Odbiór
w punkcie
Program
lojalnościowy
5,0/5 Nasza ocena
na Opineo
Punkty odbioru rowerów
Dostawa gratis w 24h
Sztyca rowerowa to bardzo ważny element, łączący siodełko z ramą. Może być on wykonany z kilku materiałów i mieć różne wielkości – zarówno długość i średnicę. W pewnym zakresie od sztycy podsiodłowej zależy geometria roweru. Wspornika siodła – bo taka jest inna nazwa sztycy – występuje w każdym typie roweru. W poszczególnych rodzajach pełni odmienne funkcje. W rowerze szosowym może odpowiadać za niższe opory aerodynamiczne, a w MTB za większy komfort lub możliwość obniżenia siodełka.
POLECAMY
Wyprzedaż
1 opinia
Wyprzedaż
3 opinie
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Wspornik siodła jest częścią, która jest montowana w każdym rowerze. W zależności od modelu może pełnić w nim konkretną funkcję. Czym jest sztyca rowerowa? Najprościej rzecz ujmując, to element, do którego przykręcane jest siodełko. Następnie wspornik osadzany jest w ramie roweru. Sztyca rowerowa składa się z części głównej – rurki – i jarzemka, do którego mocuje się siodło. W znacznej większości rowerów wspornik wykonany jest z aluminium i stalowych elementów (m.in. śruba). To rozwiązanie sprawdzone i stosunkowo tanie. Dla zmniejszenia masy elementy wprowadzono carbon. Dzięki niemu sztyca może ważyć znacznie mniej od aluminiowego odpowiednika. Oczywiście w takim przypadku cena jest wyższa.
Poza standardowymi sztycami rowerowymi, elementy te mogą występować w wersjach specjalistycznych.
Sztyce rowerowe występują w wersji z offsetem lub bez. Offset określa przesunięcie siodełka w stosunku do osi sztycy. W rowerach aero offset może być ujemny (siodełko znajduje się bliżej kierownicy), w pozostałych dodatni (jest oddalone od kierownicy). Taki zabieg ma na celu zmianę geometrii roweru – zaostrza się lub wypłaszcza kąt rury podsiodłowej.