czyli jednobiegowych, z jednym przełożeniem oraz w rowerach typu BMX.

id kolor rozmiar/cecha dostępność ilość cena z VAT Porównywarka Przechowalnia
DD68313
czarny
Ilość biegów: 1, Stopniowanie: 16 Waga: 180 g

Dostępny wysyłka w 3-5 dni

Cena kat. 152.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 40%
91.00 zł

DD79366
srebrny
Ilość biegów: 1, Stopniowanie: 18 Waga: 180 g

Dostępny wysyłka w 3-5 dni

Cena kat. 165.00 zł
OSZCZĘDZASZ: 42%
95.00 zł

Wolnobieg to jeden z dwóch standardów połączenia tylnych kół zębatych z piastą. Dawniej wolnobieg Shimano instalowano w każdym rowerze z przerzutkami. Obecnie stosuje się go w tańszych rowerach, jednośladach starszych generacji oraz bicyklach jednobiegowych (bez przerzutek), czego przykładem jest jednorzędowy wolnobieg BMX. Osoby jeżdżące rekreacyjnie i niezorientowane w technicznych szczegółach często zastanawiają się, co jest lepsze: wolnobieg czy kaseta. Ten pierwszy ma praktycznie tylko jedną zaletę – cenę. W przypadku rowerzystów rekreacyjnych, wsiadających na bicykl od czasu do czasu, może mieć to znaczenie (wolniejsze zużywanie części). Lecz w przypadku intensywnego korzystania z jednośladu argument ten traci na znaczeniu, gdyż zużycie jednej zębatki wiąże się z koniecznością wymiany całego mechanizmu, ponieważ poszczególne tryby są ze sobą trwale połączone. Z technicznego punktu widzenia wolnobieg 7-rzędowy czy każdy inny jest gorszym rozwiązaniem od wielotrybu. Przede wszystkim ten pierwszy gorzej od koronek nasuwanych na wielowypust bębenka rozkłada niekorzystne naprężenia oddziałujące na układ napędowy. Kolejną wadą jest to, że zestaw trybów nakręcanych na gwint korpusu piasty jest cięższy od kasety. W dodatku te ostatnie zapewniają większą sztywność.
4.7 /5
95% klientów poleca ten sklep
19 511 opinii od 2009 roku