Koszyk

Koszyk jest pusty

Płyny hamulcowe do roweru

bestseller

34 ,99 zł
Dostawa GRATIS
3,5

2 opinie

39 ,99 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
-21% 89 zł
69 ,99 zł
Dostawa GRATIS
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej

Oświetlenie rowerowe

Logo Eyen

Niskie ceny
i świetna jakość

Zobacz ofertę

Płyn hamulcowy do roweru warunkuje działanie hydraulicznych hamulców tarczowych. Aplikowany do przewodu hamulcowego zapewnia sprawne działanie układu, czyli uruchamianie zacisku po naciśnięciu dźwigni (to powoduje zmiany ciśnienia, które wprawiają w ruch tłoki). Olej hamulcowy należy uzupełniać po każdej wymianie okładzin, tarcz, przewodów oraz przy okazji czyszczenia hamulców. Wymiana płynu jest konieczna również w razie pogorszenia modulacji hamulców. Nowy płyn bądź olej powinien tłoczony do układu nie rzadziej niż raz na rok. Im cięższe warunki eksploatacyjne, tym częściej powinna następować konserwacja hamulców tarczowych z hydrauliką. W hamulcach hydraulicznych stosuje się jedną z dwóch substancji przenoszących ciśnienie z klamki na zaciski: olej mineralny Shimano lub płyn hamulcowy Motorex DOT 5, ewentualnie jego niższe wersje, czyli płyn hamulcowy DOT 4 bądź DOT 3. Oba nośniki zapewniają dużą moc i pełną kontrolę procesu hamowania, niemniej nie wolno używać oleju w systemie przystosowanym do pracy z płynem i odwrotnie. Skutkować to będzie wadliwym działaniem hamulców i może być przyczyną wypadku. Olej mineralny do hamulców hydraulicznych jest bardzo wydajnym produktem, dlatego sprzedaje się go w niewielkich pojemniczkach. Zwykle mają one pojemność w przedziale 50-125 ml.