Koszyk

Koszyk jest pusty

Akcesoria i części łańcuchów rowerowych, kaset i wolnobiegów

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Rowery Unity

Rowery miejskie

Logo Unity

Wygodne
i w rozsądnej cenie

Zobacz ofertę

Układ napędowy w rowerze składa się z wielu podzespołów. Jednym z nich jest kaseta, czyli zespół zębatek, które poprzez łańcuch przenoszą moc z pedałów na koła. Użytkowanie jednośladu wiąże się ze zużywaniem części. Przy typowej eksploatacji, czyli na płaskich trasach oraz przy średnio twardych i twardych przełożeniach, najszybciej ścierają się tylko wybrane tryby (najmniejsze). By koronka kasety nie przepuszczała oczek łańcucha, należy ją wymienić. W takim układzie nakrętka kasety musi zostać odkręcona specjalnym kluczem. Przy okazji wymiany koronek można zwiększyć ich liczbę w kasecie, by w ten sposób zwielokrotnić przełożenia. W tym celu wystarczy dołożyć kolejną zębatkę. W razie niekompatybilności kasety z bębenkiem (np. siedem rzędów na kasecie i osiem na bębenku) należy wykorzystać podkładki dystansowe, które umożliwiają lepsze stopniowanie przełożeń i ich dopasowanie do preferencji i możliwości użytkownika roweru. Częstotliwość wymiany koronek i kaset zależy od intensywności i specyfiki eksploatacji. Niemniej jednak dotyczy to każdego roweru, także tego wykorzystywanego okazjonalnie i do jazdy rekreacyjnej. Świetnym przykładem jest rower miejski z piastą wielobiegową Shimano, do której pasuje zębatka Nexus. Przy wymianie całej kasety, co jest konieczne przy sprzęcie niższej kategorii, trzeba też sięgnąć o nowy łańcuch. W takich sytuacjach może przydać się spinka, którą dopasowuje się do rodzaju łańcucha.