Koszyk

Koszyk jest pusty

Kasety rowerowe

  • 4,7 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Filtry

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do

POLECAMY

-38% 249,00 zł
154,99 zł

POLECAMY

4,5

6 opinii

Kaseta SUNRACE MS3
Dostawa 24h GRATIS
-34% 259,00 zł
169,99 zł

POLECAMY

-39% 376,00 zł
229,99 zł

POLECAMY

-33% 489,00 zł
329,99 zł

Wyprzedaż

4,0

1 opinia

Kaseta SRAM PG-1130
Dostawa 24h GRATIS
-30% 279,00 zł
194,99 zł

Wyprzedaż

Kaseta SRAM PG-1070
Dostawa 24h GRATIS
-43% 399,00 zł
229,00 zł
4,7

24 opinie

-34% 65,00 zł
42,99 zł
5,0

1 opinia

-37% 82,00 zł
51,99 zł
Kaseta SUNRACE R86
Dostawa 24h GRATIS
-33% 79,00 zł
52,99 zł
Kaseta SRAM PG-820
Dostawa 24h GRATIS
-31% 78,00 zł
53,99 zł
Kaseta SRAM PG-730
Dostawa 24h GRATIS
-20% 75,00 zł
59,99 zł
-36% 98,00 zł
62,99 zł

Kaseta rowerowa to element układu napędowego zbudowany z kilku-kilkunastu zębatek. Wielotryb kasetowy montowany jest na piaście tylnego koła. Wraz z łańcuchem przenosi on moc generowaną przez kręcącego nogami rowerzystę na koła. Zarówno kaseta Shimano, jak i podzespoły innych producentów umożliwiają sterowanie obciążeniami stawianymi przez rower oraz – pośrednio – efektywnością pedałowania. W przeciwieństwie do zestawu zębatek zintegrowanych z wolnobiegiem wielotryb montowany jest na piaście poprzez wielowypust umieszczony na bębenku. Taka konstrukcja sprawia, że w razie zużycia zębów na danej koronce nie trzeba wymieniać całego zestawu, tylko konkretną zębatkę. To obniża koszty eksploatacyjne jednośladu – zwłaszcza tego użytkowanego intensywnie. Istnieją różne typologie kaset rowerowych. Podstawowe kryterium podziału stanowi liczba zębatek: im więcej koronek ma kaseta Campagnolo, tym lepiej, bo pozwala to rowerzyście rozwijać większą prędkość oraz lepiej modulować obciążenia (wraz z liczbą rzędów maleją różnice, tj. przeskoki, między generowanymi przez nie obciążeniami). Powoli standardem staje się kaseta 8-rzędowa. Dla osób traktujących kolarstwo bardziej poważnie lepsza będzie kaseta 9-rzędowa. Oferuje ona lepsze dopasowanie przełożeń do kadencji. Innym kryterium podziału może być liczba ząbków na koronce. Te najmniejsze mają od 11 do 14 ząbków. W przypadku największych koronek liczba zębów zależy od rodzaju roweru: w kasetach rowerów szosowych największe tryby mają od 21 do 28 ząbków, a rowerów MTB – od 28 do 42 (tyle ząbków ma kaseta Sram, ale obsługuje ona tylko jedną tarczę z przodu). Liczba zębów idzie w parze z możliwymi do uzyskania prędkościami.