Program
lojalnościowy

5,0/5 Nasza ocena
na Opineo

Punkty odbioru rowerów

Dostawa gratis w 24h

Sztyce rowerowe

Sztyca rowerowa to bardzo ważny element, łączący siodełko z ramą. Może być on wykonany z kilku materiałów i mieć różne wielkości – zarówno długość i średnicę. W pewnym zakresie od sztycy podsiodłowej zależy geometria roweru. Wspornika siodła – bo taka jest inna nazwa sztycy – występuje w każdym typie roweru. W poszczególnych rodzajach pełni odmienne funkcje. W rowerze szosowym może odpowiadać za niższe opory aerodynamiczne, a w MTB za większy komfort lub możliwość obniżenia siodełka.

POLECAMY

4,7

21 opinii

114 ,99 zł 114,99
-22% 148 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

Wyprzedaż

5,0

1 opinia

299 ,99 zł 299,99
-25% 399 zł
Dostawa GRATIS

POLECAMY

4,9

104 opinie

329 ,99 zł 329,99
-11% 369 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,7

3 opinie

39 ,99 zł 39,99
-55% 89 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

79 ,99 zł 79,99
-30% 115 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

4,4

6 opinii

89 ,99 zł 89,99
-38% 145 zł
Dostawa GRATIS

Wyprzedaż

5,0

3 opinie

499 ,99 zł 499,99
-37% 799 zł
Dostawa GRATIS

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Wyprzedaż

599 ,99 zł 599,99
-33% 899 zł
Dostawa GRATIS
4,8

26 opinii

49 ,99 zł 49,99
-17% 59,90 zł
Dostawa GRATIS
4,8

26 opinii

49 ,99 zł 49,99
-23% 64,90 zł
Dostawa GRATIS
4,6

20 opinii

52 ,99 zł 52,99
-35% 81,90 zł
Dostawa GRATIS
69 ,99 zł 69,99
-26% 94,90 zł
Dostawa GRATIS
4,6

26 opinii

79 ,99 zł 79,99
-24% 105 zł
Dostawa GRATIS
5,0

4 opinie

79 ,99 zł 79,99
-17% 95,90 zł
Dostawa GRATIS
79 ,99 zł 79,99
-24% 105 zł
Dostawa GRATIS
4,7

13 opinii

79 ,99 zł 79,99
-20% 99,99 zł
Dostawa GRATIS
4,6

26 opinii

89 ,99 zł 89,99
-17% 109 zł
Dostawa GRATIS
4,0

1 opinia

99 ,99 zł 99,99
-26% 135 zł
Dostawa GRATIS
4,5

6 opinii

99 ,99 zł 99,99
-33% 149 zł
Dostawa GRATIS
4,5

4 opinie

99 ,99 zł 99,99
-20% 125 zł
Dostawa GRATIS
99 ,99 zł 99,99
Dostawa GRATIS
103 ,99 zł 103,99
-33% 156 zł
Dostawa GRATIS
4,5

6 opinii

109 ,99 zł 109,99
-24% 145 zł
Dostawa GRATIS
109 ,99 zł 109,99
-29% 155 zł
Dostawa GRATIS
4,8

5 opinii

109 ,99 zł 109,99
-24% 145 zł
Dostawa GRATIS
5,0

2 opinie

119 ,99 zł 119,99
-17% 145 zł
Dostawa GRATIS
4,7

3 opinie

119 ,99 zł 119,99
-33% 179 zł
Dostawa GRATIS
4,5

2 opinie

128 ,99 zł 128,99
-28% 179 zł
Dostawa GRATIS
5,0

4 opinie

129 ,99 zł 129,99
-12% 147 zł
Dostawa GRATIS
139 ,99 zł 139,99
-30% 199 zł
Dostawa GRATIS

Darmowa
dostawa

Dowiedz się więcej
Zakupy na raty Santander

Zakupy na raty
nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Wspornik siodła jest częścią, która jest montowana w każdym rowerze. W zależności od modelu może pełnić w nim konkretną funkcję. Czym jest sztyca rowerowa? Najprościej rzecz ujmując, to element, do którego przykręcane jest siodełko. Następnie wspornik osadzany jest w ramie roweru. Sztyca rowerowa składa się z części głównej – rurki – i jarzemka, do którego mocuje się siodło. W znacznej większości rowerów wspornik wykonany jest z aluminium i stalowych elementów (m.in. śruba). To rozwiązanie sprawdzone i stosunkowo tanie. Dla zmniejszenia masy elementy wprowadzono carbon. Dzięki niemu sztyca może ważyć znacznie mniej od aluminiowego odpowiednika. Oczywiście w takim przypadku cena jest wyższa.

Poza standardowymi sztycami rowerowymi, elementy te mogą występować w wersjach specjalistycznych.

  1. Sztyce aero. Montowane są w rowerach szosowych i triathlonowych. Ich zadaniem jest zmniejszenie oporów powietrza.
  2. Wsporniki amortyzowane. Używa się ich przeważnie w rowerach crossowych i trekkingowych, nieco rzadziej w MTB. Mają polepszyć komfort jazdy.
  3. Sztyce regulowane. Stosowane najczęściej w rowerach MTB, ostatnio coraz częściej możemy je zobaczyć w modelach gravelowych. Dzięki nim siodełko może się obniżyć o 50-200 milimetrów.

Sztyce rowerowe występują w wersji z offsetem lub bez. Offset określa przesunięcie siodełka w stosunku do osi sztycy. W rowerach aero offset może być ujemny (siodełko znajduje się bliżej kierownicy), w pozostałych dodatni (jest oddalone od kierownicy). Taki zabieg ma na celu zmianę geometrii roweru – zaostrza się lub wypłaszcza kąt rury podsiodłowej.