Darmowa
dostawa
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Napęd rowerowy to skomplikowany układ, którego poszczególne elementy podlegają zużyciu. W przypadku problemów z jego sprawnością nie zawsze trzeba wymieniać całość kosztownych podzespołów. Czasami wystarczy zmienić najczęściej używane przednie zębatki rowerowe lub koronki kasety. Taki sposób eksploatacji napędu to nie tylko dobry sposób na oszczędność, ale także przedłużenie życia napędu roweru jako całości i ograniczenie liczby produkowanych opadów.
1 opinia
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Większość rowerzystów eksploatuje swój napęd w typowy, nierównomierny sposób. Przy trasach płaskich potrzebne są najmniejsze koronki kasety, czyli te pracujące przy dosyć twardych przełożeniach. Analogicznie, kolarze-górale najszybciej ścierają duże koronki, które odpowiadają za najlżejsze biegi. W sporadycznych przypadkach wymiana całej kasety nie jest konieczna, ponieważ oczka łańcucha źle współpracują wyłączni z jedną lub dwoma koronkami. Wówczas jedną z najbardziej budżetowych opcji jest wymiana pojedynczej koronki.
To, w jakim tempie zużywa się zębatka rowerowa, zależy w dużej mierze od intensywności i specyfiki eksploatacji. Jednak, prędzej czy później, czeka do to każdy moment. Warto wówczas zastanowić się nad tym, czy bardziej opłaca się wymiana pojedynczej koronki czy całej kasety. W tańszych grupach osprzętu zazwyczaj lepszą opcją okazuje się zmiana całości.