Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Program
lojalnościowy
4,9/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Hamulce należą do najbardziej eksploatowanych podzespołów w rowerze - z tego powodu układ hamulcowy wymaga systematycznego serwisowania. Koniecznością jest regularna wymiana klocków. Przydadzą się też inne akcesoria do hamulców rowerowych, np. linki, pancerze (w przypadku hamulców V-brake), płyn hamulcowy, olej mineralny lub przewód hamulcowy Shimano (w przypadku hamulców tarczowych hydraulicznych Shimano). W zależności od rodzaju zamontowanych w rowerze hamulców, pracy związanej z ich serwisowaniem może być mniej lub więcej. W przypadku hamulców tarczowych hydraulicznych może zajść konieczność montażu nowych. Inna typowa sytuacja to wymiana przewodu. Wymiana hamulca tarczowego to tak naprawdę zadanie trójetapowe. Każde wymaga zastosowania innych części oraz narzędzi i akcesoriów. Pierwszą fazą jest montaż elementów układu, czyli m.in. przykręcenie tarczy do piasty. Druga to skracanie przewodu hamulcowego Shimano, które wykonujemy przy użyciu specjalnego zestawu. W jego skład wchodzi m.in. łącznik, nakrętki i srebrna tulejka zwana oliwką, a niekiedy – klucz 8 mm. Przy montowaniu hamulców tarczowych hydraulicznych niezbędny jest też zestaw do odpowietrzania (Avid, Shimano, lub innych marek). Dzięki niemu pozbędziemy się z systemu powietrza, które się tam dostało wskutek nieszczelności układu i np. wycieku płynu. Przy zakupie zestawu zwróćmy uwagę, jakiego rodzaju substancję wykorzystują nasze hamulce (płyn DOT albo olej), i wybierzmy tę właściwą.