Koszyk

Koszyk jest pusty

Kasety rowerowe

POLECAMY

U Ciebie już jutro!
-32% 249 zł
169 ,99 zł
4,6

7 opinii

U Ciebie już jutro!
-34% 259 zł
169 ,99 zł
5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-29% 367 zł
259 ,99 zł

POLECAMY

5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-30% 479 zł
335 ,99 zł

Wyprzedaż

U Ciebie już jutro!
-14% 78 zł
66 ,99 zł

Wyprzedaż

U Ciebie już jutro!
-29% 255 zł
179 ,99 zł

Wyprzedaż

4,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-30% 279 zł
194 ,99 zł
5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-29% 77 zł
55  zł
5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-16% 71 zł
59 ,99 zł
4,7

25 opinii

U Ciebie już jutro!
-12% 68 zł
59 ,99 zł
5,0

2 opinie

U Ciebie już jutro!
-26% 81 zł
59 ,99 zł
5,0

2 opinie

U Ciebie już jutro!
-26% 85 zł
62 ,99 zł
5,0

1 opinia

U Ciebie już jutro!
-24% 86 zł
64 ,99 zł
U Ciebie już jutro!
-12% 75 zł
66  zł
U Ciebie już jutro!
-32% 99 zł
66 ,99 zł

Kaseta rowerowa to element układu napędowego zbudowany z kilku-kilkunastu zębatek. Wielotryb kasetowy montowany jest na piaście tylnego koła. Wraz z łańcuchem przenosi on moc generowaną przez kręcącego nogami rowerzystę na koła. Zarówno kaseta Shimano, jak i podzespoły innych producentów umożliwiają sterowanie obciążeniami stawianymi przez rower oraz – pośrednio – efektywnością pedałowania. W przeciwieństwie do zestawu zębatek zintegrowanych z wolnobiegiem, wielotryb montowany jest na piaście poprzez wielowypust umieszczony na bębenku. Taka konstrukcja sprawia, że w razie zużycia zębów na danej koronce nie trzeba wymieniać całego zestawu, tylko konkretną zębatkę. To obniża koszty eksploatacyjne jednośladu – zwłaszcza tego użytkowanego intensywnie. Istnieją różne typologie kaset rowerowych. Podstawowe kryterium podziału stanowi liczba zębatek: im więcej koronek ma kaseta Campagnolo, tym lepiej, bo pozwala to rowerzyście rozwijać większą prędkość oraz lepiej modulować obciążenia (wraz z liczbą rzędów maleją różnice, tj. przeskoki, między generowanymi przez nie obciążeniami). Powoli standardem staje się kaseta 8-rzędowa. Dla osób traktujących kolarstwo bardziej poważnie lepsza będzie kaseta 9-rzędowa. Oferuje ona lepsze dopasowanie przełożeń do kadencji. Innym kryterium podziału może być liczba ząbków na koronce. Te najmniejsze mają od 11 do 14 ząbków. W przypadku największych koronek liczba zębów zależy od rodzaju roweru: w kasetach rowerów szosowych największe tryby mają od 21 do 28 ząbków, a rowerów MTB – od 28 do 42 (tyle ząbków ma kaseta SRAM, ale obsługuje ona tylko jedną tarczę z przodu). Liczba zębów idzie w parze z możliwymi do uzyskania prędkościami.