Oświetlenie rowerowe
Wróć do Sztyce rowerowe
Sztyce standardowe to nadal najczęstszy wybór wśród rowerzystów. W porównaniu do innych rodzajów sporników ich zdanie sprowadza się do połączenia ramy i siodełka. Część ze sztyc standardowych ma za zadnie zmniejszenie oporów aerodynamicznych powietrza. Jest to osiągane dzięki zastosowaniu specjalnego profilu, często nawiązującego do „łezki”.
Wróć do Sztyce rowerowe
4 opinie
4 opinie
Odbiór
w punkcie
Darmowa
dostawa
Zakupy na raty
nawet w 15 minut
Sztyce standardowe stosowane są we wszystkich rodzajach rowerów. Zbudowane są przeważnie z aluminium, ale nie brakuje także bardziej zaawansowanych materiałów.
Carbon pozwala na zmniejszenie masy wspornika. Dodatkowo rozprasza drgania o wysokiej częstotliwości, dzięki czemu jazda jest bardziej komfortowa. To bardzo dobry materiał, którego jedyna wadą jest wysoka cena. Tytan jeszcze lepiej radzi sobie z rozpraszaniem nierówności, masą jest jednak zbliżony do aluminium. Jest rzadko stosowany jako materiał do budowy wsporników, ale warto go wziąć pod uwagę.
Wsporniki różnią się od siebie sposobem montażu. Część z nich przykręcana jest za pomocą jednej śruby, inne – za pomocą dwóch.
Na co zwrócić uwagę, kupując sztycę standardową?
Jeżeli zwracamy uwagę na masę roweru, sprawdźmy, ile waży wspornik. Różnice mogą być bardzo duże.